Thumbnail
Ανακοίνωση από την Αγωνιστική Ενότητα Γονέων Ζωγράφου

Εδώ και έναν μήνα σχεδόν βιώνουμε πρωτόγνωρες συνθήκες. Ακολουθούμε με υπευθυνότητα τις οδηγίες των επιστημόνων μένοντας στο σπίτι, εμείς και τα παιδιά μας. Στεκόμαστε όμως δυνατοί, δίπλα σε όσους χρειάζονται την αλληλεγγύη μας. Οι γονείς των λαϊκών στρωμάτων φορτωνόμαστε και πάλι με νέες δυσκολίες, με ευθύνη και ανοχή της κυβέρνησης, όπως απολύσεις, ελαστική εργασία, μείωση μισθών, υποχρεωτικές άδειες, απλήρωτη τηλεεργασία.

Παράλληλα έχουμε μεγάλη ανησυχία για την υποστήριξη των παιδιών μας. Θέλουμε τρόπους να διατηρήσουν επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία και τους συμμαθητές τους, να περνούν εποικοδομητικά το χρόνο τους. Πρέπει αυτό να λειτουργήσει ισότιμα για όλους τους μαθητές της χώρας. Θέλουμε η εκπαίδευση από απόσταση να είναι αποτελεσματική. Είμαστε αντίθετοι όμως σε γενίκευση αυτής της μορφής και μετά την πανδημία, αφού δεν μπορεί για κανέναν λόγο να υποκαταστήσει την εκπαίδευση με φυσική παρουσία.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργείου Παιδείας η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχωρά εξαιρετικά και μεγάλος αριθμός εγγραφών γίνεται καθημερινά στις πλατφόρμες. Η πραγματικότητα που ζούμε απέχει κατά πολύ από τα επικοινωνιακά παιχνίδια εντυπωσιασμού της κυβέρνησης. Σε αρκετά γυμνάσια και λύκεια του Ζωγράφου (αλλά και ολόκληρης της χώρας) χαμηλό ποσοστό των μαθητών συμμετέχουν τελικά σε πρόγραμμα σύγχρονης τηλεδιδασκαλίας. Παράλληλα οι πλατφόρμες για την ασύγχρονη δεν μπορούν να «σηκώσουν» τον όγκο μαθητών και εκπαιδευτικών. Ακόμη και σε οικογένειες με πρόσβαση σε Η/Υ και διαδίκτυο, πρέπει να συντονιστούν οι γονείς που δουλεύουν από το σπίτι με τα παιδιά που έχουν παράλληλα προγράμματα, φροντιστήρια εξ αποστάσεως κλπ. Όσον αφορά τα παιδιά δημοτικού, χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη αφού η χρήση των μέσων και η συμμετοχή τους δε μπορεί να γίνεται αυτόνομα.

Καλλιεργείται σύγχυση μεταξύ υπουργείου και σχολείων για την υποχρεωτικότητα εγγραφής και παρακολούθησης, ασκείται πίεση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ατομική τους ευθύνη. Οποιαδήποτε μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και αν αξιοποιείται, δεν μπορεί να έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Το Υπ. Παιδείας δεν έχει εξασφαλίσει την ανεμπόδιστη και ισότιμη πρόσβαση όλων και τώρα βάζει επιπλέον διαχωριστικούς φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών μας, επιστρατεύοντας και πάλι τη λογική της ατομικής ευθύνης. Θέτει όρους και προϋποθέσεις στη χορήγηση εξοπλισμού, αποκλείοντας αυθαίρετα μαθητές.

Την ίδια στιγμή είδαμε στο δήμο Ζωγράφου πρωτοβουλία που ξεκίνησε από παράταξη του δημοτικού συμβουλίου(!) να συγκεντρωθεί πρόχειρα εικόνα για τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, ως δήθεν βοήθεια για πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανέξοδα επικοινωνιακά κόλπα είναι αυτά, όπως και της κυβέρνησης, από παράταξη που μέχρι χθες σφύριζε αδιάφορα στα αιτήματα των γονιών για γενναία χρηματοδότηση στην Παιδεία από το Δήμο Ζωγράφου, για αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων, για πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, για προμήθεια υλικών ατομικής υγιεινής στα σχολεία.

Και από τη Δημοτική Αρχή όμως περιμένουμε να αποδείξει στην πράξη την έγνοια της για τη Δημόσια Παιδεία, με έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών και των Τεχνικών Υπηρεσιών από τον προϋπολογισμό του Δήμου για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών που έχουν τα σχολεία του Ζωγράφου.

Όσο για το ρόλο των Συλλόγων Γονέων, είναι ευθύνη τους να στέκονται αλληλέγγυοι στις οικογένειες των σχολείων τους, να ενημερώνουν και να συντονίζουν τους γονείς, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ώστε να πιέζουν τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Δεν είναι ευθύνη των γονέων να τους υποκαθιστούν.

Είναι προκλητικό τη στιγμή που δίνονται έκτακτα με ΠΝΠ από την κυβέρνηση υπέρογκα ποσά για ενίσχυση μεγάλων επιχειρήσεων, τηλεοπτικά κανάλια (3,5 εκατ), ιδιωτικές κλινικές (30 εκατ) και διαφημιστικές καμπάνιες που πάλι καταλήγουν στα κανάλια (11 εκατ) να μην «περισσεύουν» για την παιδεία παρά ευχολόγια και high-tech εξαγγελίες στον αέρα.

Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει ΤΩΡΑ τις ευθύνες του για την ουσιαστική στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών:

  • Nα εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα για ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για κάθε μαθητή δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και κατάλληλη ηλεκτρονική συσκευή (laptop/tablet), με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.
  • Να περιοριστεί στην ήδη διδαχθείσα και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη της φετινής Γ’ ΓΕΛ στις πανελλαδικές. Η διδασκαλία σε αυτές τις συνθήκες να επικεντρωθεί σε επαναλήψεις. Να μη θεωρηθεί εξεταστέα ύλη που θα «παραδοθεί» εξ αποστάσεως.
  • Μέριμνα για τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που συμμετείχαν σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.
  • Νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονιών που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το ποσό της σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.
  • Τα πρόγραμμα χορήγησης σχολικών γευμάτων να συνεχίσουν για οικονομικά αδύναμους μαθητές και τις οικογένειές τους με ευθύνη των Δήμων και του κρατικού μηχανισμού.
  • Να εξασφαλισθεί πως όταν ανοίξουν τα σχολεία θα πληρούν συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης σε όλα τα σχολεία. Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ