Με έντονες αντιπαραθέσεις και την επιλογή των αντιπολιτευόμενων βουλευτών να αποχωρήσουν «στιγματίστηκε» η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλή (12/11), κατά την οποία ορίστηκε πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ο Ιωάννης Αντωνίου.
Σχετικά με την αποχώρηση ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλος δήλωσε:
Ακούσαμε τον κ. Αντωνίου, προτεινόμενο από την κυβέρνηση για πρόεδρο του ΙΕΠ, και αποχωρήσαμε. Αποχωρήσαμε λόγω της προκλητικής συμπεριφοράς, της κομματικής του εμπάθειας, καθώς και για το γεγονός ότι δεν απάντησε σε 50 ερωτήσεις που έθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για ουσιαστικά ζητήματα της εκπαίδευσης.
Ο ίδιος ήταν πρωταγωνιστής στην αναστάτωση και τη διάλυση της εκπαίδευσης κατά την περίοδο των μνημονίων, για αυτό προχθές, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ με ανακοινώσεις τους, τον θεωρούν ανεπιθύμητο για πρόεδρο του ΙΕΠ. Τον ξέρουν τον κ. Αντωνίου πολύ καλά οι εκπαιδευτικοί.
Επέμεινε σε προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς εις βάρος της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική της στην εκπαίδευση. Είναι αυτός που πριν από 15 ημέρες, σε δημόσια εκδήλωση παρουσία της κας Κεραμέως, είχε πει «ότι πρέπει να γκρεμίσουμε όσα έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ και να γυρίσουμε το ρολόι στο 2014». Και σήμερα, με την τοποθέτησή του επέμεινε εμφανίζοντας τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ως μια παρένθεση.
Περιμέναμε να επανορθώσει, διότι ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από συναινέσεις και όχι από γκρεμίσματα, όπως ο ίδιος είπε. Δεν είχε καν την ευαισθησία να αναφερθεί στις ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ και της ΟΙΕΛΕ.
Η επιλογή του κ. Αντωνίου είναι μια στενά κομματική επιλογή, υπηρετεί την παλινόρθωση του κομματικού κράτους της δεξιάς στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Σηματοδοτεί μαύρες μέρες για τα σχολεία. Το τονίζουμε με πλήρη συνείδηση. Μαύρες μέρες για τα σχολεία· για τα παιδιά, τις οικογένειες, για το δικαίωμα της νεολαίας σε ουσιαστική μόρφωση.
Την ίδια στιγμή, τρία κόμματα (ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση) επέλεξαν να στηρίξουν την υποψηφιότητα του Ιωάννη Αντωνίου ως Προέδρου του ΙΕΠ, ανοίγοντας νέες προοπτικές για τον διακομματικό διάλογο σε θέματα Παιδείας. «Το συναινετικό κλίμα διέρρηξε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, επιλέγοντας να αποχωρήσει πριν καν την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ακρόασης, πριν καν ακούσει τις κυβερνητικές τοποθετήσεις, κάνοντας λόγο για μαύρες ημέρες. Ο καθένας κρίνεται για τις επιλογές του, τις ενέργειές του, τη στάση του. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα είναι πάντοτε ανοιχτό στο διάλογο και θα επιδιώκει τις μέγιστες δυνατές συγκλίσεις στον ευαίσθητο αυτό χώρο της Παιδείας» τονίζει το υπουργείο Παιδείας.
Ιωάννης Αντωνίου: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και οι 15 προτεραιότητες του νέου Προέδρου ΙΕΠ
Υψηλοί τόνοι στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: «Εξαπατάτε τη Βουλή κύριε Αντωνίου»
Το βίντεο της αποχώρησης:
Στην τοποθέτησή του ο κ. Φίλης μεταξύ άλλων υπογράμμισε:
Το έργο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι πολύ σημαντικό διαχρονικά. Στη διάρκεια της κρίσης συνέβαλε στη δόμηση ενός ποιοτικού και ισότιμου σχολείου. Απευθύνουμε ευχαριστίες στον κ. Κουζέλη και τον κ. Χαραμή για το έργο τους.
Ο κ. Αντωνίου είναι γνωστός και από την πολύχρονη πολιτική και κοινωνική του δραστηριότητα. Η ΟΛΜΕ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντάς τον ανεπιθύμητο και ακατάλληλο για το νευραλγικό πόστο του προέδρου του ΙΕΠ.
Πριν λίγες ημέρες ο κ. Αντωνίου στη διάρκεια εκδήλωσης, στην οποία ήταν παρούσα και η υπουργός Παιδείας, προέβη σε… προγραμματικές δηλώσεις για τη ανάγκη επιστροφής στην περίοδο 2010-2014. Για να χτιστεί ξανά, όπως είπε, «αυτό που γκρεμίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».
Είναι αυτές δηλώσεις που βοηθούν να επιτευχθεί συναίνεση και οι απαραίτητες συγκλίσεις για το κοινό καλό της εκπαίδευσης; Είναι μια επιλογή υπερκομματική;
Τι σημαίνουν άραγε οι δηλώσεις του περί γκρεμίσματος; Σημαίνουν μήπως:
- Το μη έγκαιρο άνοιγμα των σχολείων, όπως το ζήσαμε επί αρίστων;
- Την κατάργηση του προγράμματος "Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ" (ΜΝΑΕ);
- Την κατάργηση του ολοήμερου;
- Την επαναφορά των εξετάσεων σε έντεκα μαθήματα στο γυμνάσιο;
- Την κατάργηση του συστήματος της ειδικής αγωγής που έχτισε ο ΣΥΡΙΖΑ;
- Την επαναφορά της εξωτερικής αξιολόγησης και του Π.Δ. 152; Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό. Σημαίνει διαθεσιμότητα και μειώσεις
Μήπως οι αναφορές του στην τράπεζα θεμάτων, στο πιστοποιημένο απολυτήριο, στην αυτονομία των σχολείων, στην ενίσχυση των διευθυντών, μεταφράζονται στην πράξη σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε άριστα, μέσης αριστείας και τελευταίας κατηγορίας με τη χρηματοδότηση να κατευθύνεται κατά προτεραιότητα προς τα πρώτα;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη