Μαθητές δημοτικό, τάξη
Οι εξαγγελίες πλήρους αναδιάταξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης εγείρουν προβληματισμό και πιθανή ανησυχία για το περιεχόμενό τους σε γονείς και μαθητές που πιθανόν βλέπουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση ως πιθανή επιλογή τους.

Την Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 στην ομιλία του στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο Πρωθυπουργός της χώρας, αναφέρθηκε στο σχέδιο της κυβέρνησης να φέρει στους επόμενους δύο μήνες νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε σε: «επένδυση στη διαρκή μάθηση, στην κατάρτιση, στην επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτό το οποίο ανέφερα που είναι πάρα πολύ μεγάλης σημασίας στο νομοσχέδιο το οποίο θα φέρουμε μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Ειδικό νομοσχέδιο για την επαγγελματική κατάρτιση. Δεν ήθελα να το ενσωματώσω στο νομοσχέδιο για τα σχολεία γιατί αποδίδω εξαιρετικά μεγάλη σημασία στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αναδιατάξουμε όλη την έννοια της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η διαρκής κατάρτιση». (αντλήθηκε από: primeminister.gr).

«Πού είναι το μεμπτό;», ίσως αναρωτηθούν αναγνώστες αυτού του άρθρου. 

Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020 ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές εγγραφές (e-eggrafes) για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ.  Εγγραφές, οι οποίες ολοκληρώνονται στις 02 Ιουλίου 2020.

Εξαγγελίες πλήρους αναδιάταξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης εγείρουν προβληματισμό και πιθανή ανησυχία για το περιεχόμενό τους σε γονείς και μαθητές που πιθανόν βλέπουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση ως πιθανή επιλογή τους. Όταν δημιουργούνται αβεβαιότητες για το ποια θα είναι η εικόνα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δύο μήνες μετά, τότε που θα υλοποιηθεί το εξαγγελθέν νομοσχέδιο, οι εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια δεν ξεκινούν με τους ευνοϊκότερους οιωνούς. Αρκετοί μαθητές που σχεδιάζουν την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ, πιθανόν να ξανασκεφτούν την απόφασή τους αυτή, θέτοντάς την κάτω από την πιθανότητα κατάθεσης ενός νομοσχεδίου που πιθανόν να αλλάξει σημερινά δεδομένα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Κοντολογίς:  Ίσως αυτή η εξαγγελία κατάθεσης ενός ρηξικέλευθου (όπως αφήνεται να εννοηθεί) νομοσχεδίου για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση να μην έχει το σωστό timing, τώρα που ξεκινούν οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ.  Είναι πιθανότερο να βλάψει παρά να ευνοήσει την προσέλευση των μαθητών/-τριών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Και, είναι αλήθεια, πως επίκαιρες προτάσεις για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στο μόλις πρόσφατα κατατεθέν πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, αντιμετώπισαν τα ΕΠΑΛ με όχι θετική διάθεση: ας θυμηθούμε την πρόταση για όριο εγγραφής τα δεκαεπτά έτη στα Επαγγελματικά Λύκεια, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ενδοσχολική βία, όπως αναφερόταν στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου: «για την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή».

Και ακόμη, ο χαρακτηρισμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως κάτι διαφορετικού από «σχολείο» (βλ. παραπάνω την σχετική αναφορά: «Δεν ήθελα να το ενσωματώσω στο νομοσχέδιο για τα σχολεία») αποτελεί όχι τιμητικό προσδιορισμό των Επαγγελματικών Λυκείων.

Η πολύπαθη Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει ανάγκη της στήριξης της Πολιτείας, προκειμένου να ανταποκριθεί με αποτελεσματικότητα στον ρόλο που οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής επιτάσσουν. Η αποδυνάμωσή της είτε με ευφυολογήματα της αιτιολογικής έκθεσης περί μείωσης του bulling με την «αποσυμφόρησή» της είτε με εξαγγελίες σε ασύμβατη χρονική στιγμή για καταλυτικές αλλαγές είτε με τον προσδιορισμό της ως κάτι διαφορετικού από «σχολείο» την σπρώχνουν σε ρόλο περιθωριακό και απαξιωτικό. Και, σίγουρα, δεν είναι αυτό που έχει ανάγκη σήμερα η κοινωνία μας, τα παιδιά μας, παρά μόνο την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της προκειμένου να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις των καιρών. Κάτι, που εδώ και χρόνια συμβαίνει με επιτυχία σε αναπτυγμένες χώρες της ηπείρου μας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Πιερρακάκης
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
«Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα στηρίξει κάθε βήμα ακαδημαϊκής αριστείας αυτού του μοναδικού κέντρου»
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
panelladikes-sxoleia-taksi
Δημοτικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη: Μέσα στο Δεκέμβρη κάνουν μάθημα χωρίς ρεύμα και θέρμανση
Χωρίς ρεύμα Δημοτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης - Άφησαν τους μαθητές μες το κρύο χωρίς θέρμανση
Δημοτικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη: Μέσα στο Δεκέμβρη κάνουν μάθημα χωρίς ρεύμα και θέρμανση