Με δήλωσή τους, αιρετοί εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο των «Αγωνιστικών Παρεμβάσεων - Συνεργαζόμενοι» στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης ζητούν τον ορισμό των λειτουργικών κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, με αφορμή τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Στην ανακοίνωση επισυνάπτεται πίνακας με τα Κενά Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης κατά ειδικότητα για τοποθέτηση νεοδιόριστων Ειδικής αγωγής
Αναλυτικά:
Στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης σήμερα (24/8) με ανάρτηση της Διεύθυνσης καλούνται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής να κάνουν δήλωση «προσωρινής τοποθέτησης». Αναφέρονται οδηγίες για τον τρόπο τοποθέτησης (κάλυψη Σ.Μ.Ε.Α.Ε., δικαιολογητικά, κριτήρια τοποθετήσεων) και δημοσιοποιούνται κενά στα Ειδικά Σχολεία και στα Τμήματα Ένταξης.
Τα κενά όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των σχολείων, αλλά είναι πολύ λιγότερα ακόμη και από τις προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν πέρσι στην ειδική αγωγή. (Δείτε αναλυτικά στοιχεία από πίνακα)
Συγκεκριμένα
· Σε όλες τις ειδικότητες τα κενά είναι λιγότερα κατά 27 σε σύγκριση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν πέρσι. 134 ήταν οι περσινές προσλήψεις, ενώ τα κενά που δίνονται για τις τοποθετήσεις στους νεοδιόριστους είναι 107.
· Είναι πολύ λιγότερα, κατά 55 σε σύγκριση με τα κενά 162 που προσδιόρισε και ζήτησε το ΠΥΣΔΕ να καλυφθούν πέρσι το Σεπτέμβριο με το ξεκίνημα της χρονιάς.
· Είναι λιγότερα κατά 3 ακόμη και από τα οργανικά κενά (110) που ζήτησε το ΠΥΣΔΕ να καλυφθούν με τις μεταθέσεις το Μάρτιο του 2020 (προσδιορίστηκαν στη βάση της απαράδεκτης ρύθμισης του Νοεμβρίου 2019), ενώ η τοποθέτηση των νεοδιόριστων γίνεται σε λειτουργικά κενά. Καλούνται οι νεοδιόριστοι να τοποθετηθούν σε οργανικά κενά, αντί σε λειτουργικά όπως προβλέπεται από τη διαδικασία των τοποθετήσεων.
· Δίνεται από ένα κενό σε πολλά σχολεία στην ειδικότητα ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, όταν πέρσι στα ίδια σχολεία στις ίδιες ειδικότητες προσλήφθηκαν περισσότεροι αναπληρωτές. Ενδεικτικά αναφέρουμε: 4ο Γ/Σ Σταυρούπολης, ΠΕ02 προσλήφθηκαν 4 αναπληρωτές και 2 στους ΠΕ03, στο 1ο Γ/Σ Ευόσμου, ΠΕ02 προσλήφθηκαν 4 και 2 στους ΠΕ03, στο 1ο Γ/Σ Εχεδώρου, ΠΕ02 προσλήφθηκαν 3 και 2 στους ΠΕ03, στο 1ο Γ/Σ Ωραιοκάστρου ΠΕ02 προσλήφθηκαν 3 και 2 στους ΠΕ04.
· Δεν προσδιορίζονται κενά για σχολεία που από πρόπερσι ακόμη έχουν υποβάλει τα απαραίτητα στοιχεία για έγκριση στα σχολεία τους Τμημάτων Ένταξης, αλλά ακόμη δεν έχουν πάρει ην έγκριση λειτουργίας τους, ούτε προσδιορίζονται κενά για σχολεία που ήδη έχουν έγκριση, επειδή δεν λειτούργησαν τα Τμήματα Ένταξης πέρσι (2ο Γ/Σ Κορδελιού, 2ο Γ/Σ Εχεδώρου, 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, 2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου).
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά για τις αντιεκπαιδευτικές επιδιώξεις του υπουργείου μέσω του καθορισμού των κενών να προσληφθούν φέτος πολύ λιγότεροι αναπληρωτές σε σχέση με πέρσι. Τα λειτουργικά κενά που προσδιορίστηκαν από τη Διεύθυνση για την τοποθέτηση των νεοδιόριστων θα χρησιμοποιηθούν και για τις προσλήψεις και τοποθετήσεις και των αναπληρωτών. Την ίδια τακτική ακολούθησε το υπουργείο με τον προσδιορισμό των κενών για τις προσλήψεις των αναπληρωτών που αναμένονται να γίνουν, και τα οποία σε σχέση με τις περσινές προσλήψεις των αναπληρωτών είναι λιγότερα κατά 72 σε ειδικότητες της γενικής παιδείας και κατά 26 στις ειδικότητες ειδικής αγωγής.
Την αντιεκπαιδευτική πολιτική της εφαρμογής περικοπών στις προσλήψεις των αναπληρωτών δεν υπηρετεί μόνο το υπουργείο με τις οδηγίες (104627/ΓΔ5/7-8-2020) για προσδιορισμό, ιεράρχηση των κενών και τοποθετήσεις των αναπληρωτών από τις ίδιες τις Διευθύνσεις, αλλά και οι Διοικήσεις Εκπαίδευσης που όχι μόνο για τους αναπληρωτές, αλλά και για τους νεοδιόριστους προσδιορίζουν τα κενά χωρίς συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ. Οι αιρετοί, τακτικό και αναπληρωματικό μέλος, εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων – Συνεργαζόμενοι, δεν ρωτηθήκαμε ούτε για τον προσδιορισμό των κενών για τους αναπληρωτές, ούτε για τους νεοδιόριστους, παρόλο που με σαφήνεια προβλέπεται από τη διαδικασία που ισχύει για τις τοποθετήσεις και στην οποία αναγράφεται ότι τα κενά προσδιορίζονται από το ΠΥΣΔΕ.
Στην άμεση διαμαρτυρία μας στη Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης γιατί τα κενά για τους νεοδιόριστους καθορίστηκαν από τη Διοίκηση και όχι από το ΠΥΣΔΕ ώστε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, οι απαντήσεις που πήραμε ισοδυναμούν με προσπάθεια συγκάλυψης της στάσης του Υπουργείου. Έδωσαν την απάντηση ότι δεν έγινε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ γιατί δεν έχει συγκροτηθεί, όμως ΠΥΣΔΕ υπάρχει με τακτικά και αναπληρωματικά μέλη και θα έπρεπε να συγκληθεί. Προσκαλεστήκαμε να δούμε αύριο τα κενά, χωρίς δέσμευση βέβαια ότι μπορούν να αλλάξουν. Μας είπαν ότι τα κενά για την παράλληλη προσδιορίστηκαν από τη Διοίκηση, αλλά θα γίνει και άλλη φάση προσλήψεων και τότε θα συζητηθούν στο ΠΥΣΔΕ. Στην επιμονή μας ότι έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία που ορίζει ότι τα κενά τα καθορίζει το ΠΥΣΔΕ, η Διεύθυνση μας είπε ότι οι τοποθετήσεις θα είναι προσωρινές. Ζητήσαμε εξηγήσεις αν αυτό σημαίνει ότι θα επαναληφθούν οι τοποθετήσεις μετά από λίγες μέρες και αφού γίνει συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ για τον προσδιορισμό των κενών και μας δηλώθηκε ότι αυτό εννοούν.
Η κυβέρνηση συνεχίζει και εντείνει την αντιεκπαιδευτική πολιτική καταπάτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων και αποδόμησης του δημόσιου σχολείου. Επιδιώκει όμως την απαρέγκλιτη εφαρμογή της, για αυτό και δεν της αρκεί η κομματική άλωση της εκπαίδευσης που επιδιώκει με το διορισμό των δικών της παιδιών, της ΔΑΚΕ και στελεχών της Ν.Δ., σε θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης, διοικητικών μελών του ΠΥΣΔΕ και προετοιμασίας για τοποθετήσεις ημετέρων στις θέσεις Διευθυντών σχολείων. Αποδυναμώνει συνεχώς από οποιεσδήποτε αρμοδιότητες και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Τα αντιεκπαιδευτικά της σχέδια μπορούν να ανακοπούν με την άμεση παρέμβαση των ΕΛΜΕ και των άμεσα ενδιαφερομένων, των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών, των αποσπασμένων και όσων θα βρεθούν το επόμενο διάστημα σε διαδικασίες τοποθετήσεων για να μην επιτρέψουν να θίγονται τα δικαιώματά τους. Με την απαίτηση να γίνουν αποδεκτές οι διεκδικήσεις του κλάδου, για να γίνουν τώρα σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, να καλυφθούν όλα τα κενά με μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών και τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων με δημοσιοποίηση όλων των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Τα σωματεία μας οι ΕΛΜΕ, οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για δικαιοκρισία στις τοποθετήσεις. Τους καλούμε να οργανώσουν άμεση παράσταση την Τετάρτη 26-8, στις 1.00 μ.μ., στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, πριν τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων, για να απαιτήσουμε να γίνουν αποδεκτά πάγια αιτήματα του κλάδου.
· Να δοθούν όλα τα λειτουργικά κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
· Οι νεοδιόριστοι να τοποθετηθούν μετά από συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ και από το ίδιο το ΠΥΣΔΕ.
· Τα κενά να προσδιορίζονται από το ΠΥΣΔΕ και να καταθέτουν πρόταση και οι ΕΛΜΕ.
· Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
· Κανένας συνάδελφος απολυμένος, κανένας εκτός πινάκων (13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αποκλειστεί από τους προσωρινούς πίνακες αναπληρωτών. Άλλοι λόγω 3 ευρώ, άλλοι λόγω διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών, άλλοι λόγω έλλειψης εξομοίωσης)
· Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές – Εξίσωση με αυτά των μονίμων. Πλήρης 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές.
· Να μπει τέλος στις αποσπασματικές και σε φάσεις προσλήψεις των αναπληρωτών, να καλυφθούν τώρα και ενιαία όλα τα κενά.
· Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα των σχολείων και όλες οι εκπαιδευτικές δομές με άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών για πρόσφυγες (τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ), για στήριξη των μαθητών (ενισχυτική, ΕΠΑΛ) και σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
· Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.
· Τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες τις τοποθετήσεις. Παντού μόρια και όλα δημόσια.
· Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου (ν.4589/19-προσοντολόγιο). Κατάργηση του νόμου Κεραμέως (ν.4692/20).
Χρήστος Ζαγανίδης - Γιάννα Λαθήρα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη