τάξη θρανία μαθητές σχολείο
ΚΑΙΡΟΣ Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος: Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας

Α ξ ι ό τ ι μ η  κ υ ρ ί α  Υ π ο υ ρ γ έ,

η Θρησκευτική Εκπαίδευση, για μία ακόμη φορά,  βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος μετά τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). Υπενθυμίζουμε πως υπάρχει μία αδιάλειπτη παράδοση 180 και πλέον ετών κατά την οποία το Μάθημα των Θρησκευτικών είναι οργανικά ενταγμένο στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απευθύνεται, όπως όλα τα Σχολικά Μαθήματα, σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες ανεξαρτήτως θρησκευτικής πίστης.  Καθ’ όλη τη μακρά αυτή πορεία του Μαθήματος  και παρά τις όποιες κατά καιρούς αντιπαραθέσεις σχετικά με αυτό, ουδέποτε στο παρελθόν είχαν αμφισβητηθεί αφενός η βασική στοχοθεσία του, που είναι η καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης και η ανάπτυξη της θρησκευτικής γνώσης, και αφετέρου ο υποχρεωτικός του χαρακτήρας που αφορά σε όλους τους μαθητές. Έτσι, στην πορεία του χρόνου διαμορφώθηκε ένα Μάθημα που απευθύνεται σε όλη τη μαθητική κοινότητα, αγκαλιάζει κάθε παιδί και κάθε έφηβο που έχει αναζητήσεις και ερωτήματα, χωρίς να αποκλείει κανέναν και καμία. Αυτή την ενοποιητική παράδοση, που είναι απολύτως σύμφωνη με τον οικουμενικό χαρακτήρα της Ορθόδοξης Θεολογικής διδασκαλίας, που αγκαλιάζει ανοιχτά και αποδέχεται κάθε ετερότητα, σας καλούμε να υπερασπιστείτε και σήμερα.

Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε και μια νεοσύστατη «παράδοση» των τελευταίων ετών, η οποία δεν μας βρίσκει καθόλου σύμφωνους και μας ανησυχεί. Πρόκειται για μια κατά τα τελευταία χρόνια πάγια τακτική του Υ.ΠΑΙ.Θ. (ανεξαρτήτως Κυβερνήσεων) να ξεκινούν τα σχολεία με πολλά κενά στο Μάθημα των Θρησκευτικών. Δυστυχώς, ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, βλέπουμε να επαναλαμβάνεται το ίδιο φαινόμενο και φέτος. Έτσι, ενώ τα κενά στο Μάθημα των Θρησκευτικών, όπως αποδεικνύεται από τις προσλήψεις των αναπληρωτών, έχουν παγιωθεί σε 200 περίπου, φέτος στις δύο φάσεις προσλήψεων (και ενώ οι προσλήψεις είναι περισσότερες από 25.000) καλύφθηκαν μόλις 24 θέσεις Θεολόγων στη Γενική Αγωγή!

Η απαξίωση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης επιτείνεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός της γ´ ανάθεσης του Μαθήματος των Θρησκευτικών στους Φιλολόγους, μια ειδικότητα η οποία δεν έχει την παραμικρή κατάρτιση ή σχετική επιμόρφωση στο γνωστικό αντικείμενο της Θεολογίας, γεγονός που στερείται οποιουδήποτε επιστημονικού και παιδαγωγικού ερείσματος. Όπως μάλιστα έχουμε επισημάνει πολλές φορές και στο παρελθόν, η γ´ ανάθεση λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος, κατά παράβαση κάθε νομιμότητας, ώστε τα Θρησκευτικά να ανατίθενται και σε άλλες ειδικότητες. Θα θέλαμε επιπλέον να σημειώσουμε ότι οι Θεολόγοι αναπληρωτές και αναπληρώτριες είναι εκπαιδευτικοί με μεγάλη εμπειρία, που υπηρετούν κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, τη Θρησκευτική Εκπαίδευση. Ως εκ τούτου είναι οι μόνοι αρμόδιοι να διδάξουν το Μάθημα των Θρησκευτικών.

Α ξ ι ό τ ι μ η  κ υ ρ ί α  Υ π ο υ ρ γ έ,

κατόπιν όλων αυτών σας παρακαλούμε για την επαναφορά της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο υψηλό επίπεδο που της αρμόζει στο ελληνικό σχολείο καθώς και την προσωπική σας δέσμευση ότι το Υπουργείο θα φροντίσει, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία που διαπράττεται εις βάρος του Μαθήματος των Θρησκευτικών.

Ως εκ τούτου, αιτούμαστε:

  1. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα υπάρχοντα κενά από Θεολόγους εκπαιδευτικούς και μόνον.
  2. Να απενεργοποιηθεί η γ´ ανάθεση για το Μάθημα των Θρησκευτικών κατά τη φετινή χρονιά.
  3. Να καταργηθεί η ανάθεση του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε άλλες ειδικότητες και το μάθημα να διδάσκεται μόνον από Θεολόγους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 01.
  4. Να καλυφθούν επαρκώς όλα τα υπάρχοντα κενά με μόνιμους διορισμούς Θεολόγων εκπαιδευτικών.

Τέλος, προσδοκούμε ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου, αφού ελέγξουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής σχολικών δεδομένων (myschool) όλες τις περιπτώσεις ανάθεσης του μαθήματος των Θρησκευτικών σε άλλες ειδικότητες, θα πράξουν τα δέοντα με ευαισθησία προς τα δίκαια αιτήματα της θεολογικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

 

              Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 Χρήστος Καρακόλης

 Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.

 

              Γεώργιος Καπετανάκης

              Δρ. Θεολογίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπουργείο παιδείας 2021
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά κλάδο και δομή
Οι προσλήψεις 7.559 αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά κλάδο και δομή και οι 321 στα ΚΕΔΑΣΥ της Αττικής
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά κλάδο και δομή