kerameos zaxaraki digalakis
Το χρονοδιάγραμμα του νομοθετικού έργου ανακοίνωσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η υπουργός Νίκη Κεραμέως

Της Χρύσας Βαϊνανίδη

Σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης φέρνει το υπουργείο Παιδείας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε από τη Βουλή η υπουργός Νίκη Κεραμέως, το επόμενο διάστημα:

  1. Θα κατατεθούν ρυθμίσεις «επείγουσας φύσεως» σε νομοσχέδια άλλων υπουργείων που θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή.
  2. Θα συγκροτηθεί ένα «μίνι σχέδιο νόμου» με ρυθμίσεις που θα αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  3. Μέχρι το τέλος του έτους θα συγκροτηθεί το πρώτο μεγάλο νομοθέτημα του υπουργείου για τον τρόπο λειτουργίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Σήμερα ουσιαστικά ήταν η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων μετά τις εκλογές αποκλειστικά για θέματα Παιδείας και νομοθετικών πρωτοβουλιών στην εκπαίδευση. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη συνεδρίαση αφορούσε την εκλογή προεδρείου, ενώ ακολούθησαν άλλες συνεδριάσεις με αντικείμενα όπως η κύρωση μνημονίου Ελλάδας - ΗΠΑ «σχετικά με την επιβολή εισαγωγικών περιορισμών σε κατηγορίες αρχαιολογικού και βυζαντινού εκκλησιαστικού εθνολογικού υλικού μέχρι και τον 15ο αιώνα μ.Χ. της Ελληνικής Δημοκρατίας».

Ν. Κεραμέως: Να επιδιώξουμε συναινέσεις

Την εκτίμηση ότι μπορεί να βρεθεί ένας κοινός τόπος μεταξύ των πολιτικών κομμάτων, παρά τις ιδεολογικές τους διαφορές, εξέφρασε από το βήμα της Βουλής η Νίκη Κεραμέως. Μιλώντας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ανακοίνωσε τον προγραμματισμό για του νομοθετικού έργου ώστε να ακολουθήσει ένας διακομματικός διάλογος για τις επερχόμενες αλλαγές.

«Μπορούμε να βρούμε πεδία συγκλίσεων και να επιδιώξουμε τις μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις, ειδικά στα θέματα της Παιδείας» σημείωσε η Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας πως ο ευαίσθητος τομέας της εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει ένα προσοδοφόρο πεδίο συγκλίσεων «πέρα και πάνω από κόμματα».

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στις διμερείς συναντήσεις που έχουν προγραμματιστεί το επόμενο διάστημα με τους τομεάρχες Παιδείας των πολιτικών κομμάτων, επαφές που εγκαινιάστηκαν χθες με την συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με τους τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη και Μερόπη Τζούφη.

«Παραλάβαμε ένα χάος» είπε η υπουργός, ασκώντας δριμεία κριτική σε νομοθετήματα της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με αιχμή την διαμόρφωση του νέου ακαδημαϊκού χάρτη, τα προβλήματα στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου (4η ομάδα προσανατολισμού – ολιγομελή τμήματα), την κατάργηση της ενισχυμένης μοριοδότησης των αναπληρωτών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές και τη μείωση της ποινής για τους εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται, αλλά και για την αδιαφορία του ΣΥΡΙΖΑ για το μέλλον των πρότυπων σχολείων.

Αναφέρθηκε επίσης στην περίπτωση των 475 φοιτητών από το πρώην ΤΕΙ Θεσσαλονίκης που έχουν μείνει στον «αέρα» μιας και δεν υπήρξε πρόβλεψη να ενταχθούν σε νέο πανεπιστημιακό τμήμα προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βασίλης Διγαλάκης επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο συγκροτήθηκε ο νέος χάρτης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενώ έκανε λόγο για τα «τετελεσμένα» που παρέλαβε η νέα ηγεσία του υπουργείου. Ο ακαδημαϊκός χάρτης, σύμφωνα με τον υφυπουργό, διαμορφώθηκε χωρίς σχεδιασμό, χωρίς προετοιμασία και χωρίς αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ, ενώ αναφέρθηκε σε αλλαγές «της τελευταίας στιγμής» που αφορούσαν τις αντιστοιχίες των τμημάτων και τα προβλήματα που προέκυψαν στο ηλεκτρονικό σύστημα των μετεγγραφών.

Ν. Φίλης: Πάνω από 20.000 υποψήφιοι εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

«Είμαστε εδώ με διάθεση διαλόγου και αναζήτησης συγκλίσεων» τόνισε ο Νίκος Φίλης, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης για τη συμμετοχή της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο διάλογο. «Αλλιώς μιλάμε για δημόσιες σχέσεις» είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας πως μπορεί «όλοι να συμφωνούμε στα λόγια, αλλά το θέμα είναι τι κάνουμε στην πράξη».

Κάνοντας λόγο για «ρεσιτάλ κακής νομοθέτησης», ο Νίκος Φίλης κατηγόρησε την υπουργό ότι επιχείρησε να κυβερνήσει «ερήμην της βουλής» εφόσον ήδη έχει θεσμοθετήσει σωρεία διατάξεων για την Παιδεία χωρίς να συνεδριάσει η αρμόδια επιτροπής της Βουλής. «Μακάρι αυτές οι κινήσεις να διορθωθούν» είπε, και σημείωσε πως «ο διάλογος εκτός από πολιτικός θα πρέπει να είναι και κοινωνικός».

Σε ό,τι αφορά το νέο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ εμφανίστηκε επιφυλακτικός ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας πως αν τελικά εφαρμοσθεί η βάση του δέκα και τα ιδρύματα μπορούν να καθορίζουν υψηλότερες βάσεις αλλά και τον αριθμό των εισακτέων, πάνω από 20.000 υποψήφιοι θα μείνουν εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης «με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η πελατεία για τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα Κολέγια».

«Έχουμε καλά πανεπιστήμια και αυτό φαίνεται από τις λίστες διεθνούς κατάταξης και από την αποδοχή των πτυχιούχων μας στο εξωτερικό. Άρα μην δυσφημούμε τα ελληνικά πανεπιστήμια» ανέφερε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και αναρωτήθηκε πώς θα αναβαθμιστούν τα πανεπιστήμια αν δεν αυξηθεί ο προϋπολογισμός για την Παιδεία και αν συνδεθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των Ιδρυμάτων με την κρατική χρηματοδότηση. «Πώς θα βελτιωθεί η εκπαίδευση; Μέσω της φτωχοποίησης των ιδρυμάτων;» αναρωτήθηκε, ενώ προειδοποίησε ότι η αύξηση των μισθών των καθηγητών από τα μεταπτυχιακά θα οδηγήσουν μέσω της αύξησης των διδάκτρων στην οικονομική αφαίμαξη των παιδιών και των οικογενειών τους.

«Πώς είναι δυνατόν να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση και θα λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς μόνιμους διορισμούς;» συμπλήρωσε και κάλεσε την υπουργό να ξεκαθαρίσει τι προτίθεται να κάνει με τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση. Απαντώντας στις αιτιάσεις περί καθυστέρησης των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή, υπενθύμισε ότι το υπουργείο μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει ούτε στην ίδρυση οργανικών θέσεων, ούτε στην κατανομή τους ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!
Προκύπτει ζήτημα και για τον ΔΙΔΕ Πειραιά, που έθεσε στο αρχείο μια τόσο σοβαρή υπόθεση. Μάλιστα, πρόκειται για τον ίδιο Διευθυντή Δ.Ε ο οποίος έχει...
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!