Ν. Κεραμέως: «Είμαστε ιδεολογικά υπερήφανοι για την τομή στην εκπαιδευτική πολιτική»
«Με το νομοσχέδιο αυτό εισάγουμε μια σημαντική τομή στην εκπαιδευτική πολιτική για την οποία είμαστε ιδεολογικά υπερήφανοι, μια αλλαγή νοοτροπίας», σημειώνει, μιλώντας στο «Έθνος της Κυριακής», η υπουργός Παιδείας

«Ιδεολογικά υπερήφανοι για την τομή στην εκπαιδευτική πολιτική» δηλώνουν σε κυβέρνηση και υπυργείο Παιδείας, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», ανέφερε συγκεκριμένα:

«Με το νομοσχέδιο αυτό εισάγουμε μια σημαντική τομή στην εκπαιδευτική πολιτική για την οποία είμαστε ιδεολογικά υπερήφανοι, μια αλλαγή νοοτροπίας. Για πρώτη φορά εφαρμόζουμε τη σύνδεση ακριβούς ποσοστού της κρατικής χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγησή τους, με κεντρικό στόχο τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας τους». 

Η υπουργός Παιδείας συνέχισε:

«Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι το 80% της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων θα δίνεται βάσει αντικειμενικών δεικτών, όπως ο αριθμός των φοιτητών και η γεωγραφική διασπορά του Ιδρύματος. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτάται από την αξιολόγηση επί ποιοτικών κριτηρίων που τα ίδια τα πανεπιστήμια θα έχουν επιλέξει, όπως η εξωστρέφεια και η ερευνητική δραστηριότητα». 

«Εμείς ιδρύουμε την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, σε αντικατάσταση της περιορισμένης και προϋπάρχουσας ΑΔΙΠ», είπε ακόμα η Νίκη Κεραμέως και συμπλήρωσε: «Εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο λειτουργίας της ανεξάρτητης Αρχής, ενισχύουμε το ρόλο της, διευρύνουμε το πεδίο αρμοδιοτήτων της και θωρακίζουμε την ανεξαρτησία της».

«Η ΕΘΑΑΕ ανταποκρίνεται σε όλο το φάσμα των απαιτήσεων της αξιολόγησης, ανεξαρτησίας, πιστοποίησης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και εξασφαλίζει στους φοιτητές ένα υψηλότερης ποιότητας δημόσιο πανεπιστήμιο».

Αναφορικά με τα προγράμματα σπουδών η υπουργός είπε:

«Τα προγράμματα σπουδών θα πιστοποιούνται πριν από την έναρξη λειτουργίας τους. Θα εξετάζεται αν τα ΑΕΙ πληρούν ποιοτικές προϋποθέσεις για να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α', β' και γ' κύκλου. Εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία, π.χ ισότητα των φύλων, πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία, ηλεκτρονική μάθηση, εξωστρέφεια. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, και αυτοτελης αξιολόγηση των ερευνητικών κέντρων των ΑΕΙ.»

Στην ερώτηση για το πώς απελευθερώνεται η χρηματοδότηση της έρευνας, η υπουργός Παιδείας απάντησε:

«Απαλείφουμε τις αγκυλώσεις του υφιστάμενου πλαισίου και προβλέπουμε μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ). Οι αλλαγές που προτείνουμε διαμορφώνουν ένα πιο ευέλικτο και ευσπροσάρμοστο πλαίσιο για τους ΕΛΚΕ που αποτελούν το κεντρικό εργαλείο χρηματοδότησης της έρευνας που διενεργείται στα πανεπιστήμια και στους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»