Μαθητές δύο ταχυτήτων και πριμοδότηση των ιδιωτικών σχολείων προκαλεί η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων
Η αμφισβητούμενη ρύθμιση έχει δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων: Εκείνους που επέστρεψαν στα θρανία κι όσους παρέμειναν σπίτι

Του Νίκου Μάστορα

Οταν η κ.Κεραμέως παρουσίασε στη Βουλή την τροπολογία της για τις ζωντανές μεταδόσεις μαθημάτων, επικαλέστηκε το σύνθημα "κανένα παιδί να μη μείνει πίσω"

Η πραγματικότητα, όπως τείνει να διαμορφωθεί όμως, δείχνει ότι όχι απλώς χιλιάδες παιδιά θα μείνουν πίσω, αλλά ότι αυτό συμβαίνει ακριβώς εξαιτίας της αμφισβητούμενης αυτής ρύθμισης η οποία από σήμερα έχει δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων σε όλα τα ελληνικά Γυμνάσια και Λύκεια:

Εκείνους που επέστρεψαν στα θρανία κι όσους παρέμειναν σπίτι. Οι τελευταίοι, με εξαίρεση ίσως τους μαθητές σε ιδιωτικά σχολεία, κατά πάσα πιθανότητα και στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ξεκίνησαν ήδη τις θερινές διακοπές καθώς είναι μάλλον απίθανο να διδαχθούν άλλα μαθήματα με την παγκοσμίως πρωτότυπη μέθοδο της ζωντανής μετάδοσης!

Ας δούμε γιατί:

Οπως λέει στο alfavita.gr ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ κ.Θόδωρος Μαλαγάρης, στην πραγματικότητα η κίνηση της κ.Κεραμέως να επιμείνει στην ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων διαλύει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αφού οι εκπαιδευτικοί δεν θα εφαρμόσουν (δεν υπάρχουν και τα τεχνικά μέσα σε πολλές περιπτώσεις, πέρα από τις αντιδράσεις) τη ζωντανή διδασκαλία, με αποτέλεσμα όσα -τα περισσότερα- παιδιά μείνουν σπίτι και δεν επιστρέψουν στα σχολεία, να μην διδάσκονται πλέον εξ αποστάσεως απολύτως τίποτα!

Αυτο καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πλέον δυνατόν αν συνεχίσουν την κανονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύγχρονη είτε ασύγχρονη, αφού εργάζονται με κανονικά ωράρια στα σχολεία. 

Σε άλλες χώρες, προσθέτει ο εκπαιδευτικός, οπως λχ στην Πορτογαλία όπου άνοιξαν απο χθες τα σχολεία, το ζήτημα λύθηκε χωρίς αντιδράσεις από πουθενά, με τον τρόπο που είχε προτείνει εξ αρχής η ΟΛΜΕ. Δηλαδή στα θρανία επέστρεψαν μόνο οι Πορτογάλοι μαθητές της Γ Λυκείου, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις οι μαθητές παρέμειναν σπίτι και συνεχίζουν να παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα.

Στη χώρα μας όμως, όπως παρατηρούν εκπαιδευτικοί, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί θα οδηγήσει στο διαχωρισμό των μαθητών σε δύο ταχύτητες: όσοι πάνε στο σχολείο και παρακολουθούν μαθήματα, και όσοι δεν επέστρεψαν σχολείο, οι οποίοι εφόσον δεν εφαρμοστεί η (δυνητική, έτσι κι αλλιώς) ζωντανή μετάδοση, απλά δεν θα παρακολουθούν πλέον κανένα μάθημα, μέχρι το τέλος της χρονιάς...

Εξάλλου οι περισσότερες ΕΛΜΕ έχουν λάβει αποφάσεις εναντίον της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, τονίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι δεν το κάνουν επειδή οι εκπαιδευτικοί έχουν κάτι να φοβηθούν (απόδειξη ότι η πλειονότητά τους συμμετείχε με προθυμία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως τώρα, παρά τα τεχνικά προβλήματα) αλλά γιατί η διδασκαλία στην τάξη δεν είναι μια παράσταση, ούτε ένα μπιγκ μπράδερ και μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα η παρεμβολή μιας κάμερας, καθώς στα σχολεία υπάρχουν μαθητές με ειδικές ανάγκες αλλά και ο εκπαιδευτικός δεν κάθεται στην έδρα ακίνητος, όπως φαίνεται πιστεύουν οι αρμόδιοι που έδωσαν την οδηγία να κοιτάει το μέσο μετάδοσης μόνο προς την έδρα.

Ακολουθεί ένα σχέδιο πρακτικού συλλόγου που ετοιμάζεται:

«Ο Σύλλογος διδασκόντων του …………………………. συνεδρίασε την …………………….. με θέμα τη δυνατότητα η σχολική μας μονάδα να παρέχει «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση», απευθείας αναμετάδοση μαθήματος σε λειτουργούντα τμήματα και σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας, για τους απόντες μαθητές ή ταυτόχρονα για παρόντες και απόντες μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί (οµόφωνα ή κατά πλειοψηφία) δηλώνουν ότι δε συμμετέχουν στην εφαρμογή της ΥΑ «ΦΕΚ 1859, αριθ. απόφασης 57233/Υ1, Σύγχρονη εξ  αποστάσεως εκπαίδευση».

Δεν αποδεχόμαστε αυτή τη διαδικασία για εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς και κοινωνικούς λόγους. Επιπλέον, δε θα επιτρέψουμε, και με τη δική μας συναίνεση, κάθε πιθανότητα παραβίασης των συνταγματικά κατοχυρωμένων προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Η διδασκαλία προϋποθέτει προσωπική επαφή, ψυχική επικοινωνία, κλίμα εμπιστοσύνης και ελευθερίας. Ζητούμενο κάθε φορά η δημοκρατική αλληλεπίδραση και η συνεργασία της ομάδας και όχι ο ακαδημαϊκός μονόλογος του δασκάλου ή οι παράλληλοι μονόλογοι των μαθητών. Η μετατροπή της διδασκαλίας σε υποβαθμισμένο θέαμα παροχής πληροφοριών και δεξιοτήτων εναντιώνεται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ως εκ τούτου, ουδεµία διαδικασία που αφορά τη  ΖΩΝΤΑΝΗ  ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ από τη  σχολική τάξη,  δεν υλοποιείται»

Υπάρχει κι άλλος ένας διαχωρισμός όμως, όπως παρατηρεί ο γγ της ΟΙΕΛΕ κ.Γιώργος Χριστόπουλος: Χθες, στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν ότι από αύριο Τρίτη θα ξεκινήσουν οι ζωντανές μεταδόσεις. Αυτό προφανώς δημιουργεί ακόμα μια ανισότητα ανάμεσα σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία και, κατά την ΟΙΕΛΕ, αποτελεί έμμεση πριμοδότηση του ίδιου του υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά σχολεία.

«Η Υπουργός Παιδείας στην τοποθέτησή της στη Βουλή για την τροπολογία που επιβάλει την απευθείας μετάδοση μαθήματος από την τάξη μέσω συγκεκριμένων συσκευών, τόνισε ότι στόχος της ήταν να μην μείνει κανένας μαθητής πίσω.

Όπως η ΟΙΕΛΕ είχε επισημάνει, πέραν των πολύ σημαντικών νομικών προβλημάτων της τροπολογίας σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, με την παρούσα υλικοτεχνική υποδομή ελάχιστα δημόσια σχολεία έχουν τη δυνατότητα μετάδοσης του μαθήματος. Έτσι, η συντριπτική πλειονότητα των απόντων μαθητών (που, φυσικά, προέρχονται από τα δημόσια σχολεία) θα μείνουν πίσω, παρά τις εξαγγελίες της κ. Υπουργού. Επομένως, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση διευρύνονται οι ήδη οξυμένες ανισότητες και γίνεται αντιληπτό ακόμη και στον πλέον αδαή για τα εκπαιδευτικά ζητήματα ότι το – αχρείαστο και επισφαλές για τη δημόσια υγεία – άνοιγμα των σχολείων για ελάχιστες ημέρες εξυπηρετεί και άλλες σκοπιμότητες», τονίζει.

Βέβαια η ΟΙΕΛΕ δηλώνει ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να εμποδίσει αυτή την πρακτική, που αποσκοπεί στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών όπως υποστηρίζει, ενώ  καταπατά κάθε έννοια προστασίας προσωπικών δεδομένων και ήδη έχει, όπως και η ΔΟΕ, ζητήσει από το υπουργέιο να δημοσιοποιήσει την έκθεση αντικτύπου που έχει ζητήσει η Αρχή προστασίας Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και το υπουργείο υποστηρίζει πως έγινε, αλλά δεν έχει ανακοινώσει.

Πάντως σήμερα, πρώτη ημέρα επιστροφής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πλην Τρίτης Λυκείου,  ο αριθμός των μαθητών των Γυμνασίων που προσήλθαν στο σχολείο φαίνεται να είναι μεγαλύτερος από εκείνον των μαθητών του Λυκείου.

Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι στις οδηγίες για τη ζωντανή μετάδοση προβλέπονται τα εξής: 

α) Για τη μετάδοση του ήχου, η συσκευή θα πρέπει να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον/στην εκπαιδευτικό. Ο/Η εκπαιδευτικός διατηρεί το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης εάν το κρίνει απαραίτητο.

β) Στην περίπτωση που επιλεγεί η μετάδοση εικόνας, η λήψη θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον/στην εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας. Εφόσον κάποιος/α μαθητής/τρια προσέρχεται στον πίνακα, και, επομένως, εντός του πλαισίου της μεταδιδόμενης εικόνας, ο/η εκπαιδευτικός καλείται να διακόψει τη μετάδοση εικόνας. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση του μαθήματος, παρά μόνο η ζωντανή μετάδοση ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο, με μοναδικούς αποδέκτες τους/τις μαθητές/τριες

Οσοι είναι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται ότι οι άνθρωποι που έγραψαν αυτές τις οδηγίες είτε έχουν ξεχάσει πως γίνεται ένα σχολικό μάθημα και νομιζουν ότι είναι διάλεξη, είτε πιστεύουν ότι με τα κινητά τους τηλέφωνα (γιατί και αυτό είπε η κ.Κεραμέως, ότι μπορεί να γίνει με ένα κινητό του εκπαιδευτικού η μετάδοση) οι εκπαιδευτικοί μπορούν να γίνουν Τιραμόλα και να τα κρατάνε όπως περιγράφεται, ή να σηκώνονται και να κλείνουν προτού καλέσουν κάποιο παιδί στον πίνακα.

Αλλά, κι αν υποτεθεί πως γινόταν, αυτό θα λέγεται μάθημα ή παράσταση; 

Γιαυτό η κ.Κεραμέως έβαλε την πονηρή λέξη "δύνανται" τα σχολεία να κάνουν τη ζωντανή μετάδοση. Με τον τρόπο αυτόν, ευελπιστεί να προκαλέσει κοινωνικό αυτοματισμό και να γίνει σύγκριση με τα καλά ιδιωτικά σχολεία που θα προχωρήσουν σε ζωντανές μεταδόσεις με όσα αυτή συνεπάγεται και τα "κακά" δημόσια, οι εκπαιδευτικοί των οποίων αντιδρούν και στερούν από τα παιδιά μας τη διδασκαλία. 

Θα της περάσει;

Μέχρι τώρα τουλάχιστον, οι περισσότερες ενώσεις γονέων λένε όχι στη ζωντανή μετάδοση. Ας δούμε τι θα φέρει η συνέχεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
Πανεπιστήμιο Πατρών: Η διαδικασία εφαρμογής και το χρονοδιάγραμμα για τις διαγραφές φοιτητών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας