Αλλάζει τον οικογενειακό προγραμματισμό και αυξάνει τις ιδιωτικές δαπάνες για την Παιδεία το νέο νομοσχέδιο
Άρθρο του Πολύβιου Ψήνα (Κοινωνιολόγος MSc., MEd.) - «Άλλη μια νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση…»

Μεγάλη Δευτέρα, πολλοί από εμάς διαβάσαμε σε ιστοσελίδα, με απορία και έκπληξη, ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται για μια ακόμη μεγάλη μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση. Μεγάλη Τετάρτη, μεγάλα δημοσιογραφικά συγκροτήματα παρουσιάζουν την είδηση με ρεπορτάζ και τίτλους, σαν βγαλμένους από το γραφείο τύπου της Κυβέρνησης.

Κάθε κριτικά σκεπτόμενος πολίτης, ο οποίος επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από μια τέτοιου βεληνεκούς εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και μάλιστα σε αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, οφείλει να σταθεί κριτικά και να ζητήσει επαρκείς, λογικές και συγκεκριμένες απαντήσεις από την Υπουργό. Σε αυτό το σημείο θα εκθέσουμε μερικές απόψεις σχετικά με τη μεθοδολογία και το πλαίσιο παραγωγής της νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου, περιμένοντας για μια λεπτομερή κατά άρθρο ανάλυση, μόλις γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Αρχικά, το «νέο» πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, στις φάσεις διαμόρφωσής του δεν πέρασε από κανένα είδους δημόσιο διάλογο. Η Υπουργός μάλιστα φαίνεται να θέλει να τον αποφύγει μιας και το «πολυνομοσχέδιο» εμφανίζεται αιφνίδια, εν μέσω καραντίνας, ενώ η κοινή γνώμη είναι μονοθεματικά προσηλωμένη στον κορωναϊό και ενώ το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει λύσει ακόμα σημαντικά θέματα που έχει προκαλέσει το κλείσιμο των σχολείων. Τα νέο πολυνομοσχέδιο αποτελεί σχεδόν αυτούσια μεταφορά από τις κομματικές θέσεις του προγράμματος της Ν.Δ. Άρα, δεν εκφράζει εκτεταμένα τις κοινωνικές ομάδες τις οποίες αφορά και επηρεάζει, παρά μόνο τους συντάκτες του. Είναι δηλαδή ένα ιδεολογικό κείμενο το οποίο μάλιστα δεν έχει προσαρμοστεί στο πλαίσιο των νέων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που έχει διαμορφώσει η ζοφερή κατάσταση που ζούμε και θα ζήσουμε τα επόμενα χρόνια.

Κάθε μεταρρύθμιση έχει ένα οικονομικό και κοινωνικό κόστος. Τα δεδομένα με τα οποία έγινε αντικείμενο θεωρητικής πρόσληψης έχουν αλλάξει ραγδαία. Κατά πόσον αυτές οι συνθήκες έχουν σταθμιστεί; Ποιά επιτροπή σοφών έλαβε υπόψη του το Υπουργείο; Κατά πόσο ενέπλεξε την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και την ΑΔΙΠΔΕ;

Το νομοσχέδιο αυτό διαρρέει από το Υπουργείο σε φίλια ΜΜΕ, αλλά καμία επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει προς τις ομοσπονδίες, τους συλλόγους διδασκόντων, τους καθηγητές και δασκάλους, τις φοιτητικές κοινότητες, τα ΑΕΙ παραγωγικών σχολών, τους υποψήφιους φοιτητές, τις ελληνικές οικογένειες. Καμία ζύμωση, καμία συνδιαμόρφωση ή συμπαραγωγή των μεταρρυθμίσεων. Υποθέτουμε λοιπόν, ότι το νομοσχέδιο αυτό θα είναι για το καλύτερο, μόνο και μόνο επειδή το εμπνεύστηκαν κάποιοι πριν τις εκλογές και κανένας άμεσα εμπλεκόμενος.

Το Υπουργείο, μέσα από διαρροές, ενημερώνει ότι το επικείμενο νομοσχέδιο θα αναρτηθεί στο opengov για να γίνει ηλεκτρονική διαβούλευση (;) και με διαδικασίες fast track θα ψηφιστεί τον Μάιο. Υπενθυμίζουμε ότι ακόμα και τώρα, ούτε η επιτροπή των «σοφών επαϊόντων επιδημιολόγων» γνωρίζει αν θα προτείνει την άρση των μέτρων κυκλοφορίας μέχρι τη στιγμή που το Υπουργείο επιθυμεί να ψηφιστούν τα μέτρα. Ακόμα δεν ξέρουμε αν και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, πότε και με ποιά σειρά θα επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία, πότε θα γίνουν οι πανελλήνιες εξετάσεις και με τι προσωπικό (οι συμβάσεις των 40.000 αναπληρωτών λήγουν 30/6). Η Υπουργός όμως θέλει να περάσει μακρόπνοο σχέδιο εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Το νομοσχέδιο (στο βαθμό που οι δημοσιεύσεις είναι αληθείς) αφορά εκατομμύρια οικογένειες, εκατομμύρια μαθητές, χιλιάδες εκπαιδευτικούς, χιλιάδες σπουδαστές και υποψήφιους φοιτητές και με τις αλλαγές που προτείνονται, ανατρέπονται σχεδιασμοί αλλά και επαγγελματικές πορείες. Για να μην αναφέρουμε την ιδιωτική δαπάνη των νοικοκυριών στην εκπαίδευση που από ο,τι φαίνεται θα αυξηθεί κατακόρυφα με τις προτεινόμενες αλλαγές (τράπεζα θεμάτων, μείωση αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ, αύξηση ενδοσχολικών εξετάσεων κτλ). Υπενθυμίζουμε ότι μετά το γενικευμένο lockdown οι προβλέψεις των ειδικών για την ελληνική οικονομία είναι ζοφερές. Το να ανατρέπεις τους όρους του «παιχνιδιού» και να τους κάνεις δυσμενέστερους λίγο πριν ξεσπάσει η καταιγίδα είναι προβοκατόρικο, ανήθικο και καθόλου πατριωτικό. Γιατί κυρία Κεραμέως;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi_sxoleio
Νέα Iωνία: «Συνωστισμός» μαθητών σε υπερπληθή Τμήματα δημοτικού σχολείου...
Σε αυτές τις δυσκολίες μάλιστα έρχεται να προστεθεί και η μείωση των παράλληλων στηρίξεων που καλούνται μάλιστα να μοιράζονται σε 2-3 παιδιά πολλές...
Νέα Iωνία: «Συνωστισμός» μαθητών σε υπερπληθή Τμήματα δημοτικού σχολείου...
ekpa
Αναβολή τελετής αναγόρευσης του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ σε Επίτιμο Διδάκτορα του Ε.Κ.Π.Α. και απόδοσης του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Η τελετή αναγόρευσης του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ σε Επίτιμο Διδάκτορα του Ε.Κ.Π.Α. και απόδοσης του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο...
Αναβολή τελετής αναγόρευσης του κ. Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ σε Επίτιμο Διδάκτορα του Ε.Κ.Π.Α. και απόδοσης του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Πρόσκληση για πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε
Προθεσμία αιτήσεων από αύριο 05-07-2024, ημέρα Παρασκευή και μέχρι 12-07-2024, ημέρα Παρασκευή
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Πρόσκληση για πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε