Συναδέλφισσες, συνάδελφοι Νηπιαγωγοί,
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης, βρήκε τον τρόπο να φέρει ό,τι πιο αντιδραστικό, αναχρονιστικό και βαθιά νεοφιλελεύθερο, σε επίπεδο νομοθέτησης, στη δημόσια εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο, το οποίο επιστρέφει τη δημόσια εκπαίδευση στα χρόνια των μνημονίων και απηχεί τη βαθιά συντηρητική της αντίληψη για την εκπαίδευση. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.
- Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. Το Υπ. Παιδείας καταπατά ουσιαστικά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, project και διαθεματικών δραστηριοτήτων. Μάλιστα, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας σε συνάντηση που είχαν, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, στην οποία επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.
το ΥΠΑΙΘ έπειτα από τη προσχηματική διαβούλευση σε ένα αντιδραστικό και αναχρονιστικό νομοσχέδιο προχωρά σε μία ακόμη πρωτοφανή αυταρχική κίνηση, στέλνοντας εγκύκλιο προς τα Νηπιαγωγεία για εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μάλιστα εν μέσω διακοπών Πάσχα!
Αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι για να πετύχει τις παραπάνω στοχεύσεις, η Κυβέρνηση εξαπολύει μια επικοινωνιακή επιχείρηση που έχει ως στόχο να μετατεθούν οι ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς, με αποκορύφωμα τις (έτσι κι αλλιώς μη υποχρεωτικές) εγκύκλιους και οδηγίες της για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ακόμη, πόσο υποκριτικά είναι τα λόγια συμπάθειας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που εδώ και εβδομάδες είναι μπροστά από οθόνες υπολογιστών ή στα τηλέφωνα όλη μέρα, προκειμένου να έχουν επαφή με τους μαθητές τους, να τους στηρίξουν ψυχολογικά και μαθησιακά... Δεν διστάζουν να καταστρατηγήσουν το Π.Δ. 79 όσον αφορά στη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων και εργασιακών καθηκόντων, με το να πιέζουν για άμεση εφαρμογή και συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις, με παράγοντες του ΥΠΑΙΘ εν μέσω διακοπών Πάσχα.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Σητείας «ο Μύσων» τονίζει ότι: Οι διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτικές. Επίσης, επαναλαμβάνουμε ότι η χρήση των ψηφιακών εφαρμογών του Υπουργείου δεν είναι υποχρεωτική – ο κάθε εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να επιλέγει τα μέσα που θεωρεί καταλληλότερα.
• Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, δεν είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωτική και δεν θα μπορούσε να είναι! Καλούμε κάθε Νηπιαγωγό να επιλέξει τα μέσα, τα εργαλεία, τους τρόπους αλλά και το περιεχόμενο που θα αξιοποιήσει γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του/της.
• Καλούμε τους/τις Νηπιαγωγούς να αγνοήσουν - εν μέσω διακοπών - τις οδηγίες και τις πιέσεις που δέχονται για την υποτιθέμενη υποχρέωσή τους να συνδεθούν μέσω συγκεκριμένων πλατφορμών και τη δημιουργία ομάδων υποστήριξης.
• Δε θα ανεχθούμε οποιαδήποτε αυθαιρεσία της Διοίκησης. Για κάθε τέτοια περίπτωση, οι συνάδελφοι μπορούν να απευθύνονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
Στο νέο απαράδεκτο νομοσχέδιο της Κεραμέως κυρίαρχη θέση έχουν η επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης, η εισαγωγή διακριτών αντικειμένων στα Νηπιαγωγεία απέναντι από κάθε επιστημονικά παιδαγωγική άποψη, η επαναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια, η ποινή αναπληρωτών για μη ανάληψη υπηρεσίας, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και ζητήματα που αφορούν εσωτερικές αναδιαρθρώσεις της ύλης, διδακτικών αντικειμένων, θεματικών ενοτήτων σε κενό θεσμικού διαλόγου, καθώς και η αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Άρα, με το νέο νομοσχέδιο αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά Τμήμα από 22 σε 26 και ο ελάχιστος αριθμός από 12 σε 20...!!! Έτσι σκέφτονται να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία...
Αυτό που προέχει σήμερα είναι να ανατρέψουμε τα αντιδραστικά νέο-συντηρητικά σχέδιά τους, προασπίζοντας παράλληλα τα μορφωτικά και τα εργασιακά μας δικαιώματα, καθώς και το δημόσιο και δωρεάν για όλους χαρακτήρα του Σχολείου. Σύντομα θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει...
ΘΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΜΑΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ - ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!!!
Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντι στα σχέδια της κυβέρνησης.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Αλεξάκης Αλέξανδρος Σαντιμπαντάκη Ελένη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη