ΚΙΝΑΛ για ΕΠΑΛ: Συμφωνήσαμε για το Εθνικό Απολυτήριο, την Τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10 για τις προαγωγικές εξετάσεις
Πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου συνάντηση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας Κινήματος Αλλαγής Νίκου Τσούλια και του Αναπληρωτή Γραμματέα Γιάννη Κουμέντου με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ε.Ε.Τ.Ε.Κ (Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης)

Οι εκπρόσωποι του Τομέα Παιδείας τόνισαν ότι

α) είναι σταθερή πολιτική θέση του Κινήματος Αλλαγής η ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης συνδεόμενη με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας,

β) απαιτείται η πλήρης διαμόρφωση των περιγραμμάτων των επαγγελμάτων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων και

 γ) είναι αναγκαία η ισότιμη αντιμετώπιση Γενικής εκπαίδευσης (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.).

Επί των επιμέρους προτάσεων της ΕΕΤΕΚ διαπιστώθηκε ευρεία συναντίληψη.

Συγκριμένα, συμφωνήσαμε για το Εθνικό Απολυτήριο, την Τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10 για τις προαγωγικές εξετάσεις να ισχύσει και για τα ΕΠΑΛ.

Επίσης συμφωνήσαμε

α) να μην υπάρχει χαρακτηρισμός διαγωγής στα απολυτήρια των λυκείων,

β) να δοθεί έμφαση στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο σχολείο με βάση τις ανάγκες των σχολείων

 γ) να θεσμοθετηθεί η εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στις σχολές Αξιωματικών και Υπαξιωματικών των Ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας,

δ) να γίνει επαναφορά του τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων και άλλων τομέων με την πρακτική της διάχυσης στο σχολείο,

ε) να δοθεί άμεση προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,

στ) η Μαθητεία να πραγματοποιείται μετά την ενηλικίωση,

ζ) να γίνει γενίκευση του θεσμού της Μαθητείας των Ι.Ε.Κ. και κατάργηση της πρακτικής άσκησης και η) η αμοιβή των μαθητευομένων στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη μαθητείας του ΕΠΑ.Λ. να εξομοιωθεί με την αμοιβή του κατώτατου ημερομισθίου

Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. πρέπει να αυξηθεί σε όλα τα πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν Πειραματικά – Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα.

Στο θέμα των Διετών σπουδών των πανεπιστημίων θεωρούμε ότι  θα πρέπει να μελετηθεί ολιστικά ο θεσμός και όχι με την προχειρότητα που έκανε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Είναι απαραίτητη η εισαγωγή του ΣΕΠ στο Γυμνάσιο και στην Α΄ Λυκείου. Τονίστηκε η ανάγκη επιμόρφωσης μακράς διάρκειας στους εκπαιδευτικούς.

Στο θέμα της λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) έχουμε διαφορετική άποψη από αυτή της ΕΕΤΕΚ. Θέση μας είναι  ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας μόνο τύπος επαγγελματικού σχολείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το ΕΠΑ.Λ. Με τις ΕΠΑΣ αποδυναμώνονται τα ΕΠΑΛ και ανοίγει ο δρόμος για τον μετασχηματισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε κατάρτιση – άποψη βαθιά νεοφιλελεύθερη.  

Στηρίζουμε την προσπάθεια της ΕΕΤΕΚ για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, γιατί αποτελεί σταθερή εκπαιδευτική πολιτική μας, γιατί είναι κρίσιμος και αποφασιστικός τομέας για τη συνολική ανάπτυξη της Ελλάδας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;