Είμαι δυστυχώς μαθήτρια της φετινής Γ' Λυκείου και συγκεκριμένα της θεωρητικής κατεύθυνσης. Διάβασα σήμερα το μέιλ που σας στάλθηκε από μια συνομήλικη μου στην προσπάθεια της να ακουστεί και η δική μας φωνή στις δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις μέρες αυτές. Σκέφτηκα λοιπόν πως είναι καιρός να αρχίσουμε να μιλάμε πια καθώς η τωρινή κατάσταση είναι απελπιστική
Αντιλαμβάνομαι και σέβομαι απόλυτα κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης αλλά και της ίδιας της κοινωνίας να μεριμνήσει για το κοινό καλό και την υγεία των συνανθρώπων. Αν μη τι άλλο η υγεία υπερέχει σαφως της εκπαίδευσης.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ζωτικής σημασίας για ζητήματα όπως για εμάς φέτος οι πανελλαδικές γίνεται να παραμεριστούν. Η φετινή χρονιά ήδη σε σχέση με τις προηγούμενες έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλές αντιξοότητες.
Στο τέλος της Β' Λυκείου όπου η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο σαφώς και είχε αρχίσει ανακοινώθηκε η αλλαγή του συστήματος εξέτασης.
Ούσα μαθήτρια λοιπόν της θεωρητικής κατεύθυνσης μαθαίνω πως δεν θα δώσω λατινικά στις πανελλήνιες αλλά κοινωνιολογία και μάλιστα εξεταζόμενη σε ένα βιβλίο γενικής. Ταυτόχρονα εντάχθηκε στα εξεταζόμενα μαθήματα η λογοτεχνία και η ύλη σχεδόν διπλασιάστηκε.
Ξεκινούν τα καλοκαιρινά λοιπόν όπου η προετοιμασία ξεκινά και πάλι από την αρχή. Νέα μαθήματα νέος τρόπος εξέτασης. Ανακοινώνεται ωστόσο πως επρόκειτο να μειωθεί σημαντικά η ύλη ώστε να μην επιβαρυνθούν οι μαθητές τόσο πολύ. Το άγχος λοιπόν σιγά σιγά υποχωρεί και με χαρά όλοι ανυπομονούμε την αρχή της χρονιάς. Η μείωση της ύλης δημοσιεύεται και με έκπληξη όλοι συνειδητοποιούμε πως είναι ελάχιστη έως ασήμαντη .
Ξεκινάει λοιπόν το σχολείο και μαζί τα άγχη τα διαγωνίσματα οι κρίσεις πανικού τα κλάματα αποτελούν πλέον την καθημερινότητα μας . Δεν γνωρίζουμε πώς θα εξεταστουμε φυσικά γιατι σαφείς οδηγίες από το Υπουργείο δεν έχουν ακόμη δοθεί.
Και περνάει ο καιρός και η αγωνία αυξάνεται το άγχος μας κατακλύζει και διευκρινίσεις δεν δίνονται. Και φτάνουμε στο σήμερα. Όπου η πανδημία πλέον έχει επιβάλλει το κλείσιμο των σχολείων σε ολόκληρη την χώρα. Και λες να μια ευκαιρία να πάρω μια ανάσα να ξεφύγω λίγο από τους αγχωτικούς ρυθμούς του σχολείου και να διαβάσω φυσικά και πολύ περισσότερο να καλύψω τα κενά μου.
Ούτως η αλλιώς είμαστε πλέον τελική ευθεία έτσι δεν είναι. Και ανοίγεις τις ειδήσεις να ενημερωθείς για το τι συμβαίνει στον κόσμο μόνο και μόνο για να αντικρίζεις κάθε μέρα τις ασαφείς για ακόμη και φορά δηλώσεις των υπευθύνων του Υπουργείου Παιδειας που επαναπαυομενοι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν θεωρούν αναγκαίο να μας διευκρινίσουν τίποτα περαιτέρω. Κάθε μέρα ανοίγεις το κινητό και βλέπεις επικεφαλίδες: <<Ανακοίνωση από την κα Κεραμεως σχετικά με την εξεταστεα ύλη και την ημερομηνία των πανελλαδικών>> . Με αγωνία αμέσως μπαινεις να διαβάσεις το άρθρο για να απογοητευτείς για ακόμα μια φορά ,καθώς τίποτα τελικά νέο δεν έχει ειπωθεί .
Και αναρωτιέμαι: Διαβάζουμε όλοι την χρονιά για να κριθεί δυστυχώς το μέλλον μας ή έστω το άμεσο μέλλον μας από τεσσερις μέρες. Θέτουμε την ψυχική υγεία μας σε δεύτερη μοίρα και πολλές φορες και την σωματική αφού πλέον ο ύπνος αποτελεί προνόμιο. Και ρωτώ με θλίψη και κούραση πλέον: Ζητάω πολλά που απαιτώ να ξέρω δύο μήνες πριν από τις πανελληνιες αν μειωθεί και άλλο τελικά η ύλη ; Ζητάω πολλά που ζητώ να γνωρίζω αν θα δώσω σε τρεις η πεντε μήνες ;
Καταλαβαίνω πως ο κόσμος έχει στραμμένο άλλου το ενδιαφέρον του και δεν απαιτώ από αυτόν να εκφράσει την δυσαρέσκεια του προς την ελλιπή λήψη μέτρων . Η δυσαρέσκεια ωστόσο τόσο των μαθητών της γενιάς του 2002 όσο και των καθηγητών και των γονέων τους είναι σαφώς δεδομένη και επανειλημμένα δηλωμένη .
Δεν ζητάω λοιπόν πολλά όταν απλά επιθυμώ να γνωρίζω πως πρέπει να πορευθώ . Δέχτηκαμε τις τελευταίας στιγμής αλλαγές πέρσι που μας δυσκόλεψαν πολύ. Δέχτηκαμε όλη τη χρονιά την έλλειψη διευκρινησεων ως προς τον τρόπο εξετάσεις των μαθημάτων . Αλλά φτάνει πια τρεις μήνες πριν από τις πανελλαδικες απαιτούμε να γνωρίζουμε την ύλη!
Και πότε πια θα εκσυγχρονιστουμε και θα αντιληφθούμε σαν χώρα πως οι πανελλήνιες δεν αποτελούν πανάκεια για την εκπαίδευση . Το σύστημα αυτό δεν προσδίδει στους μαθητές την απαιτούμενη γνώση ούτε και αποτελεί καλό τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Ευνοούνται απλώς μαθητές με έφεση στην στείρα απομνημόνευση των σχολικών εγχειριδίων και όχι μαθητές που διαθέτουν κριτικη ικανότητα και συνθετική σκέψη . Κάθε χρόνο η εκάστοτε κυβέρνηση και το αντίστοιχο Υπουργείο αναλώνονται στη χρονιά της τρίτης λυκείου και βασικές ελλείψεις του σημερινού σχολειου που μας υπονομεύουν σαν κοινωνία και ως κράτος στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής Ένωσης παραμερίζονται!
Φτάνει πια καιρός για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις !
*Τα στοιχεία της μαθήτριας βρίσκονται στη διάθεση του alfavita.gr
Διαβάστε επίσης:
Σκέψεις πάνω στο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων, επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου
Πόσο ακόμη βάρος να επωμιστεί η γενιά του 2002; επιστολή μαθήτριας της Γ' Λυκείου
Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου: Ζητάμε πολλά που θέλουμε να ξέρουμε αν θα μειωθεί η ύλη ή όχι;
Επιστολή μαθητή Λυκείου: «Έχουμε κουραστεί. Δυο χρόνια τώρα έχουμε γίνει πειραματόζωα»
Μήνυμα μαθήτριας Λυκείου σε όλους τους μαθητές: Σκεφτείτε αισιόδοξα!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη