Αρχιτεκτονική ΕΜΠ: Οι Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί εξοβελίζονται από τη Γενική Εκπαίδευση
Ανακοίνωση της ΓΣ των Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Πολυτεχνείου για την κατάργηση των καλλιτεχνικών και άλλων μαθημάτων από το Λύκειο

Η Γενική Συνέλευση της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη συνεδρίασή της αρ. 14/16-07-2020 κατέληξε ομόφωνα στο παρακάτω ψήφισμα:

Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ είναι αντίθετη με την κατάργηση των γνωστικών αντικειμένων της Καλλιτεχνικής Παιδείας (εικαστικά, μουσική, θεατρολογία), του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων από την Α’ Λυκείου, του Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου από τη Γ’ Λυκείου και των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.

Ιδιαίτερα όσον αφορά το Γραμμικό και το Ελεύθερο Σχέδιο, μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες μας εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο και η επιτυχία τους σε αυτά, με την βάση του 10, είναι προϋπόθεση για την εισαγωγή τους σε όλες τις Αρχιτεκτονικές Σχολές και επιπλέον στις Σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:

Πιστεύουμε ότι, όχι μόνο οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες των Αρχιτεκτονικών και λοιπών Σχολών, αλλά και όλοι/ες οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, θα πρέπει να διαθέτουν γνώσεις Γραμμικού και Ελευθέρου Σχεδίου, το οποίο σημαίνει καλλιέργεια χωρικής αντίληψης, κατανόηση των εννοιών του χώρου, της κλίμακας, των αποστάσεων, της μορφής, της φόρμας, και βασικές γνώσεις γεωμετρίας και στερεομετρίας.

Πρόκειται για στοιχεία μιας ευρείας παιδείας στα οποία παρατηρούμε ότι οι φοιτητές/τριες μας υστερούν, μολονότι έχουν περάσει από την διαδικασία των μαθημάτων και των εξετάσεων, επομένως θεωρούμε ότι η διδασκαλία των σχεδίων θα έπρεπε να γενικευθεί και να ενισχυθεί, εντός του δημόσιου σχολείου, καθώς αφορά όλους του μαθητές/τριες ανεξάρτητα από τις σπουδές που θα ακολουθήσουν. Το γραμμικό σχέδιο είναι μια διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, απαραίτητη σε όλους όσοι ασχολούνται με κάθε είδους κατασκευή, σε όλες τις ειδικότητες των μηχανικών και, εν τέλει, στην εποχή της κυριαρχίας του οπτικού πολιτισμού, σε όλους τους πολίτες.

Επιπλέον θεωρούμε σημαντικό, τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο ώστε να είναι εφικτή η πρόσβαση στις αρχιτεκτονικές και λοιπές σχολές παιδιών που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν ιδιωτικά μαθήματα, είτε ζουν σε μικρές επαρχιακές πόλεις όπου δεν υπάρχουν φροντιστήρια σχεδίου. Οι Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες που καλλιεργούν την συνεργατικότητα και εξοικειώνουν τους/τις μαθητές/τριες με την διαδικασία σύνταξης μιας ερευνητικής εργασίας, γνώσεις απαραίτητες στους φοιτητές/τριες μας, επίσης καταργούνται. Το μάθημα επιλογής Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων που φέρνει τα παιδιά σε επαφή με το κρίσιμο ζήτημα της περιβαλλοντικής κρίσης και της βιοκλιματικής θεώρησης, γνώση πολύ σημαντική για τους/τις νέους/ες, μηχανικούς και δη αρχιτέκτονες, καταργείται και αυτό.

Είναι ακατανόητη η λογική μιας αλλαγής ωρολογίου προγράμματος και περιεχομένου σπουδών στο Γενικό Λύκειο που καταργεί, αντί να ενισχύει, γνωστικά αντικείμενα τόσο σημαντικά όσο τα παραπάνω, στερώντας από τους νέους και τις νέες της χώρας την δυνατότητα να προετοιμαστούν σωστά για τις ανώτατες σπουδές και να αποκτήσουν εφόδια πολύ χρήσιμα για τους ίδιους, αλλά και για όλους εμάς που προσπαθούμε να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Τέλος, κρίνουμε πως θα πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκουν, να εξετάζουν και να βαθμολογούν το Ειδικό Μάθημα Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι να το κάνουν τόσο λόγω της Αρχιτεκτονικής τους Παιδείας όσο και λόγω της ιδιότητάς τους ως δασκάλων.

Με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου οι Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν όλα τα παραπάνω καταργούμενα αντικείμενα, εξοβελίζονται από τη Γενική Εκπαίδευση, μια εκπαίδευση από την οποία απουσιάζει παντελώς η αρχιτεκτονική παιδεία, με τα αποτελέσματα αυτής της απουσίας να είναι εμφανή στο δομημένο περιβάλλον της χώρας.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να ανακαλέσει το νέο - αλλά αναχρονιστικό - ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου και να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για μια ριζική αναθεώρηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης που θα πρέπει να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αρχιτεκτονική παιδεία, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες