Της Χρύσας Βαϊνανίδη
Με νέα διάταξη που κατατέθηκε στη Βουλή, ενταγμένη στο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το υπουργείο Παιδείας «διορθώνει» μια μεγάλη παράλειψη που αφορά τους φοιτητές του τμήματος Τεχνολογίας Αλιείας-Υδατοκαλλιεργειών του παραρτήματος Μουδανιών του πρώην ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, οι οποίοι βρέθηκαν από τη μια μέρα στην άλλη κυριολεκτικά «στον αέρα»: οι φοιτητές δεν μπορούσαν να ενταχθούν στο πανεπιστήμιο Πατρών όπως προέβλεπε ο νόμος Γαβρόγλου γιατί βρέθηκαν να μην είναι εγγεγραμμένοι ....σε κανένα τμήμα. Πρόκειται για φοιτητές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι «λιμνάζοντες» μιας και οι περισσότεροι «ενεργοί» φοιτητές έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους.
Η Νίκη Κεραμέως μιλώντας πριν από λίγες ημέρες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αναφέρθηκε στην περίπτωση των 475 φοιτητών. Σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τις επείγουσες διατάξεις που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τα πολιτικά κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και εκείνες που θα φέρει αποσπασματικά το επόμενο διάστημα, η υπουργός επικαλέστηκε το «χάος» και την προβληματική κατάσταση που παρέλαβε. Επιρρίπτοντας ευθύνες στην προηγούμενη ηγεσία, επικαλέστηκε το παράδειγμα των φοιτητών:
«Παραλάβαμε το χάος με τις συγχωνεύσεις ιδρυμάτων. Να σας πω ένα μόνο παράδειγμα το οποίο νομίζω τα λέει όλα. Τις προάλλες ήρθε το Πανεπιστήμιο Πατρών και μας είπε ότι υπάρχουν 475 περίπου φοιτητές του πρώην Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, οι οποίοι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε καμία σχολή. Γιατί; Γιατί το συγκεκριμένο τμήμα τους καταργήθηκε, αλλά αυτοί οι φοιτητές δεν πέρασαν πουθενά και είναι κάπου στον αέρα. Να λοιπόν γιατί υποχρεούμαστε να φέρουμε ρυθμίσεις τέτοιες για να αντιμετωπίσουμε ζητήματα επείγουσας φύσεως τα οποία δυστυχώς μας κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ποιος φταίει όμως για το γεγονός ότι φοιτητές από το πρώην ΤΕΙ Θεσσαλονίκης δεν μπορούν, όπως προβλεπόταν, να ενταχθούν στο πανεπιστήμιο Πατρών;
Το χρονικό μιας παράλειψης
Είναι γεγονός ότι με τη συναίνεση των πρυτανικών αρχών οι τελευταίες συγχωνεύσεις ΑΕΙ – ΤΕΙ έγιναν βεβιασμένα, γεγονός που δημιούργησε πολλά προβλήματα στη διαδικασία μετάβασης, ενώ ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου για να είναι όλα έτοιμα μέσα σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Παρόλα αυτά, τα πράγματα κύλησαν ομαλά και τα νέα τμήματα εγκαινιάστηκαν από τους νεοεισερχόμενους φοιτητές.
Παρόλα αυτά, το Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης ανήκε στα λεγόμενα «Τμήματα μεταβατικότητας», τα οποία συγχωνεύθηκαν ή καταργήθηκαν με το Σχέδιο Αθηνά. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα του 2013 (βλ. παρακάτω) η λειτουργία του θα ίσχυε έως τις 31/12/2018 ώστε να υπάρξει ένα εύλογο χρονικό διάστημα εντός του οποίου οι φοιτητές θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στον τόπο που ξεκίνησαν να σπουδάζουν.
Όπως αναφέρεται στο ΠΔ του 2013, μετά την κατάργηση του τμήματος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης οι φοιτητές εντάσσονται αυτοδικαίως στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Το 2019, έρχεται ο νόμος Γαβρόγλου (4610/19) που ιδρύει το Τμήμα Ζωικής Παραγωγής, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών του Πανεπιστημίου Πατρών και εκεί εντάσσονται οι εγγεγραμμένοι φοιτητές του Τμήματος Τεχνολογίας Αλιείας – Υδατοκαλλιεργειών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με απόφαση της Συγκλήτου και πράξη του Πρύτανη που εκδίδεται μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την έναρξη ισχύος του νόμου.
Διαπιστώθηκε, όμως όψιμα, ότι ουδέποτε εκδόθηκε από τον Πρόεδρο του ΤΕΙ υποδοχής η σχετική πράξη ένταξης των φοιτητών από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας -έως τις 31/10/2018 όπως προβλεπόταν. Αποτέλεσμα; Οι φοιτητές βρέθηκαν να μην είναι εγγεγραμμένοι στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και, εφόσον το ΤΕΙ καταργήθηκε, δεν μπορούσαν να ενταχθούν στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στα υπόλοιπα 10 «Τμήματα μεταβατικότητας», τα οποία σταμάτησαν την λειτουργία τους την 31/10/2018, δεν παρατηρήθηκε αντίστοιχο πρόβλημα.
Επομένως τα πυρά της Νίκης Κεραμέως στρέφονται εσκεμμένα προς τη λάθος κατεύθυνση δημιουργώντας εντυπώσεις, αποφεύγοντας να παρουσιάσει την πραγματική αιτία του προβλήματος. Σημειώνεται δε ότι στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου, το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να επέμβει προκαταβολικά προκειμένου να ελέγξει αν μια διοίκηση εκτελεί όλες τις διοικητικής φύσεως υποχρεώσεις της. Αντίθετα, παρεμβαίνει εκ των υστέρων μόνο όταν διαπιστωθεί το πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.
Εφόσον το πρόβλημα έγινε γνωστό μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, καλώς το υπουργείο νομοθετεί σχετικά και επιδιώκει την επίλυση του ζητήματος το συντομότερο δυνατό.
Διαβάστε ακόμα:
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Πότε θα καταβληθούν οι μισθοί Οκτωβρίου
Στη Βουλή οι νέες διατάξεις του υπουργείου Παιδείας
Εκτός απροόπτου αύριο η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών
Παραιτήθηκε ο εθνικός εκπρόσωπος του προγράμματος PISA - Αιχμές κατά Κεραμέως
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη