Της Χρύσας Βαϊνανίδη
Πρώτα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών. Αυτό γνωστοποίησε μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στα social media η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μετά τη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών. Η επιμόρφωση θα γίνει εντός του σχολικού περιβάλλοντος, όπως έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος του ΙΕΠ Ιωάννης Αντωνίου, ενώ η εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων αναμένεται να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο.
«Φρένο» μπαίνει προς το παρόν στο φλέγον ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών καθώς φαίνεται ότι η υπουργός Παιδείας έχει επίγνωση των αντιδράσεων που πρόκειται να προκαλέσει η συγκεκριμένη ρύθμιση -ακόμα και στους κόλπους της ΔΑΚΕ, της παράταξης που πρόσκειται στη ΝΔ- αναβάλλοντας προς το παρόν την ανάληψη του πολιτικού κόστους.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο θα αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, οι νέες ρυθμίσεις θα αφορούν:
- Την επιμόρφωση και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
- Ενδεχομένως το νέο σύστημα επιλογής στελεχών δεδομένου ότι έχει λήξει η θητεία των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Τροποποίηση της ισχύς των πινάκων από τα τρία χρόνια που είναι σήμερα, στα δύο.
- Ρυθμίσεις για τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία, χωρίς να διευκρινίζεται μέχρι στιγμής αν αυτές θα αφορούν μόνο την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων ή θα επεκτείνεται και σε άλλα ζητήματα.
- Επαναφορά της διπλής μοριοδότησης στις απομακρυσμένες περιοχές.
- Λύκειο: Θα καταργηθούν τα επτάωρα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ' Λυκείου. Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στις ομάδες προσανατολισμού αναμένεται να γίνουν έξι ή πέντε. Επίσης οι τέσσερις ομάδες προσανατολισμού θα μειωθούν ξανά σε τρεις, όπως ίσχυε παλαιότερα.
Δυσαρέσκεια
Η υπουργός Παιδείας ήρθε, πάντως, αντιμέτωπη με τη δυσαρέσκεια της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, καθώς οι ισχυρισμοί περί «ουσιαστικού διάλογου» διαψεύδονται από το γεγονός ότι ο «διάλογος» με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες περιορίστηκε στις Επιτροπές Μορφωτικών Υποθέσεων, όταν δηλαδή οι νομοθετικές ρυθμίσεις είχαν ήδη κατατεθεί στη Βουλή και χωρίς να προηγηθεί συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
Από τη μεριά τους, οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες παρουσίασαν όλα τα τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης - εργασιακά, την ανάγκη διορισμού περισσότερων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση και την ανάγκη εξίσωσης των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον εξέφρασαν την αντίθεσή τους με την «άδικη», όπως την χαρακτηρίζουν, ποινή των τριών ετών σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας και τάχθηκαν ακόμα μια φορά ενάντια στη ρύθμιση που εξισώνει τα πτυχία των κολεγίων με εκείνα των δημόσιων πανεπιστημίων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη