Και όσο οι μέρες περνούν και τα κρούσματα αυξάνονται , η εκπαιδευτική κοινότητα περιμένει εναγωνίως να μάθει τι θα ισχύσει για το άνοιγμα των σχολείων…όλοι αντιλαμβάνονται τις ιδιαίτερες προκλήσεις που υπάρχουν , ότι δεν είναι εύκολο να βρεθούν « μαγικές ιδανικές συνταγές» και θες ως πολίτης, εργαζόμενος και γονιός να δείξεις μια κατανόηση και μια αποδοχή της κατάστασης ότι δε θα υπάρχει ιδανική συνθήκη …
Παρόλα αυτά η τεκμηρίωση των αποφάσεων που παίρνονται ώστε να μπορείς να κατανοήσεις τι καλείσαι να δεχτείς και να στηρίξεις στην πράξη υπάρχουν στιγμές που δε σου λυγίζει απλά την ψυχή αλλά και τη στοιχειώδη νοημοσύνη που νομίζεις ότι έχεις….
Με έκπληξη διάβασα τη δήλωση περί εκπαιδευτικών ανισοτήτων που θέλει το κράτος να εξαλειφθούν σε κατάσταση υγειονομικής ( με ό,τι συνεπάγεται αυτό) κρίσης απορρίπτοντας την εκ περιτροπής διδασκαλία…όχι ότι είμαι υποστηρικτής τέτοιων πρόχειρων μέτρων ,όταν όλοι γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι θα έπρεπε ούτως ή άλλως να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ κάτι που δε θα αναλύσω εδώ καθώς έχουν γίνει άπειρες ορθά τεκμηριωμένες παιδαγωγικά αναλύσεις επί του θέματος..
Όταν όμως βλέπω τον όρο εκπαιδευτική ανισότητα στο καλά οργανωμένο σχέδιο τόσων κυβερνήσεων που πέρασαν να ανοίγει η ψαλίδα της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής ανισότητας στα σχολεία αντί αν κλείνει , δε μπορώ να λυγίσω τη λογική μου η οποία διψά για απαντήσεις στα ερωτήματα:
Αυτή είναι η πηγή κύριας καταπολέμησης εκπαιδευτικών ανισοτήτων τη σχολική χρονιά του covid 19 ;
Αλήθεια δεν είναι εκπαιδευτική ανισότητα να μη στεγάζονται όλοι οι μαθητές σε αξοπρεπείς κτιριακά συνθήκες; Το ένα σχολείο να έχει αίθουσα εκδηλώσεων, το άλλο να μην έχει, το ένα να έχει χώρο για Τραπεζαρία Ολοημέρου, το άλλο να μην έχει, το ένα να έχει ένα αξιοπρεπές εργαστήριο Πληροφορικής , το άλλο να μην έχει… να περιμένουμε από τα οικονομικά του Δήμου και από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, από χορηγίες και κυνήγι και παρακάλια να υπάρχουν οι στοιχειώδεις αίθουσες με το στοιχειώδη εξοπλισμό; Και φυσικά όλα τα παραπάνω σε κάποιους εκπαιδευτικούς και μαθητές ίσως φαντάζουν και πολυτέλεια αφού καλούνται να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ (η γνωστή πρόχειρη λύση για να λυθούν θέματα στέγασης μαθητών όταν υπάρχουν κτίρια πληγέντα από σεισμό, ή τώρα για να στεγαστούν νηπαγωγάκια…για την εφαρμογή όπως όπως της δίχρονης προσχολικής αγωγής;)..πλασάρεται πάντα ως προσωρινή λύση και καταλήγει μόνιμη…
Δεν είναι πρώτης γραμμής εκπαιδευτική ανισότητα να είναι στελαχωμένα από προσωπικό από την πρώτη μέρα όλα τα σχολεία πανελλαδικά; Να μαθαίνουμε και να τονίζουμε τη σπουδαιότητα να υπάρχει περιβάλλον σταθερών μαθησιακών ρουτινών για τα παιδιά από την αρχή και το σχολείο να μη μπορεί να την εξασφαλίσει γιατί περιμένουμε τη α΄, τη β΄,τη γ΄φαση τοποθέτησης ;
Δεν είναι εκπαιδευτική ανισότητα να πρέπει κάθε χρόνο (ειδικά σε κατάσταση κρίσης όπως η φετινή ), μια μάνα με παιδί με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1 να περιμένει εναγωνίως αν θα της στείλουν σχολικό νοσηλευτή , αν θα έχει γνώσεις πάνω σε αυτό ή θα καταλήξει η ίδια να τον εκπαιδεύσει , αν θα επιτρέπεται το παιδί της να συμμετάσχει σε σχολικές εκδρομές , αν τα κυλικεία των σχολείων, θα έχουν μια ελάχιστη γκάμα πιο υγιεινών προϊόντων;(Προσωπικές μαρτυρίες θα βρείτε εδώ : https://glykouli.gr/12241/manoules-glyka-pedia-milane-gia-tin-diavitiki-scholiki-chronia-ke-ton-thesmo-tou-nosilefti-sta-scholia/) .Δε θα έπρεπε να υπάρχουν μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία για να βοηθούν μαθητές και δασκάλους με τέτοιες προκλήσεις υγειονομικών θεμάτων; ΄Η μονο ο covid 19 αναγνωρίζεται ως τέτοιο θέμα για τα σχολεία;
Δεν είναι εκπαιδευτική ανισότητα να μοιράζουμε τις ώρες της παράλληλης στήριξης με τη λογική του σουπερ μάρκετ (σε αυτόν μισό κιλό φέτα …στον άλλο τρία τέταρτα) για να καλύψουμε τις ανάγκες αυτών των παιδιών που θα έπρεπε να έχουν προτεραιότητα σε μια ισότιμη ευκαιριών εκπαίδευση;
Δεν είναι εκπαιδευτική ανισότητα το παιδί που ο γονιός του δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να απευθυνθεί σε ιδιώτες εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές και όποια άλλη ειδικότητα χρειάζεται για την έγκαιρη διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας του παιδιού του να πρέπει να στερείται πολύτιμου χρόνου και υποστήριξης; Κανείς γονιός και παιδί εξάλλου δε θα έπρεπε να επιβαρύνεται με τέτοιο οικονομικό κόστος που μεγενθύνει το ψυχολογικό…
Δεν είναι εκπαιδευτική ανισότητα η έλλειψης πρόσβασης με ράμπα στα σχολεία , που ακόμη και ένα απλό κάταγμα να πάθει ένας μαθητής πρέπει να κουβαληθεί στα χέρια και να γίνουν χίλιες πατέντες για να μπει στο σχολείο του; Να μην υπάρχει ούτε κατάλληλα διαμορφωμένη τουάλετα για να καλύψει μαθητή με κινητικά προβλήματα;
Είναι τόσο ο μακρύς ο κατάλογος των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που άπτεται και σε θέματα υγείας στο σχολείο του 2020 (ασχέτως covid 19 ) και όλο μακραίνει …Τουλάχιστον αφού δε μπορείτε να θεραπεύσετε τις χρόνιες εκπαιδευτικές ανισότητες μη μας βάζετε σε άνιση μάχη με τη λογική μας προσπαθώντας να μας πείσετε ότι αυτή την περίοδο έχετε μέριμνα για τη θεραπεία των ανισοτήτων που δημιουργεί μια έκτακτη υγειονομική κρίση..
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη