1280 pencils
Ενημερωτικό για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου, των αιρετών Αλεξάκη Αλέξανδρου και Πασπαράκη Γιάννη

Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019 συμμετείχαμε ως αιρετοί στην τακτική συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου με θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τμήματα ένταξης σε σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου».
  2. «Εξέταση ένστασης εκπαιδευτικού»
  3. «Τροποποίηση Απόφασης ΠΥΣΠΕ»
  4. «Εξέταση αιτήσεων θεραπείας»
  5. «Εξέταση αιτήσεων για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή και για απασχόληση σε άλλον φορέα του Δημοσίου»
  6. «Αξιοποίηση διδακτικών ωρών που πλεονάζουν στο 1ο Δημ. Σχ. Αγίου Νικολάου»
  7. «Παράταση μετακίνησης εκπαιδευτικού»

Θέμα 1ο : «Εξέταση αιτήσεων θεραπείας»

Αναφορικά με το ζήτημα των αιτήσεων βελτίωσης θέσης το ΠΥΣΠΕ είχε διασαφηνίσει ότι  από τη στιγμή που σε συνάδελφους εκπαιδευτικούς δε δόθηκαν όλα τα κενά, θα δινόταν η δυνατότητα να κάνουν αίτηση βελτίωσης θέσης. Να τονίσουμε ότι όλες οι αιτήσεις εξετάστηκαν από το ΠΥΣΠΕ και ακόμα κι αν δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο, ακολουθείται  αυτό των αποσπάσεων μόνιμων εκπαιδευτικών την περίοδο Αυγούστου και την κείμενη νομοθεσία και τη μοριοδότηση προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η αξιοκρατία. Οι αιρετοί επικαιροποιούν τα κενά και οι  συνάδελφοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τη σχετική αίτηση. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η ΔΙΠΕ Λασιθίου λειτουργεί με γνώμονα το συνάδελφο και με όρους αξιοκρατίας και διαφάνειας εξετάζει όλες τις αιτήσεις και τεκμηριώνει τια απαντήσεις. Τα αίτημα των αιρετών - που αποτελεί αίτημα του κλάδου αναφορικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές αναπληρωτών - στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου πραγματοποιείται και αυτό οφείλεται στη συνολική του λειτουργία. Πέρα από  τη γραφειοκρατική διάσταση του θέματος εξετάζονται οι ανθρώπινες συνθήκες και ιδιαιτερότητες που ισχύουν, συνεπώς οι αιτήσεις έχουν γίνει όλες δεκτές όπου αυτό είναι δυνατό.

Θέμα 2ο : «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων σε Τμήματα ένταξης σε σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου».

Με σχετική εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε  μέχρι την Δευτέρα 25/11/2019 να προσδιοριστούν τα κενά σε Τμήματα Ένταξης. Ως αιρετοί θέσαμε τα ερωτήματα του προσδιορισμού των  οργανικών κενών ΣΜΕΑΕ . Η διαμαρτυρία σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις που περιλαμβάνονται στην ψηφισθείσα τροπολογία για τη δημιουργία των τμημάτων ένταξης και αφού η οδηγία διαχωρισμού δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα ως προς τη συμπλήρωση αφού ήταν πρόχειρη και κακογραμμένη τόσο η οδηγία όσο και η φόρμα. Με βάση τις οδηγίες τα σχολεία διαχωρίζονται, σε αυτά με μαθητές μέχρι 250 και από 250 και άνω με 15 γνωματεύσεις.

Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές και υπάρχουν 15 μαθητές με γνωματεύσεις, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί.  

  • Η συγκεκριμένη ρύθμιση, όπως και το προηγούμενο καθεστώς, δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζονται με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες.
  • Είναι ελάχιστες οι σχολικές μονάδες που πληρούν συνδυαστικά και τα δύο κριτήρια ώστε να τοποθετηθεί ο πολύ αναγκαίος δεύτερος εκπαιδευτικός. Οι οργανικές που δημιουργούνται είναι ελάχιστες σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες.
  • Τα συγκεκριμένα όρια είναι πλήρως αντιεπιστημονικά διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης και εξισώνουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Για παράδειγμα είναι πιθανόν σε ένα σχολείο να υπάρχουν λιγότεροι από 250 μαθητές αλλά περισσότεροι μαθητές με διάγνωση ή να υπάρχουν λιγότεροι από 15 μαθητές με διάγνωση αλλά να υπάρχει ανάγκη να στηριχθούν για περισσότερες ώρες από τον ειδικό παιδαγωγό.
  • Σε αντίθεση με ότι ισχύει σήμερα, οι μαθητές που αναμένουν τη διάγνωση από το ΚΕΣΥ αλλά αυτή καθυστερεί λόγο της υποστελέχωσης των δημόσιων δομών, αποκλείονται από τη φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης.
  • Υπάρχουν εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία στα οποία παρά τις ανάγκες που υπάρχουν δεν λειτουργεί καθόλου Τμήμα Ένταξης.
  • Ένα επιπλέον πρόβλημα που δημιουργεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος, είναι ότι θέτει ως προϋπόθεση την ύπαρξη χώρου στέγασης του Τ.Ε. στη σχολική μονάδα και απαιτεί την απαραίτητη οικονομική κάλυψη της δαπάνης από τους δήμους μέσω Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας. Αντί να λυθεί το πρόβλημα της στέγασης, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, μπαίνει ως επιπλέον “κόφτης”. 

Η θέση μας είναι απολύτως σαφής: Όλα τα παιδιά στην δομή που έχουν ανάγκη. Κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής να μην μείνει εκτός λόγω «προδιαγραφών»!!! Δημιουργία όλων των απαραίτητων Τμημάτων Ένταξης, σε όσα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία υπάρχει ανάγκη χωρίς “κόφτες” και αντιπαιδαγωγικά όρια. Να μπει τέρμα στην πολιτική απαξίωσης των δομών της ειδικής αγωγή, των ΚΕΣΥ και συνολικά της διαδικασίας διάγνωσης. Στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.α.) Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.

Να συσταθούν άμεσα όλα τα Τμήματα Ένταξης, που πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν συσταθεί ακόμη.

Θέμα 3ο : «Εξέταση ένστασης εκπαιδευτικού»

Έπειτα από σχετική ενημέρωση των εκπαιδευτικών που είχαν καταθέσει αναγνώριση μεταπτυχιακού και είχε απορριφθεί στην προηγούμενη συνεδρίαση ζητηθήκαν οι αναλυτικές καταστάσεις των μαθημάτων των συναδέλφων προκειμένου να εξεταστεί η συνάφεια. Το συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε την αναγνώριση των μεταπτυχιακών των 2 συναδέλφων ειδικότητας ΠΕ 06 και ΠΕ 86.

Θέμα 4ο : «Τροποποίηση Απόφασης ΠΥΣΠΕ»

Το ΠΥΣΠΕ εξέτασε την τροποποίηση της με αριθμ. Φ.11.1/9861/12-11-2019 απόφασης του που αφορούσε την  αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών/διδακτορικών τίτλων σπουδών ή αφορούσε συναδέλφους που οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών  αποτέλεσαν τυπικό προσόν διορισμού στην ΔΠΕ Λασιθίου για το διδακτικό έτος 2019-2020 και των οποίων οι αιτήσεις για αναγνώριση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τους τίτλων σπουδών δεν εξετάστηκαν εκ παραδρομής από το ΠΥΣΠΕ Λασιθίου καθώς επίσης και τους/τις εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναφέρθηκαν λανθασμένα στους πίνακες κλάδων ΠΕ60 (Νηπιαγωγών), ΠΕ70 (δασκάλων) ενώ έπρεπε να αναφερθούν στους πίνακες των εκπαιδευτικών των οποίων οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών αποτέλεσαν τυπικό προσόν διορισμού. Το ΠΥΣΠΕ εξέτασε το θέμα και τους αναγνώρισε ομόφωνα.

Θέμα : 5ο : «Εξέταση αιτήσεων για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή και για απασχόληση σε άλλον φορέα του Δημοσίου»

Ομόφωνα εγκρίθηκαν όλες οι αιτήσεις των συναδέλφων

Θέμα 6ο : «Αξιοποίηση διδακτικών ωρών που πλεονάζουν στο 1ο Δημ. Σχ. Αγίου Νικολάου»

Ομόφωνα αποφασίστηκε να παραμείνουν οι πλεονάζουσες ώρες στη σχολική μονάδα για να τις διαχειριστεί ώστε να καλύψει τις τρέχουσες εκπαιδευτικές  ανάγκες της.

Θέμα 7ο : Παράταση μετακίνησης εκπαιδευτικού»

Η παράταση αφορά εκπαιδευτικό που ο ίδιος είχε κάνει αίτηση μετακίνησης συνεπώς  ομόφωνα εγκρίθηκε.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αλέξανδρος Αλεξάκης & Γιάννης Πασπαράκης, Αιρετοί ΠΥΣΠΕ Λασιθίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκλογές
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων
«Όχι στην  αντιδημοκρατική τακτική… της κάλπης για τις εκλογές της Ε.Λ.ΜΕ  ανά διετία»
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων