σχολική αίθουσα και κρύο, θέρμανση
Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 Ξεκίνησαν ήδη  οι ηλεκτρονικές αιτήσεις – δηλώσεις προτίμησης  και στους δύο τύπους λυκείου ΓΕΛ – ΕΠΑΛ . Η κυβέρνηση της Ν.Δ.  διατηρεί και εφαρμόζει το  θεσμικό πλαίσιο εγγραφών που διαμορφώθηκε με την ΥΑ 10645/ΓΔ4/2018  , που όπως επανειλημμένα  έχουμε επισημάνει ,στοχεύει:

  • στην ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων
  • στ ην αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα,
  • στην επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση.

Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών  των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.

Ο απολογισμός της μέχρι τώρα εφαρμογής της κρίνεται ιδιαίτερα αρνητικός για το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των  μαθητών μας .Με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών και το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες .

Το υπουργείο και με τη φετινή του εγκύκλιο(Αρ.Πρωτ.Φ1α/75919/Δ4/17-06-2020/ΥΠΑΙΘ) επιμένει στην ίδια κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι και πάλι το κλείδωμα των τμημάτων και η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων τον Ιούλιο!

«Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/-τρια αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση μέσω της εφαρμογής e-eggrafes μετά τη 14η Ιουλίου 2020. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/-τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτά, θα πρέπει να κάνουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-eggrafes.»

Την περσινή χρονιά με την  εφαρμογή του νόμου ν.4610/19 για τη  συγκρότηση τμημάτων OΠ στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκε πλήθος «ολιγομελών» τμημάτων με αρνητικές συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Η έκταση και το μέγεθος των συνεπειών των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα, αν δεν υπήρχαν οι επίμονες και συνεχείς κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ-Θ την περσινή χρονιά, δείχνοντας το δρόμο του μαζικού, αποφασιστικού και συντονισμένου αγώνα.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση:

Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης , στους οποίους έχει περιέλθει η αποκλειστική αρμοδιότητα κατανομής των μαθητών  στα σχολεία, να προχωρήσουν στην κατανομή  σε συνεννόηση και με συσκέψεις με τους διευθυντές των σχολείων. Να πάρουν υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου , έτσι ώστε να εξασφαλιστεί  δίκαιος και ισόρροπος τρόπος κατανομής των μαθητών. Να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων και να συμβάλλουν την διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων.

Διεκδικούμε από τη διοίκηση και το υπουργείο:

  • Να μη “κλειδώσει” ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα .Τα τμήματα όλων των σχολείων, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, οι ομάδες προσανατολισμού και τα μαθήματα επιλογής  να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο,  αφού τότε ολοκληρώνονται οι εγγραφές στα σχολεία,  και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέων τμημάτων σε κάθε σχολείο.
  • Να μην αποκλειστεί από κανένα ΕΠΑΛ, κανένας τομέας η ειδικότητα από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης, εφ όσον υπάρχουν τα απαραίτητα εργαστήρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Να μη γίνει μέσα στον Ιούλιο , με τα σχολεία κλειστά, έγκριση ολιγομελών τμημάτων και όλα τα τμήματα ανεξαρτήτως αριθμού δηλώσεων, να συνεχίσουν και στη γ΄ φάση  δίνοντας την ευκαιρία σ όλους τους μαθητές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο ΕΠΑΛ της α΄ επιλογής τους και σ όλα τα τμήματα των τομέων και των ειδικοτήτων να ολοκληρώσουν την διαδικασία αυτή.
  • Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια  για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ,  τμημάτων ξένων γλωσσών,  τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
  • Να ολοκληρωθούν οι εγγραφές για όλα τα σχολεία μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
  • Να εφαρμοστεί η διεκδίκηση του κλάδου για  20 μαθητές/τμήμα – 15/Ο.Π. – 10/εργαστήριο, με βάσει πάντα τις δυνατότητες της υποδομής του σχολείου.
  • .Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
  • Επιλογή των ξένων γλωσσών χωρίς κανένα περιορισμό. Επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας.
  • Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;