Εγκύκλιος υπηρεσιακών μεταβολών: «Στόχος τα λίγα κενά, οι πολλές υπεραριθμίες, οι λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών»
Για παράνομες ενέργειες εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αριστοτέλης αναφορικά με νέα εγκύκλιο που ζητά με κλειστά σχολεία την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών έως 14 Αυγούστου

Για «μια μηχανή παράνομων ενεργειών με πρόσχημα την τοποθέτηση αναπληρωτών και την αποφυγή συγχρωτισμού στις διευθύνσεις» κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αριστοτέλης σχετικά με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που ζητά από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν μέσα στο καλοκαίρι και να ολοκληρώσουν έως της 14/08 τις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των εκπ/κών!

Σύμφωνα με το Σύλλογο των εκπαιδευτικών ο βασικός στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστά σχολεία είναι «να εμφανίσει λίγα κενά, πολλές υπεραριθμίες, ώστε να δικαιολογήσει πολύ λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. 

Με αυτό τον τρόπο να εμφανίσει ότι έχει καλύψει εγκαίρως όλα τα κενά με τη νέα σχολική χρονιά και να επιβάλει περικοπές τμημάτων και θέσεων εκπαιδευτικών με βάση τον προγραμματισμό του Ιουνίου και την πιο αυστηρή εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως (πολυπληθή τμήματα -αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων)» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επίσης χαρακτηρίζει ως «προκλητικό» να μιλά για ορθή λειτουργία των σχολείων το υπουργείο Παιδείας το οποίο -όπως αναφέρει- «δεν έχει λάβει κανένα μέτρο και κανέναν σχεδιασμό ενόψει ανοίγματος των σχολείων το Σεπτέμβρη διατηρώντας «τα απαράδεκτα υψηλά όρια μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια και Λύκεια (27 + 10% με απόφαση προϊσταμένου)».

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αριστοτέλη: 

Για άλλη μια φορά το Υπουργείο με εγκύκλιο  102027/ΓΔ5 -30/7/2020 -βάζει σε λειτουργία μια μηχανή παράνομων ενεργειών  με πρόσχημα την τοποθέτηση αναπληρωτών και την αποφυγή συγχρωτισμού στις διευθύνσεις, ζητά από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν μέσα στο καλοκαίρι και να ολοκληρώσουν έως της 14/08 τις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των εκπ/κών!

Στην πραγματικότητα ξαναχτυπά με τη γνωστή τακτική του κλέφτη που χτυπά μέσα στη νύχτα, μετά την κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση μέσα στο καλοκαίρι και το πρόσφατο τσάκισμα των όποιων δικαιωμάτων είχαν απομείνει για τους εκπαιδευτικούς στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, που απέσπασε τα εγκώμια των σχολαρχών, μετά τη, μέσα σε μια νύχτα, κατάργηση Διευθυντών Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ).

Η τακτική του Υπουργείου πλέον δεν ξαφνιάζει κανέναν, παίρνει επάξια τη σκυτάλη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που μέσα σε Χριστούγεννα – Πάσχα – Καλοκαίρι ξεδίπλωσε όλη την αντιεκπαιδευτική της βεντάλια.

Βασικός στόχος εν μέσω καλοκαιριού, με κλειστά σχολεία, να εμφανίσει λίγα κενά, πολλές υπεραριθμίες, ώστε να δικαιολογήσει πολύ λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών.

Με αυτό τον τρόπο να εμφανίσει ότι έχει καλύψει εγκαίρως όλα τα κενά με τη νέα σχολική χρονιά και να επιβάλει περικοπές τμημάτων και θέσεων εκπαιδευτικών με βάση τον προγραμματισμό του Ιουνίου και την πιο αυστηρή εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως (πολυπληθή τμήματα -αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων).

Είναι φανερό πως η Κυβέρνηση και το Υπουργείο καταφεύγουν σε υπηρεσιακές μεταβολές-εξπρές γιατί θέλουν να στήσουν πάλι στις πλάτες των σχολείων και των εκπαιδευτικών επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και στα μορφωτικά δικαιώματα καθώς κι ένα επικοινωνιακό παραμύθι ότι όλα θα γίνουν εγκαίρως  και πως «όλα λειτουργούν κανονικά».

Επιδιώκουν κρύψουν την συνεχιζόμενη απουσία μόνιμων διορισμών στη γενική αγωγή με τους οποίους θα έπρεπε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες και τα οργανικά κενά και όχι με μόνιμους ελαστικά εργαζόμενους αναπληρωτές. Να πανηγυρίσουν -Υπουργείο και κυβέρνηση της ΝΔ  για άλλη μια φορά, όπως και οι προκατοχοί τους (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ)- για το ότι δήθεν όλα είναι στη θέση τους τη στιγμή, που καταδικάζουν τους αναπληρωτές στη μόνιμη επισφάλεια και τα σχολεία σε διαρκώς περιπλανώμενο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Είναι προκλητικό να μιλάει για ορθή λειτουργία των σχολείων προσπαθώντας να εξαπατήσει όλη την κοινωνία το ίδιο Υπουργείο που:

  • Δεν έχει λάβει κανένα μέτρο και κανέναν σχεδιασμό ενόψει ανοίγματος των σχολείων το Σεπτέμβρη, μέτρα για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού με το ενδεχόμενο για δεύτερο κύμα πανδημίας να είναι πιθανό.

  • Αντίθετα, κόντρα στις υποδείξεις των επιστημόνων, αυξάνει των αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και καθιστά δυσκολότερο το σχηματισμό τμημάτων στα ολιγοθέσια σχολεία.

  • Επίσης, διατηρεί τα απαράδεκτα υψηλά όρια μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια και Λύκεια (27 + 10% με απόφαση προϊσταμένου), πράγμα που οδηγεί σε αυξημένο συγχρωτισμό, καταπατώντας κάθε επιστημονική σύσταση.

Προκειμένου το Υπουργείο να το πετύχει, επιχειρεί να παραβιάσει  τη  σειρά των υπηρεσιακών μεταβολών και το χρόνο που αυτές πρέπει να γίνουν και να επιβάλλει περικοπές με βάσει τα δεδομένα του Ιουνίου. Αυτό είχε επιχειρηθεί από Υπουργείο και Δ/νση και τα προηγούμενα χρόνια (στο τέλος Αυγούστου) και το εκπαιδευτικό κίνημα (σύλλογοι και αιρετοί)  αποτρέψαμε μπλοκάροντας και καταγγέλλοντας.

 Οι πραγματικές λειτουργικές ανάγκες- κενά εμφανίζονται με το άνοιγμα των σχολείων και μόνο μετά την κατάθεση όλων των αδειών των εκπαιδευτικών, της ολοκλήρωσης  Β΄ φάσης αποσπάσεων και των αποσπάσεων σε φορείς-ΑΕΙ κλπ αλλά και του ακριβούς προσδιορισμού τμημάτων σε κάθε σχ. μονάδα.

Η εγκύκλιος είναι παράνομη και παραβιάζει όλη την κείμενη νομοθεσία και τα προεδρικά διατάγματα 50/96 και 100/97, «…Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96, όπως ισχύουν, προβλέπεται ότι κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου, εκπαιδευτικοί οι οποίοι ενώ κατέχουν οργανική θέση λόγω μεταβολών των σχολικών μονάδων ή μείωσης του μαθητικού δυναμικού δεν συμπληρώνουν ωράριο, χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι και τοποθετούνται ή διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου, μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε οργανικά κενά.»

«Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι μετά και την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε οργανικά κενά (περίπτωση Α3) εξακολουθούν και παραμένουν στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ τοποθετούνται σε λειτουργικά κενά μετά τους λειτουργικά υπεράριθμους.»

Επαναλαμβάνουμε όπως και στο παρελθόν ότι η διαπίστωση των λειτουργικών υπεραριθμιών είναι προδήλως παράνομη και θα βρίσκεται στον «αέρα» πριν από την έναρξη των σχολείων καθώς:

1ο: Πώς θα καθοριστούν υπεραριθμίες και κενά όταν τα σχολεία είναι κλειστά, και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κάνει ανάληψη υπηρεσίας μια και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια και οι αναπληρωτές έχουν απολυθεί; Ποιοι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συνεδριάσουν για να καθορίσουν τα τμήματα, να αποφασίσουν όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό έργο που θα πρέπει να παρέχουν (ολοήμερα, ενισχυτική διδασκαλία, πρωινή ζώνη, κατανομή ωρών, ώρες βιβλιοθήκης, Δ/ντων, υποδ/ντων κλπ) ώστε να διαπιστώσουν τα κενά και τις υπεραριθμίες;

2ο: Δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα – λόγω μεταγραφών (που γίνονται το πρώτο 10ημερο του Σεπτέμβρη), κατάθεσης διαγνώσεων για ειδικές ανάγκες κλπ

3ο: Το ΠΥΣΠΕ, όπως προβλέπει το έγγραφο του Υπουργείου, θα κάνει τοποθετήσεις μέσα στον Αύγουστο, αλλά οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα διαπιστώσουν λειτουργικές υπεραριθμίες και πλεονάσματα… τον Σεπτέμβριο! Το απόλυτο χάος και η απόλυτη αδιαφάνεια! Αλήθεια πού, πότε  και πώς θα πληροφορηθούν οι συνάδελφοι/ισσες σε περίοδο διακοπών που πιθανά δεν έχουν τη δυνατότητα για διαδικτυακή ενημέρωση άρα και υποβολής έγκαιρων δηλώσεων για τις παραπάνω ενέργειες (ότι είναι υπεράριθμοι και θα κάνουν αιτήσεις, ενστάσεις) κλπ;

4ο: Πώς το ΠΥΣΠΕ τον Αύγουστο θα υπολογίσει στα κενά μια σειρά άδειες εκπαιδευτικών (άδειες κύησης, επαπειλούμενες, ανατροφής, μακροχρόνιας ασθενείας κλπ) οι οποίες θα ξεκινήσουν  την 1η Σεπτεμβρίου;

Ορίζεται μια διαδικασία σε ασφυκτικές ημερομηνίες, με αρνητικά τετελεσμένα, σε πλήρη παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας που αγνοεί τα πραγματικά δεδομένα που θα δημιουργηθούν το Σεπτέμβριο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς μόνο συνεχείς μετακινήσεις και αναστάτωση των σχολείων μπορεί να προκαλέσει καθώς θα πρέπει σε κάθε ακύρωση των υπεραριθμιών να δίνεται η δυνατότητα να επανέρχεται ο συνάδελφος στη θέση του από την οποία κακώς θα έχει κριθεί υπεράριθμος το κατακαλόκαιρο. Κάτι τέτοιο φυσικά θα δημιουργεί αλυσιδωτές καραμπόλες και καταστάσεις τρέλας στα σχολεία.

Ακόμη υποχρεώνουν συναδέλφους Διοικητικούς υπαλλήλους  να δουλεύουν υπερωριακά και να επωμίζονται τεράστιο όγκο δουλειάς εν μέσω καλοκαιριού και αδειών. Με ανοιχτή τη διαδικασία επιλογής νέων Δ/ντων Εκπαίδευσης.

Κατανοούμε τη βιασύνη κυβέρνησης και Υπουργείου γιατί έχουν «ανοίξει» πολλές δουλειές για το Σεπτέμβρη, με την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης και όλων των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που καλούνται να εφαρμόσουν.

Δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και  απαιτούμε από το Υπουργείο:

– Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το απαράδεκτο έγγραφο. Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση όσα προβλέπονται.

–Όχι στις υπεραριθμίες και στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών. Όχι στα πολυπληθή τμήματα 25  μαθητών. Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.

Σε αυτή την κατεύθυνση δηλώνουμε ότι δεν νομιμοποιείται το ΠΥΣΠΕ να προχωρήσει σε παράνομες πράξεις και καλούμε τη Δ/νση Α’ Αθήνας:

  • να μην υλοποιήσει την παντελώς παράνομη εγκύκλιο καθώς έχουν αποδειχθεί τα όσα υποστηρίζουμε από την εμπειρία  των προηγούμενων  χρόνων καθώς  πάρα πολλές από τις υπεραριθμίες ακυρώθηκαν με αλλεπάλληλα λάθη και μετακινήσεις  και μόνο ταλαιπωρία έφεραν στη λειτουργία των σχολείων και τη ζωή των εκπαιδευτικών.

  •  να ανακοινώσει τον προγραμματισμό ενεργειών έχοντας υπόψη το Π.Δ 50/1996 όπως αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 σεβόμενη την προβλεπόμενη σειρά όλων των ενεργειών

Καλούμε τη ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασίαΝα καλέσει Συλλόγους και αιρετούς να μπλοκάρουν τις παράνομες και άδικες υπηρεσιακές πράξεις

Ο Σύλλογος μας δε θα επιτρέψει και θα ακυρώσει τις πράξεις αυτές σε συντονισμό με τους άλλους συλλόγους της Α’ Αθήνας

Καλούμε τους αιρετούς να καταγγείλουν και να συμβάλλουν στο μπλοκάρισμα των διαδικασιών!

Κανείς εκπαιδευτικός δε περισσεύει!

Η εκπαίδευση χρειάζεται προσλήψεις και όχι περικοπές!                             

 Να καθοριστούν τα κενά δασκάλων-νηπιαγωγών και ειδικοτήτων με βάση τις πραγματικές ανάγκες                               

Να αποτραπούν μετακινήσεις και πλασματικές υπεραριθμίες!
 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η πρόεδρος Ο γραμματέας

Χαλικιά Τατιάνα Σακαρετσάνος Λάμπρος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholika-vivlia.jpg
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
Αύριο στη Βουλή συζητιέται επίκαιρη ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο και την εμπλοκή μεγάλου φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή.
Το ρεπορτάζ του alfavita.gr για την εμπλοκή φροντιστηριακού οργανισμού στη συγγραφή σχολικών βιβλίων συζητιέται αύριο Δευτέρα στη Βουλή
Αναδρομικά συντάξεων: Τρίμηνο πληρωμών για τρεις κατηγορίες
Ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό εκπαιδευτικών: Ενημερωτική εκδήλωση αύριο στη Θεσσαλονίκη
Ενημερωτική εκδήλωση αύριο, Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, στις 19:00 το απόγευμα στην ΕΔΟΘ
Ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό εκπαιδευτικών: Ενημερωτική εκδήλωση αύριο στη Θεσσαλονίκη