ΔΟΕ: Εξαιρετικά επικίνδυνη η «ρύθμιση» του άρθρου 62 σχετικά με τον τρόπο που αποκτούν οργανική θέση οι υπηρετούντες στα πειραματικά
Η συγκεκριμένη διάταξη επιχειρεί να διορθώσει μία αδικία επιφέροντας μία νέα μεγαλύτερη σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Δασκάλων

Για τις ρυθμίσεις του άρθρου 62 του νόμου 4692/2020

Ψηφίστηκε, την Πέμπτη 11 Ιουνίου από τους βουλευτές της κυβέρνησης το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Ο νόμος, πλέον, 4692/2020 που βρήκε απέναντί του όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τους θεσμικούς εκπροσώπους των γονέων των μαθητών, πέρα από τις διατάξεις που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων (αύξηση αριθμού  των μαθητών στις τάξεις, αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών ενάντια στις θέσεις του κλάδου, εισαγωγή Αγγλικών στο νηπιαγωγείο κλπ.), περιλαμβάνει σειρά αντιεκπαιδευτικών διατάξεων. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την ανάκλησή του και τη μη εφαρμογή του.

Εξαιρετικά επικίνδυνη και απαράδεκτη είναι η «ρύθμιση»  του άρθρου 62 σχετικά με τον τρόπο που αποκτούν οργανική θέση οι υπηρετούντες στα πειραματικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των οποίων η θητεία παρατάθηκε (5+1) σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019, όπου ορίζεται η κατά προτεραιότητα απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς αυτούς.

Η συγκεκριμένη διάταξη επιχειρεί να διορθώσει μία αδικία επιφέροντας μία νέα μεγαλύτερη. Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι με τη ρύθμιση «αμβλύνεται» η αδικία κατά των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα πειραματικά σχολεία. Πράγματι,  υπάρχει κατάφωρη αδικία για όλους τους  συναδέλφους που έχουν χάσει την οργανική τους θέση.  Το ίδιο άδικη είναι, όμως και η κατά απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτησή τους σε οργανικές θέσεις τώρα.

Στην ουσία καταστρατηγείται μία από τις σημαντικότερες κατακτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, οι, με αντικειμενικά κριτήρια, μοριοδοτούμενες μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Δημιουργούνται συνθήκες άνισης και προνομιακής μεταχείρισης  αφού δίνεται το δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς που πριν την τοποθέτησή τους με θητεία σε πειραματικά σχολεία είχαν οργανική θέση σε άλλη περιοχή μετάθεσης, να δικαιούνται να διεκδικήσουν οργανική θέση στην περιοχή μετάθεσης του Πειραματικού Σχολείου στο οποίο υπηρετούν και μάλιστα κατά προτεραιότητα.

Στην παρούσα συγκυρία,  η μόνη δίκαιη λύση θα ήταν να τοποθετηθούν με τα μόριά τους συγκρινόμενοι με όλους τους υποψηφίους για μετάθεση στα σχολεία της Διεύθυνσης από την οποία προέρχονται, με την ιδιαίτερη πρόνοια να θεωρηθεί ότι έχει υπηρετηθεί η τοποθέτηση κατά την διάρκεια της θητείας τους στα πειραματικά, ώστε να έχουν δικαίωμα εκ νέου μετάθεσης χωρίς να την υπηρετήσουν στην περίπτωση που δεν είναι της επιλογής τους. 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί:

  • Την ισότιμη μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές που τους αφορούν, καθώς και
  • Την άρση όλων των αδικιών που, τυχόν,  δημιουργήθηκαν στο παρελθόν, δίχως να δημιουργούνται νέες.
  • Την κατάργηση του νόμου 4692/2020 και, φυσικά, των ρυθμίσεων του άρθρου 62.

Επειδή είναι πολύ σημαντικό και αναγκαίο να μην προκληθούν νέες αδικίες θεωρούμε ότι θα πρέπει να θεσμοθετηθεί  μια ενιαία διαδικασία που θα ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα πειραματικά σχολεία κατά την οποία δεν θα χάνουν την οργανική τους θέση καθ όλη τη διάρκεια της θητείας τους και με τη λήξη αυτής θα επιστρέφουν στην οργανική τους θέση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»