Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Αυτοί κατανέμονται ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΑΘΡΟΙΣΜΑ | ΠΡΟΣΛΗΨ. 2018/19 |
ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ | 14 | 13 |
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ. | 3970 | 4611 |
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ | 11 | 9 |
ΚΕΣΥ | 82 | 58 |
ΜΟΥΣΙΚΑ | 456 | 437 |
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ | 895 | 1064 |
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ | 13 | 7 |
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ | 2260 | 2590 |
ΔΥΕΠ | 0 | 49 |
Τ.Υ.ΖΕΠ | 0 | 286 |
Τ.Υ.ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ. |
| 2 |
Μ.Ν.Α.Ε. | 0 | 443 |
Μ.Ν.Α.Ε. ΣΙΒΙΤ. |
| 1 |
ΑΘΡΟΙΣΜΑ | 7702 | 9578 |
Οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Εξ αυτών οι 1.738 καλύφθηκαν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, οι 2.727 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και οι 3.237 μέσω ΕΣΠΑ. Συνεπώς το 42% των πιστώσεων είναι μέσω ΕΣΠΑ και αφορούν –κυρίως- την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση. Το 22,5% είναι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το 35,4% από το ΠΔΕ. Οι προσλήψεις στην Α/θμια είναι 18.870! Ο συνολικός αριθμός τους –μαζί με τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ- προσεγγίζει τις 30.500! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Μέσα σε μια πενταετία (2014-2019) σχεδόν διπλασιάστηκε η ποσοστιαία αναλογία των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς δηλαδή σε ποσοστό 85,4%! Το 2010/11 οι αναπληρωτές αποτελούσαν το 8% επί των μονίμων και το 2018/19 πλησίαζαν το 15%! Το 2/3 των υπηρετούντων αναπληρωτών ΕΑΕ έχουν συμβάσεις αναπληρωτή!
Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια από το 2014 ήταν η ακόλουθη:
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΣΧ. ΕΤΟΣ | ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ | % ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΩΝ |
2014-15 | 5164 | 7,79% |
2015-16 | 6162 | 9,29% |
2016-17 | 6007 | 9,06% |
2017-18 | 7404 | 11,17% |
2018-19 | 9578 | 14,45% |
2019-20 (Οκτ.) | 7702 | 11,98% |
Δυστυχώς παρά τις μαζικές αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά εξακολουθούν να είναι σοβαρά 6 εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων! Με βάση τις αναφορές των αιρετών & των ΕΛΜΕ ο συνολικός αριθμός των κενών σε όλες τις δομές ξεπερνά τις 3.500! Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των κενών που έχουμε στην Αττική:
ΔΔΕ | ΚΕΝΑ |
Α΄ΑΘΗΝΑΣ | 110 |
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ | 160 |
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ | 71 ΑΠΩ- 31 ΑΜΩ |
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ | 1500 ΩΡΕΣ |
ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗ | 179 |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ | 206 |
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗ | 1000 ΩΡΕΣ |
Δεν νομίζω ότι τα κενά αυτά της Αττικής συνάδουν με «συνθήκες ομαλότητας»! Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί να επέλθει με «αόρατους» εκπαιδευτικούς! Δεν έχουμε καμία εξέλιξη για τις προσλήψεις στο πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, τις ΔΥΕΠ και της Τάξεις Υποδοχής! Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και οι Σχολικές μονάδες των Σωφρονιστικών Καταστημάτων έχουν σοβαρά προβλήματα στελέχωσης! Το πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ (μέχρι το 2023). Δεν επιβαρύνει τον Τακτικό και το ΠΔΕ και συνεπώς θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από το 1ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου! Την προηγούμενη σχολική χρονιά εκτός από τις 443 προσλήψεις αναπληρωτών Φιλολόγων και Μαθηματικών για εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, είχαμε και 220 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων! Τέλος αναμένονται και οι 1000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια.
Σχετικά με τις τελευταίες δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα των κενών να παρατηρήσουμε τα εξής: Η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά αν τα κενά είναι λιγότερα ή περισσότερα από πέρσι! Το πρόβλημα δυστυχώς δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες μας 50 ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων έχουν χάσει χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω των σοβαρών εκπαιδευτικών κενών! Μεταξύ αυτών και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία οι μαθητές/τριες μας θα εξεταστούν τον Ιούνιο! Οι λύσεις στα σοβαρά αυτά προβλήματα επιβάλλεται να είναι άμεσες!
Παράλληλα προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία ο «μαγικός τρόπος» με τον οποίο κάποιοι ΔΔΕ αλλά και ΠΔΕ προσπαθούν να καλύψουν τα κενά! Φυσικά δεν ενεργούν αυτοβούλως! Ζητούν να γίνει κλείσιμο τμημάτων για να πάμε σε τάξεις 27 μαθητών, μετακινήσεις καθηγητών και τροποποιήσεις αναθέσεων για να καλύψουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέχρι τις προσλήψεις αναπληρωτών! Εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με ολιγομελή τμήματα. Για παράδειγμα τι θα γίνει με τα 29 ολιγομελή τμήματα σε περιφερειακά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης που η μη έγκρισή τους έχει ξεσηκώσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς;
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Αθήνα 23/10/2019
Νεκτάριος Κορδής,
αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
(τηλ.: 6977513534,
ηλ. δ/νση: [email protected]
http://nekordis64.blogspot.gr )
Άκης Λουκάς
αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ
( τηλ.:6974320189,
ηλ.δ/νση: [email protected]
εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Δείτε επίσης:
Σ. Ζαχαράκη: Κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε απομακρυσμένες περιοχές
Προσλήψεις αναπληρωτών: Επίσπευση των υπηρεσιακών μεταβολών για την έγκαιρη κάλυψη των κενών
Νέα ρύθμιση στη Βουλή: Υποχρεωτική η φοίτηση των προσφυγοπαίδων στα σχολεία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη