kallitexnika 3

Χθες, 25/06/2020 συνεχίστηκαν οι κινητοποιήσεις μπροστά στη Βουλή από τους πλητομμενους εκπαιδευτικούς κλάδους μετά την ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας και δη από τους Κοινωνικούς Επιστήμονες (ΠΕ78), Καλλιτεχνικών, Θεατρολόγους, Οικονομίας, Αρχιτέκτονες.

Όσον αφορά τους κοινωνικούς επιστήμονες και τις συνέπειες που αυτό επιφέρει, πρέπει πλέον να γίνεται λόγος για αφανισμό ενός ολόκληρου κλάδου. Βάλλεται συθέμελα τόσο το γνωστικό αντικείμενο των Κοινωνικών Επιστημόνων, όσο και το εργασιακό τους μέλλον. Εν μια νυκτί πρωτοφανώς καταργούνται τα μαθήματα της Κοινωνιολογίας (από το σχ. έτος 2021-2022 δεν θα υπάρχει ούτε ως γενικής παιδειας!), καταργούνται όλα τα μαθήματα της β λυκειου και δη Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και Σύγχρονος Κόσμος (Πολίτης και Δημοκρατία), ενώ μειώνονται και οι ώρες του μαθήματος Πολιτικής Παιδείας στην Α λυκείου. Παράλληλα καταργούνται μαθήματα επιλογής του γνωστικού μας αντικειμένου.

Η δεύτερη αλυσιδωτή αντίδραση της ανωτέρω κατάστασης είναι το εργασιακό μέλλον χιλιάδων μονίμων, αναπληρωτών κοινωνικών επιστημόνων (Κοινωνιολόγων, Νομικών, Πολιτικών Επιστημόνων, Διεθνολογων κλπ) που οι μεν πρώτοι κρίνονται σε ποσοστά που αγγίζουν το 97% υπεράριθμοι, ενώ οι δεύτεροι οδηγούνται χωρίς καμία αιτιολόγηση στην ανεργία.

Το κομβικό και καίριο ερώτημα που πρέπει να τεθεί σε αυτό το σημείο είναι για ποια παιδεία μιλάμε; Τι οραματιζόμαστε για τους μαθητές μας; Ένα σχολείο που δε θα διδάσκει το πολίτευμα; Ένα σχολείο που δε θα διδάσκει τα βασικά συνταγματικά άρθρα; Ένας σχολείο που δε θα προετοιμάζει τους μαθητές για το δικαίωμα τους στην ψήφο; Που δε θα τους μαθαίνει ορθούς τρόπους διακυβέρνησης, διάκρισης εξουσιών, που δε θα ασχολείται με τα φλέγοντα ζητήματα των καιρών που άπτονται του αντικειμένου της κοινωνιολογίας, με τον ρατσισμό, τις μορφές βίας, την αλλοτρίωση, το μεταναστευτικό, τη φτώχεια και πλήθος άλλων, που δε θα τους μαθαίνει να συμμετεχουν, να προσφέρουν, να έχουν κριτική σκέψη κι "ανοιχτό" μυαλό σε μια κοινωνία που τους έχει ανάγκη όσο ποτέ!

Ένα τέτοιο σχολείο οραματιζόμαστε; Ευελπιστώ πως όχι! Ζητάμε και θεωρούμε επιτακτική ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει πάνω απ' το θέμα μας, να εξετάσει σοβαρά τις κινήσεις που έκανε, καθώς πρόκειται περί γνωστικού αντικειμένου που πρωτίστως προστατεύεται από το Σύνταγμα και που όλοι οι πολίτες μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής χώρας πρέπει να λαμβάνουν γνώση για το δικό τους συμφέρον, της κοινωνίας και του κράτους και να επαναφέρει το σύνολο των μαθημάτων μας. Κάθε μαθητής μας έχει δικαίωμα σε κάθε τάξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (όπου αναφέρεται το παρόν ωρολόγιο πρόγραμμα) να έχει πρόσβαση στις κοινωνικές επιστήμες, στη γνώση και κατανόηση λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, στην ύπαρξη συνταγματικα κατοχυρωμένων δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Μαργαρίτα Σουλτάνη

Εκπαιδευτικός ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών

Μέλος Δ.Ε. Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού