sia anagnostopoulou
«Φαίνεται παίρνει το δωράκι της η ιδιωτική εκπαίδευση συγκεντρώνοντας όλα τα άλλα μαζί, όλη την άλλη ιδιωτική επιχειρηματικότητα», υπογράμμισε η Σία Αναγνωστοπούλου στην ομιλία της στη Βουλή

«Η ΝΔ πριμοδοτεί την ασυδοσία των σχολαρχών και καταργεί κάθε έννοια της παιδείας ως δημόσιου αγαθού». Αυτό σημείωσε, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου.

Αρχικά ανέφερε:

«Καταρχάς να ευχαριστήσω την υπουργό Παιδείας που μου έκανε την τιμή να ασχοληθεί χθες με την ταπεινότητά μου και μία ανάρτηση μου στο facebook. Δεν θα απολογηθώ για την ανάρτησή μου ειδικά αφού αφορά το Πανεπιστήμιό μου, το οποίο υπηρετώ επί πάρα πολλά χρόνια, φοιτητές μου άλλωστε υπήρξαν και από τη ΝΔ.

Θα απαντήσω όμως σε αυτό το επικοινωνιακό σχόλιο που έκανε για τα μέλη ΔΕΠ αν τα θεωρώ να είναι του Δημοσίου ή όχι. Δεν έχω μάθει να λειτουργώ επικοινωνιακά ούτε στην πολιτική ούτε στην ακαδημαϊκή μου καριέρα. Έχω μάθει να λειτουργώ ουσιαστικά.

Απαντώ λοιπόν στην κυρία υπουργό, μπορεί να ανατρέξει στα έγγραφα του υπουργείου και να τα βρει. Το τι θεωρώ εγώ τα μέλη ΔΕΠ το απέδειξα με την υπογραφή μου σε δύσκολους καιρούς όταν εκατοντάδες μέλη ΔΕΠ διορίστηκαν στα πανεπιστήμια που κατέρρεαν από τις δικές σας κυβερνήσεις. Αποδεικνύεται από τους εκατοντάδες διοικητικούς που διορίστηκαν ή επανήλθαν μετά τη διαθεσιμότητα στην οποία τους είχε βάλει ο κ. Μητσοτάκης. Άρα λοιπόν αφήστε τα αυτά τα επικοινωνιακά μαζί μου για το τι θεωρώ τα μέλη ΔΕΠ».

Περνώντας στο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η κ. Αναγνωστοπούλου έκανε λόγο για τέσσερις αλήθειες της κας Κεραμέως,

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Ας έρθουμε στις αλήθειες της κυρίας υπουργού.

Αλήθεια πρώτη: πελατειακό σύστημα

Δεν μιλάμε για ιδιωτική πρωτοβουλία ούτε για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μιλάμε απλώς και μόνο για πελατειακό σύστημα. Γιατί δεν μπορεί να είναι ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας όταν στα ιδιωτικά σχολεία συγκεντρώνονται όλες οι άλλες ιδιωτικές δραστηριότητες -για τις οποίες είμαστε εμείς υπέρ ή εναντίον αυτό δεν έχει καμία σημασία-, κέντρα ξένων γλωσσών, ωδεία, τα πάντα.

Άρα λοιπόν μιλάμε για κανονική πελατεία. Δεν είναι το μόνο δείγμα, η κυβέρνηση της ΝΔ μας έχει δώσει πάρα πολλά δείγματα, δεν θα σχολιάσω καθόλου -το θεωρώ ντροπιαστικό, σύννομο ή όχι- να έρχεται ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων και να λέει δεν θα μου κάνει κουμάντο στην τσέπη μου το κράτος, για τις χορηγήσεις στη ΝΔ προεκλογικά. Εμένα αυτή η διατύπωση δεν μου άρεσε καθόλου. Δεν μου άρεσε για λόγους πολιτικούς, πολιτισμικούς, για λόγους ηθικούς. Φαίνεται παίρνει το δωράκι της η ιδιωτική εκπαίδευση συγκεντρώνοντας όλα τα άλλα μαζί, όλη την άλλη ιδιωτική επιχειρηματικότητα.

Αλήθεια δεύτερη: η μεγάλη τομή που υποτίθεται κάνετε είναι με τη δική σας φιλελεύθερη παράδοση

Δεν είναι με τη δική μας, έτσι και αλλιώς εμείς ιδεολογικά αντίθετοι είμαστε, χάος μας χωρίζει. Αυτούς που επικαλείστε -τον κ. Μηταφίδη και τον κ. Κουράκη- μακάρι όλα τα κόμματα να είχαν πολιτικές μορφές σαν του Μηταφίδη και του Κουράκη.

Η τομή που κάνετε λοιπόν είναι με τη δική σας φιλελεύθερη παράδοση. Με την παράδοση του Παύλου Μπακογιάννη, με την παράδοση του Ράλλη, με την παράδοση του Συντάγματος του 1975, με την παράδοση Γιαννάκου, με την παράδοση ΠΑΣΟΚ, δηλαδή με την καλύτερη παράδοση της Μεταπολίτευσης.

Και ποια ήταν αυτή η καλύτερη παράδοση; Η Παιδεία κοινό αγαθό. Σήμερα δεν συζητάμε για δημόσια και ιδιωτική παιδεία. Συζητάμε για την παιδεία ως δημόσιο αγαθό από όπου και αν χορηγείται. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά. Έχετε νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία ή για να το θέσω καλύτερα έχει επικρατήσει στη ΝΔ η πτέρυγα της νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας.

Αλήθεια τρίτη: αντικαθιστάτε τον έλεγχο σκοπιμότητας με δημιουργική εποπτεία

Κυρία υπουργέ είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι σύμβουλός σας στο ΙΕΠ από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο βρίσκεται σε πειθαρχικό έλεγχο για παραπτώματα πάρα πολύ βαριά; Παραπτώματα τα οποία θίγουν εργασιακά δικαιώματα, μαύρη και αδήλωτη εργασία, παραπτώματα που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών. Πειθαρχικά παραπτώματα, το ποινικό δεν με ενδιαφέρει εμένα εδώ δεν είμαι δικαστήριο, τα πειθαρχικά παραπτώματα εκκρεμούν ή δεν εκκρεμούν; Γι αυτό μίλησα για πελατειακή σχέση, η δημιουργική εποπτεία δεν καλύπτει διάφορα τέτοια παραπτώματα;

Αλήθεια τέταρτη: ασυδοσία των σχολαρχών και κατάργηση κάθε έννοιας της παιδείας ως δημόσιου αγαθού

Και ξέρετε από που προκύπτει αυτό; Επειδή λέτε στο επίκεντρο τα παιδιά. Για να είναι στο επίκεντρο τα παιδιά πρέπει να είναι οι καθηγητές και οι δάσκαλοι. Καταργείται την ειδική επιτροπή στην οποία μπορούν να προσφεύγουν οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων. Είστε σύγχρονο και προοδευτικό κράτος εσείς υπέρ της λογικής όπως είπε ο κοινοβουλευτικός σας εκπρόσωπος;

Για πείτε μου αλήθεια, σε όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη- για να μην αναγκάζεται αυτή η ειδική κατηγορία εργαζομένων να προσφεύγει στη δικαιοσύνη η οποία είναι χρονοβόρα και όλα αυτά-, έχουν προβλέψει για ειδικές κατηγορίες εργαζομένων να προσφεύγουν σε ειδικές επιτροπές. Και ποιες είναι αυτές οι κατηγορίες εργαζομένων; Αυτές που κατεξοχήν διαχειρίζονται, χορηγούν δημόσιο αγαθό. Δηλαδή η Παιδεία».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Σημαντική διάκριση στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
Σημαντική διάκριση της Ελένης Κρασσά, απόφοιτης του Τμήματος Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
rempoutsika
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις
Επείγουσα ανακοίνωση: Οι δυνητικά υποψήφιοι που έχουν λάβει ειδοποίηση καλούνται να υποβάλλουν στον ΕΟΠΠΕΠ συμπληρωματικά στοιχεία με καταληκτική...
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις