1280 ekpaideusi
Χρήστος Ευαγγελινός, εκπαιδευτικός

Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους δέχονται για άλλη μια φορά επίθεση. Το κλείσιμο των σχολείων λόγω του Κορωναιού μας έβαλε πάλι στο στόχαστρο πολιτικών, δημοσιογράφων αλλά πολλές φορές και απλών πολιτών που μας βλέπουν να «καθόμαστε» .

Ε λοιπόν δε καθόμαστε. Η σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση απαιτεί πολύ κόπο και στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι εκπαιδευτικοί έχουν πέσει με τα μούτρα σε αυτή τη διαδικασία. Και μάλιστα είμαστε αναγκασμένοι να εργαζόμαστε σε ένα σύστημα που δε λειτουργεί και πολύ σωστά. Το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο έχει πάθει υπερφόρτωση  και η σύνδεση σε αυτό είναι πολλές φορές άπιαστο όνειρο.

Προσωπικά χρησιμοποιώ την ηλεκτρονική τάξη από την αρχή της χρονιάς. Τώρα που τα σχολεία είναι κλειστά , κάθε πρωί ξεκινάω με τη βαριά δουλειά , που είναι η πληκτρολόγηση του υλικού και παίρνει πολύ ώρα. Στη συνέχεια κάνω προσπάθεια να συνδεθώ στο δίκτυο και αν τα καταφέρω αναρτώ στην e - class όλο το υλικό της ημέρας που παρήγαγα. Εκτός αυτού απαντάω καθημερινά σε απορίες μαθητών στην πλατφόρμα e-me και επίσης ενημερώνω τηλεφωνικά τους γονείς που έχουν απορίες ως προς τη διαδικασία και την πρόοδο των παιδιών τους. Όλη αυτή η διαδικασία τελειώνει αργά το απόγευμα. Για να ξεκινήσει πάλι την άλλη μέρα από την αρχή. Να επισημάνω δε, ότι για όσους από μας χρησιμοποιούμε την e-class από την αρχή της χρονιάς , η πληκτρολόγηση και η ανάρτηση του υλικού γινόταν το απόγευμα , αφού τέλειωνε το υποχρεωτικό μας ωράριο στο σχολείο.

Επίσης όλοι αυτοί οι κριτικοί που ισοπεδώνουν τα πάντα χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο , πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας εκπαιδευτικός που δε μπαίνει στην τάξη και δε κοιτάει τους μαθητές του στα μάτια υποφέρει. Του λείπει το σχολείο , του λείπει η ιερή διαδικασία της τάξης και η παροχή γνώσης στους μαθητές. Και με αυτό παλεύει καθημερινά μέσα του.

Μέσα σε όλα αυτά τα κουραστικά πράγματα έχουμε και κάτι κυρίους σα τον κύριο Τέλλογλου και σαν τον κύριο Βερύκιο , να μας λένε ότι δε δουλεύουμε και ότι μετά τον κοροναιό θα πέσουμε στα 800 ευρώ ως ανειδίκευτοι εργάτες. Τέτοιοι αφ ‘ υψηλού κριτές κυκλοφορούν πολλοί στην Ελληνική κοινωνία . Προσωπικά άφηνα πάντα το έργο μου να απαντήσει. Τώρα όμως είναι διαφορετικά και αισθάνομαι ότι αυτό το κύμα της άδικης κριτικής στους εκπαιδευτικούς θα πέσει πάνω μας πολύ πιο δυνατό από άλλες φορές. Για αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να απαντήσει συντεταγμένα και με πυγμή.

Μετά την κρίση (ελπίζουμε σύντομα), εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βγούμε πιο δυνατοί και πιο ενωμένοι από ποτέ. Θα μας πουν ότι κάναμε διακοπές , ότι αφήσαμε τα παιδιά στη μοίρα τους , ότι δε βοηθήσαμε την κατάσταση. Θα συνδέσουν αμέσως αυτό το ψέμα με τη μισθοδοσία και με τα εργασιακά μας δικαιώματα. Θα αρχίσουν να ζητάνε πάλι ένα κάρο διαβεβαιώσεις ότι έχουμε τυπικά προσόντα , και έτσι θα μας βάλουν σε μια διαδικασία άδικης και μη αντικειμενικής αξιολόγησης.

Τι θα κάνουμε για αυτό; Η πικρή αλήθεια είναι ότι μέχρι τώρα δεν έχουμε απαντήσει συντεταγμένα σε ότι κακό μας βρήκε την τελευταία δεκαετία. Ας αναλογιστεί ο καθένας μας την προσωπική του ευθύνη απέναντι στην άδικη κριτική που δεχόμαστε σχεδόν καθημερινά. Το ζητούμενο είναι να μπορούμε να λειτουργούμε στα σχολεία μας με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες , προς όφελος των μαθητών. Αν ένα κράτος θέλει δώσει στο μαθητή μια σωστή παιδεία , τότε το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να κάνει όσο τον δυνατόν καλύτερα τη δουλειά του. Δε μπορεί , για παράδειγμα, να λέει από τη μια «τα πάντα για το μαθητή» και από την άλλη το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο να σέρνεται επί βδομάδες. Και ταυτόχρονα να βάζει τα παπαγαλάκια του να κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς για αυτό. Σε όλο αυτό το στημένο κόλπο πρέπει να απαντήσουμε.

Ο δάσκαλος θα είναι πάντα στο πλευρό του μαθητή κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Με αυταπάρνηση και με ατέλειωτες αντοχές. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει όλα τα μέσα στην καλύτερη δυνατή μορφή τους ώστε να διεκπεραιωθεί η διαδικασία της μάθησης. Οτιδήποτε πέρα από αυτό είναι υποκρισία και θίγει πρώτον τους μαθητές και δεύτερον τους εκπαιδευτικούς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι