ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΜΑΪΟΥ 12 το μεσημέρι στην ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Με τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την Παρασκευή 8/5 και ψηφίστηκε μεσάνυχτα, προβλέπεται η ζωντανή μετάδοση μαθημάτων κατά τη διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας.
Η τροπολογία αυτή, σε καμία περίπτωση δεν προάγει την ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών οι οποίοι δε δύνανται να παρακολουθήσουν το μάθημα στην τάξη, όπως επικαλείται το Υπουργείο. Ούτε έχει σχέση με την εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) εκπαιδευτική υποστήριξη σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως αυτές που βιώσαμε τις μέρες της καραντίνας λόγω του κορονοϊού.
Η τροπολογία αποτελεί μια άκρως αντιεπιστημονική - αντιπαιδαγωγική αλλά και επικίνδυνη ενέργεια.
- Ποιος αλήθεια μπορεί να γνωρίζει και να εγγυηθεί, ποιος βρίσκεται πίσω από την οθόνη του υπολογιστή που θα παρακολουθεί ο μαθητής την αναμετάδοση του μαθήματος και πώς θα χρησιμοποιήσει τη διαδικασία; Ποιος μπορεί να διασφαλίσει τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ανήλικων παιδιών, όπως αναγνωρίσιμα στοιχεία ταυτότητας, βιομετρικά δεδομένα, η ακαδημαϊκή πρόοδος, οι συμπεριφορικές, πειθαρχικές ακόμη και ιατρικές πληροφορίες; Σε σχολεία μάλιστα που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες ιδιαιτερότητες, δεν μπορούμε να μιλάμε για απλά προσωπικά δεδομένα. Ο κίνδυνος να γίνουν ορατές και αντικείμενο σχολιασμού από τρίτους, οι ατομικές ιδιαιτερότητες, οι συμπεριφορές, η πρόοδος, και η εν γένει συμπεριφορά των μαθητών είναι παραπάνω από πιθανός.
- Μια σχολική τάξη συνίσταται στη συνύπαρξη και αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών, στην καλλιέργεια κοινωνικών σχέσεων αλλά και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών, στη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης, στην εύρεση και ανάλογη προσαρμογή μεθόδων για την κατανόηση και εμπέδωση τόσο του διδασκόμενου αντικειμένου όσο και του κοινωνικού γίγνεσθαι. Δεν νοείται «τάξη» με τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικούς χώρους.
- Υπονομεύεται η αρμονική διαδικασία της σχολικής ζωής στην τάξη και την ψυχική υγεία των παιδιών μας. Η παιδαγωγική διαδικασία δεν μπορεί να καταγράφεται ούτε να γίνεται δημόσιο θέαμα μέσω κάμερας γιατί τότε παύει να είναι ζωντανή, αληθινή και ουσιαστική, αφού δε βασίζεται στις ειλικρινείς σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μαθητή και δάσκαλο. Πώς ο αδύναμος ή ο συνεσταλμένος μαθητής θα αποφασίσει ελεύθερα να μιλήσει, να ρωτήσει ή να απαντήσει λανθασμένα υπό το φόβο της πιθανής γελοιοποίησής του; Πόσο πιθανό είναι, η ζωντανή αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο μαθητές ή ανάμεσα σε μαθητή και καθηγητή (αφού η τάξη είναι ένα ζωντανό κύτταρο) να στιγματίσει και να οδηγήσει σε σοβαρές καταστάσεις;
- Η απόφαση αυτή δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως διατείνεται η κυρία Κεραμέως, αλλά με τον αστυνομικού τύπου έλεγχο της σχολικής τάξης μιας ήδη υποβαθμισμένης παιδείας.
Απαιτούμε να μη διανοηθεί το Υπουργείο να εφαρμόσει τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων, όπως αποφάσισε μέσω της τροπολογίας. Τα παιδιά μας είναι μαθητές και όχι πρωταγωνιστές σε ριάλιτι σόου. Δεν θα επιτρέψουμε να εκχυδαϊστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ούτε να υποβαθμιστεί το παιδαγωγικό έργο.
Για το ζήτημα της λειτουργίας των σχολείων και της επάρκειας των υλικών ατομικής υγιεινής:
Επειδή τις τελευταίες μέρες ακούμε «μεγάλα λόγια», ότι όλα είναι εντάξει και τα παιδιά μας δεν θα έχουν κανέναν κίνδυνο με το άνοιγμα των σχολείων, αρκούσε η πρώτη μέρα ανοίγματος των Λυκείων - με μια και μοναδική τάξη την Γ’ Λυκείου - για να αναδείξει ότι οι φόβοι που διατυπώναμε ως Ένωση Γονέων δεν ήταν καθόλου αβάσιμοι.
Η πρώτη μέρα λειτουργίας ανέδειξε τα εξής:
- Τα αντισηπτικά είναι λίγα και δίνονται με το σταγονόμετρο. Είναι ζήτημα αν θα φτάσουν μέχρι το τέλος της βδομάδας κι αναρωτιόμαστε τι θα γίνει όταν έρθουν στα σχολεία και οι υπόλοιποι μαθητές του Λυκείου και αυτοί του Γυμνασίου την ερχόμενη Δευτέρα.
- Δόθηκαν ελάχιστες μάσκες (1πακέτο) και 1-2 πακέτα γάντια για τις καθαρίστριες, σε κάθε σχολείο, στη λογική της μη υποχρεωτικής χρήσης.
- Δεν αγοράστηκε καμιά μηχανή αυτόματης τροφοδοσίας χειροπετσετών για τις τουαλέτες. Οι «απολυμάνσεις» δεν είναι τίποτε άλλο από ένα απλό πέρασμα με χλωρίνη 1-2 φορές την ημέρα.
- Οι καθαρίστριες φτάνουν οριακά για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων, ενώ δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει την άλλη βδομάδα, όταν θα γεμίσουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης ή ακόμα, όταν λειτουργήσουν αυτά της Πρωτοβάθμιας. Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη λύση στο πρόβλημα, παρά η μονιμοποίηση όλων των καθαριστριών και οι προσλήψεις νέων, όσων απαιτούν οι ανάγκες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμα στη μόρφωση των παιδιών μας με ταυτόχρονη προστασία της υγείας τους.
Δίνουμε αγωνιστικό ραντεβού την Τετάρτη 13 Μαΐου στις 12 η ώρα στην ΑΚΑΔΗΜΙΑ, στην κινητοποίηση που συνδιοργανώνουν η Ένωση Γονέων μαθητών Δ.Ιωαννιτών, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ και η ΕΛΜΕ.
Να πιέσουμε το Υπουργείο να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά και για να παρθεί πίσω η απαράδεκτη τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
Συμμετέχουμε μαζικά. Η ζωή των παιδιών μας είναι στα χέρια μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη