Την απόφαση του ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας να υπερψηφίσει την εφαρμογή της εγκυκλίου για τις υπηρεσιακές μεταβολές μέχρι και την Παρασκευή 14 Αυγούστου καταγγέλλουν οι αιρετοί της ΑΣΕ Κέρκυρας.
Παράλληλα, στρέφονται ενάντια στον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ που «αντί να καταψηφίσει την εφαρμογή της εγκυκλίου και να στηρίξει την απόφαση της ΕΛΜΕ, δήλωσε απλά παρών με αποτέλεσμα να υπερψηφιστεί η απόφαση της Διοίκησης για την εφαρμογή της εγκυκλίου με δυο ψήφους».
«Ποιος άραγε θα αποφασίσει για το ποιοι συνάδελφοι είναι υπεράριθμοι και ποιοι όχι, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία των τμημάτων στην κάθε σχολική μονάδα και οι αντίστοιχες αναθέσεις μαθημάτων;», διερωτώνται οι αιρετοί της ΑΣΕ, καλώντας παράλληλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να μην εφαρμόσουν την Εγκύκλιο και τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε εγρήγορση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των αιρετών της ΑΣΕ Κέρκυρας για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ σχετικά την εγκύκλιο για τις υπηρεσιακές μεταβολές:
Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις σύσσωμης της Εκπαιδευτικής κοινότητας, το ΠΥΣΔΕ Κερκύρας συνεδρίασε στις 05/08/2020 με βασικό θέμα την εφαρμογή της Εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία καλεί τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές μέχρι και την Παρασκευή 14 Αυγούστου!
Οι Αιρετοί του Κλάδου κατέθεσαν την απόφαση της ΕΛΜΕ με την οποία ζητούσαν από το ΠΥΣΔΕ να μην εφαρμόσει την Εγκύκλιο. Το μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, και διορισμένος στο ΠΥΣΔΕ αντί να καταψηφίσει την εφαρμογή της εγκυκλίου και να στηρίξει την απόφαση της ΕΛΜΕ, δήλωσε απλά παρών με αποτέλεσμα να υπερψηφιστεί η απόφαση της Διοίκησης για την εφαρμογή της εγκυκλίου με δυο ψήφους (η μια εξ αυτών του Πρόεδρου)! Μετά από αυτό η ΔΙΔΕ Κερκύρας κάλεσε όλους τους εκπαιδευτικούς που νομίζουν(!) ότι είναι υπεράριθμοι ή νομίζουν(!) ότι δε θα συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους να κάνουν αίτηση τοποθέτησης ή συμπλήρωσης ωραρίου μέχρι και την τρίτη 11/08! Η συγκεκριμένη εγκύκλιος, εκτός του ότι είναι αυθαίρετη, είναι και πρακτικά ανεφάρμοστη.
Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 50 του 1996 στους εκπαιδευτικούς η ανάθεση μαθημάτων γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου, στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς. Μια εγκύκλιος η οποία ζητάει την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων μέχρι 14/08, χωρίς δηλαδή να έχουν προηγηθεί οι παραπάνω διαδικασίες, αντίκειται στο άρθρο 14 του ΠΔ 50/96. Κάθε υπηρεσιακή μεταβολή / τοποθέτηση, η οποία θα γίνει στηριζόμενη στην παραπάνω εγκύκλιο θα προκαλέσει μια σειρά ενστάσεων, οι οποίες και θα στηριχτούν από τους αιρετούς μας στο ΠΥΣΔΕ. Η εφαρμογή λοιπόν της Εγκυκλίου θα έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην λειτουργία των σχολείων , δηλαδή το αντίθετο από αυτό που υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας!
Σε ότι έχει να κάνει με το πρακτικό κομμάτι, μόνο μετά από το άνοιγμα των σχολικών μονάδω, και μετά την ανάθεση μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς από το Σύλλογο Διδασκόντων μπορεί το ΠΥΣΔΕ να γνωρίζει ποιοι συνάδελφοι είναι λειτουργικά υπεράριθμοι και πόσες ώρες περισσεύουν στον καθένα μέχρι και τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου, ώστε να προβεί και στις απαραίτητες υπηρεσιακές μεταβολές. Ποιος άραγε θα αποφασίσει για το ποιοι συνάδελφοι είναι υπεράριθμοι και ποιοι όχι, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία των τμημάτων στην κάθε σχολική μονάδα και οι αντίστοιχες αναθέσεις μαθημάτων; Το ΠΥΣΔΕ ή οι Διευθυντές των σχολείων; Και με ποια στοιχεία από τη στιγμή που βρισκόμαστε στις αρχές Αυγούστου και τα σχολεία είναι κλειστά; Έχουν σκοπό να καταργήσουν τον Σύλλογο Διδασκόντων, ως όργανο λήψης αποφάσεων για τη λειτουργία του σχολείου και να βάλουν τεχνοκράτες προϊστάμενους, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με την σχολική πραγματικότητα, να αποφασίζουν και να διατάζουν; Να μας το πουν ξεκάθαρα..!
Εκτός από τα στελέχη του υπουργείου, με τα πολιτικά και επικοινωνιακά κίνητρα, υπάρχουν πολλοί, ακόμα και συνάδελφοι, που καλοπροαίρετα θεωρούν ότι η εφαρμογή της συγκεκριμένης εγκυκλίου θα βοηθήσει στη σωστή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέσω και της έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει!! Δεν βοηθάει σε ΤΙΠΟΤΑ το να έχουν προηγηθεί οι εσωτερικές τοποθετήσεις σε κάθε ΠΥΣΔΕ για να αποσαφηνιστεί ο αριθμός των αναπληρωτών ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι ανάγκες σε αναπληρωτές είναι το ίδιο γνώστες ανεξάρτητα με την εσωτερική κατανομή του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού της κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Δεν αλλάζουν κάτι, ως προς τον αναγκαίο αριθμό αναπληρωτών, οι οποιεσδήποτε υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων συναδέλφων. Άλλωστε η τελική ημερομηνία για την δήλωση των αναγκών σε αναπληρωτές στο ολοκληρωμένο σύστημα του Υπουργείου Παιδείας είναι 13/08 ενώ η εγκύκλιος δίνει καταληκτική ημερομηνία για τις εσωτερικές διαδικασίες τοποθετήσεων την Παρασκευή 14/08!! Το επιχείρημα ότι πρέπει να γίνουν πρώτα οι τοποθετήσεις των μόνιμων συναδέλφων στα ΠΥΣΔΕ ώστε να γνωρίζει το Υπουργείο τους αναπληρωτές, εκτός του ότι είναι τουλάχιστον αστείο, προσβάλει τους συναδέλφους, τους μαθητές, τους γονείς τους και τελικά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς επίσης... και την νοημοσύνη μας!
Πέρυσι τα κενά ήταν γνωστά στο υπουργείο από 02/09 (ημερομηνία καταχώρησης στον ΟΠΣΥΔ από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) και παρ' όλα αυτά οι προσλήψεις εκπαιδευτικών Γενικής (στις 05/09) στην Κέρκυρα αντιστοιχούσαν στο 35% των αναγκών δηλαδή 30 καθηγητές από τους 86 που είχαν δηλωθεί (επίσημα στο ΟΠΣΥΔ) από 02/09. Για να μη μιλήσουμε για την Ειδική Αγωγή!
Το πιο σημαντικό κομμάτι όμως είναι το πολιτικό. Το ξεχαρβάλωμα του Δημοσίου Σχολείου είναι στρατηγική πολιτική επιλογή και σε ότι αφορά την υποστελέχωση, αυτή δεν οφείλεται στην καθυστερημένη γνωστοποίηση των αναγκών προς το υπουργείο. Αυτή η επικοινωνιακή προπαγανδιστική καραμέλα, η οποία καταρρίπτεται με στοιχεία, υπηρετεί τον στόχο της Κυβέρνησης για απαξίωση και του κλάδου των εκπαιδευτικών και κυρίως του ίδιου του Δημοσίου σχολείου. Αν το υπουργείο ήθελε να είναι όλα τα σχολεία έτοιμα το Σεπτέμβριο τότε θα φρόντιζε ώστε να νομιμοποιήσει όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές για να είναι στελεχωμένα τα σχολεία, θα ενέκρινε εκ των προτέρων τα ολιγομελή τμήματα και τα Τμήματα Ένταξης. Θα φρόντιζε για συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής με προσλήψεις καθαριστριών, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και δωρεάν παροχή μέσων ατομικής προστασίας. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι το πότε θα γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων εκπαιδευτικών αλλά οι πολιτικές που διαχρονικά εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ενάντια στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Καλούμε τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να μην εφαρμόσουν την Εγκύκλιο και τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη