Μέλη ΔΣ της ΠΕΦ: Γιατί διαφωνούμε με την ανακοίνωση για τη διδασκαλία της Ιστορίας και των Λατινικών
Κοινή δήλωση τριών μελών του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων σχετικά με την ανακοίνωση για τη διδασκαλία της Ιστορίας και των Λατινικών και τα οικονομικά της ένωσης

Από την ΠΕΦ στάλθηκε και δημοσιεύτηκε σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος ανακοίνωση για την διδασκαλία της Ιστορίας και των Λατινικών, βασισμένη σε πάγιες θέσεις της ΠΕΦ, όπως ισχυρίζεται.

Για αυτήν την ανακοίνωση κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις:

● Η ανακοίνωση αυτή ποτέ δεν συζητήθηκε σε συνεδρίαση του ΔΣ, ούτε έχει συμπεριληφθεί ποτέ στην ημερήσια διάταξη κάποιας συνεδρίασης. Πρόκειται για προσωπική άποψη κάποιων συναδέλφων του ΔΣ, ίσως και μειοψηφική.

● Βεβαίως η Ιστορία, τα Λατινικά και κάθε άλλο φιλολογικό μάθημα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα καθώς και να διδάσκεται από φιλολόγους. Αυτή είναι πάγια θέση και αυτονόητη.

● Βεβαίως όμως δεν αποτελεί θέση, όπως καταχρηστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΕΦ, η παράβλεψη της ευρύτερης ουσίας των αλλαγών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση της ΝΔ στα νέα ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσια και Λύκεια και επιβάλλει αντιεπιστημονικές αλλαγές καταργώντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα και κλάδους. Τα μαθήματα της Οικιακής Οικονομίας, των Τεχνών και των Κοινωνικών Επιστημών εξοβελίζονται. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, μαζί με την μουσική και τις ξένες γλώσσες θα παρέχονται πια μόνο από τα φροντιστήρια. Με μια τέτοια πολιτική που αδιαφορεί για την ουσιαστική εκπαίδευση ούτε και το μέλλον των φιλολόγων κατοχυρώνεται.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων δεν έχει ίχνος παιδαγωγικής και επιστημονικής τεκμηρίωσης. Η ΝΔ προχωρά στην αποψίλωση των «περιττών» μαθημάτων από το Λύκειο, αφήνοντας μόνο εκείνα που θα εξετάζονται για το «εθνικό απολυτήριο» και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, υλοποιώντας το σχέδιό της για ένα ακόμα πιο «σκληρό» και εξετασιοκεντρικό σχολείο.

Οι αλλαγές αυτές στα προγράμματα επιδιώκουν ένα φτηνό σχολείο με λιγότερες ώρες διδασκαλίας και λιγότερο προσωπικό με αδιαφορία για τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου. Συνάδελφοι των ειδικοτήτων που προσλήφθηκαν φέτος στα μαθήματα που καταργούνται, οδηγούνται στην απόλυση και στη μόνιμη έξοδό τους από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

● Και βεβαίως η παράβλεψη όλων των παραπάνω δεν αποτελεί επιστημονική προσέγγιση του ζητήματος εκ μέρους της ΠΕΦ. Ο πραγματικός υπεύθυνος της κατάστασης συγκαλύπτεται σκόπιμα και διαπιστώνεται άλλη μία περίπτωση ασφυκτικού εναγκαλισμού της ΠΕΦ με την Κυβέρνηση και την Υπουργό. Όλη η ευθύνη επιρρίπτεται σε κλάδους και φορείς απαλλάσσοντας από κάθε ευθύνη την Κυβέρνηση. Πρόκειται ολοκάθαρα για εμπλοκή στη λογική των διακλαδικών αντιπαραθέσεων που βοηθάει αποκλειστικά την επιβολή της αντιεπιστημονικής και αντιπαιδαγωγικής κυβερνητικής πολιτικής.

Οι θέσεις μας (της ΠΕΦ) και οι διεκδικήσεις μας δεν πρέπει να βάζουν απέναντι μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Δεν πρέπει να συγκαλύπτουν κυβερνητικές ευθύνες. Δεν είναι επιστημονική προσέγγιση η αποδοχή της κατάργησης επιστημονικών τομέων και στη θέση τους εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Για τα οικονομικά της ΠΕΦ

Η ΠΕΦ βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση που χρήζει αντιμετώπισης για να συνεχίσει τη λειτουργία της απρόσκοπτα. Η μοναδική σχεδόν πηγή εσόδων είναι οι συνδρομές των μελών της. Το πρόβλημα που τελευταία οξύνθηκε πρέπει να αντιμετωπιστεί στο πνεύμα που ξεκίνησε συζήτηση στο συνέδριο του 2018. Τότε οι υπογράφοντες αυτό το κείμενο είχαμε κάνει πρόταση για μείωση της ετήσιας συνδρομής, αλλά με ευθύνη του Προεδρείου της Γενικής Συνέλευσης και  με καθαρά πραξικοπηματικό τρόπο η πρόταση αυτή δεν μπήκε καν σε ψηφοφορία. Αποτελεί πάγια θέση μας η μείωση της  συνδρομής ώστε να διευκολυνθούν πολλοί, κυρίως νέοι και άνεργοι συνάδελφοι, να εγγραφούν. Η ανεργία και η υποαπασχόληση δυσκολεύει πολλούς να το αποφασίσουν. Με πιο προσιτή συνδρομή θα αυξηθούν τα μέλη, θα διευρυνθεί η εμβέλεια της ΠΕΦ και θα βελτιωθούν τα οικονομικά. Η σημερινή κατάσταση, αντιθέτως, θα οδηγήσει την ΠΕΦ σε κλειστή λέσχη απόμαχων, μακριά από τον ενεργό κλάδο και την κοινωνία.

Αθήνα 06/07/2020

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ

Αβραμίδου Νατάσα

Καλόβουλος Αντώνης

Πεσκετζή Μαρία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Απέρριψε το ΠΥΣΠΕ ή το ΠΥΣΔΕ τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σας; Ένσταση στο ΑΣΕΠ
Ενστάσεις στο ΑΣΕΠ υποβάλλονται σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης για αναγνώριση συνάφειας Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών σε σχέση με το αντικείμενο...
Απέρριψε το ΠΥΣΠΕ ή το ΠΥΣΔΕ τη συνάφεια των μεταπτυχιακών σας; Ένσταση στο ΑΣΕΠ
panelladikes_02
Πανελλαδικές 2025: Η εξεταστέα ύλη και το πρόγραμμα των εξετάσεων - Τι αλλάζει για τους υποψήφιους
Πανελλαδικές 2025: Αυτές είναι οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους
Πανελλαδικές 2025: Η εξεταστέα ύλη και το πρόγραμμα των εξετάσεων - Τι αλλάζει για τους υποψήφιους
MATHITES
Σχολεία: Αχ κύριοι του υπουργείου Παιδείας δώστε μας λίγο συμπερίληψη ακόμη για να αποκοιμηθούμε
Έχουμε πιθανόν την παγκόσμια πρωτοτυπία να θεωρούμε ως ισότητα ευκαιριών την αμορφωσιά! Η «ισότητα» όπως την εννοεί η θεωρία της «συμπερίληψης» έχει...
Σχολεία: Αχ κύριοι του υπουργείου Παιδείας δώστε μας λίγο συμπερίληψη ακόμη για να αποκοιμηθούμε