Περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (έργου) και άλλων… τινών
Γράφει ο  Παναγιώτης Ι. Κύκλης, Χημικός - εκπαιδευτικός

Υπέρτατος αξιολογητής του εκπαιδευτικού η συνείδησή του, που διαμορφώνεται κατά την κοινωνία του με τους μαθητές.
 

Και εάν είναι “ανεπαρκής” ή “επαρκής” κατά την κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος;

Άνευ σημασίας η κρίση και στις δύο περιπτώσεις, λόγω ανεπάρκειας του συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση, προηγείται η αναμόρφωση του συστήματος,

με σταθερό πρόταγμα την Παιδεία και έπεται μόνον η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.

 

Αναμενόμενη η έλλειψη εμπιστοσύνης του εκπαιδευτικού κόσμου στις επιλογές

και ειδικότερα στον προσανατολισμό της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής.

Λόγω αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων  πολιτικών εδώ και χρόνια.

Το επουσιώδες και το άπειρο πολύ των ψευδαισθήσεων,
που καλλιεργούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις χρόνια τώρα.

Αναγκαίο να πείσουν οι πολιτικοί τους εκπαιδευτικούς

ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες

των ανθρώπων κι όχι αλλότρια συμφέροντα.
Εξ ίσου αναγκαίο, να πείσουν εαυτούς οι εκπαιδευτικοί,

ως υπάλληλοι της συνείδησής τους και δημόσιοι  λειτουργοί,

ότι παιδεία χωρίς έρωτα γι αυτήν, δεν υφίσταται.

Εάν οι μαθητές δεν αγαπήσουν τουλάχιστον έναν δάσκαλο, δεν υφίσταται μαθητεία.

Τούτο προϋποθέτει κατ’ αρχήν, την διαρκή μαθητεία του ίδιου του δασκάλου.
 

Αυτό που δεν έχουν κατανοήσει επαρκώς ακόμη

οι αξιολογούντες και οι περί την παιδεία φωνασκούντες,

είναι η σημασία και η διαφορά, της δια βίου μαθητείας – παιδείας

από την  δια βίου “εκπαίδευση”- χειραγώγηση.

Ίσως, λόγω πολλών…απουσιών από την τάξη.
Ακριβέστερα, λόγω αποχής από την ουσία της σχολικής τάξης.

114 το όριο απουσιών και 1-1-4 το κίνημα για 15% του προϋπολογισμού στην Παιδεία.

Αναγκαίο επίσης, να κατανοήσουν οι πάσης φύσεως αξιολογητές

την διαφορά αξιακής και εργαλειακής θεώρησης των πραγμάτων.
 

Ποτέ δεν είναι αργά. Πάντα θα υπάρχουν τα παιδιά για να διδάσκουν στους μεγάλους

τα αυτονόητα και την αυτότητα (το όντως είναι) των πραγμάτων.
Εν τέλει,  τον τρόπο αυτοπραγμάτωσης.

Λόγω  υπέρτερης σοφίας από τους κατ’ ευφημισμόν σοφούς.

Δημοκρατική θωράκιση της Χώρας,

η υψηλή κατά κεφαλήν καλλιέργεια των πολιτών της.

 

                                                                   Παναγιώτης Ι. Κύκλης

                                                                 Χημικός - εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού