ΕΠΑΛ: Οδηγίες για το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία
Τις οδηγίες για την «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» συνέταξε ο εκπαιδευτικός Δρ.Στυλιανός Καραγιάννης ΣΕΕ ΠΕ 83, και δημοσιεύτηκαν από τη Διεύθυνση Δ.Ε Ηρακλείου

Το μάθημα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» (E.E.T.) αξιοποιεί στοιχεία και εμπειρίες από προηγούμενες προσπάθειες εισαγωγής διερευνητικών μαθημάτων (Έρευνα-Πειραματισμός Α΄ Λυκείου, Ερευνητικές Εργασίες, Ειδική Θεματική Δραστηριότητα). Η προβλεπόμενη διαδικασία υλοποίησης των Ε.Ε.Τ. είναι η εξής: Κατ’ αρχήν διερευνάται το ενδιαφέρον των μαθητών/ μαθητριών για σπουδές/επάγγελμα καθώς και η ετοιμότητά τους για διεξαγωγή ερευνητικής εργασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες με βάση τα αρχικά ενδιαφέροντά τους ως προς τις μελλοντικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους και επιλέγουν ανάλογο θέμα ερευνητικής εργασίας. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιούνται 3-4 διαφορετικές εργασίες. Ο ακριβής αριθμός αποφασίζεται από τον/την εκπαιδευτικό σε συμφωνία με τους/τις μαθητές/ μαθήτριες της τάξης.

 

Υποστηρικτικό υλικό προτεινόμενων καθοδηγούμενων δραστηριοτήτων για το μάθημα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ http://www.iep.edu.gr/el/tee-yliko/protaseis-erevnitikis-ergasias-stin-texnologia και μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδακτική πράξη κατά την κρίση των εκπαιδευτικών. Επιπροσθέτως, δύναται να αξιοποιηθεί και υλικό από άλλες πηγές, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας.

 

Σκοπός και στόχοι του μαθήματος Ε.Ε.Τ.

Σκοπός του μαθήματος της Ε.Ε.Τ. είναι να φέρει τους μαθητές/μαθήτριες σε επαφή τόσο με την ερευνητική μεθοδολογία όσο και με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα και αντιστοιχούν στους υφιστάμενους τομείς και ειδικότητες του ΕΠΑ.Λ., καθώς και αυτές που χρησιμοποιούνται σε τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες.

Δεδομένου ότι η Α΄ τάξη αποτελεί την τάξη υποδοχής των μαθητών στο Επαγγελματικό Λύκειο, είναι σημαντικό το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ο τρόπος διεξαγωγής της διδασκαλίας να παρέχουν στους μαθητές/μαθήτριες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους με πολλαπλούς τρόπους, καθώς και να τους ενθαρρύνουν και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους μέσα από καινοτόμες δραστηριότητες ομαδικής εργασίας. Παράλληλα με τη διεύρυνση των προσλαμβανόμενων ερεθισμάτων, επιχειρείται να αναπτυχθεί το ενδιαφέρον των μαθητών/ μαθητριών για πιθανές επαγγελματικές διεξόδους τους για το περιεχόμενο των αντίστοιχων σπουδών.

  • κύριος παιδαγωγικός στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει τις παραπάνω δυνατότητες σε ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ τους μαθητές και μαθήτριες, αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (κλίσεις, δεξιότητες, ικανότητες, μαθησιακό προφίλ, εμπειρίες, μαθησιακή ετοιμότητα κ.λπ.).
  • κύριος διδακτικός στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους μαθητές/μαθήτριες στον σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένου προϊόντος, αξιοποιώντας την ερευνητική μεθοδολογία και τις υφιστάμενες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα επαγγέλματα ή και στις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις επιδράσεις στην κοινωνία, στο περιβάλλον και στην ανάπτυξη.

Κατεβάστε τις οδηγίες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πλημμύρα στις βροχές
Κακοκαιρία - Πάρος: Χείμαρροι παρέσυραν αυτοκίνητα
Έντονη βροχόπτωση σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στις Κυκλάδες με αποτέλεσμα οι δρόμοι στη Νάουσα της Πάρου να μετατραπούν σε χειμάρρους και να...
Κακοκαιρία - Πάρος: Χείμαρροι παρέσυραν αυτοκίνητα
Γιάννης Σαρακιώτης
Σαρακιώτης σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός»
Επίκαιρη ερώτηση Σαρακιώτη σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός της υποτιθέμενης “απόλυτης προτεραιότητας” της Κυβέρνησης»
Σαρακιώτης σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός»
Ορθογραφία - εξετάσεις
e-εγγραφές: Νέα εγκύκλιος - Τι πρέπει να προσέξουν οι διευθυντές των σχολείων
e-εγγραφές: Εγκύκλιος για την προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας για το σχολικό έτος 2025-2026
e-εγγραφές: Νέα εγκύκλιος - Τι πρέπει να προσέξουν οι διευθυντές των σχολείων
ΕΑΠ - Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
ΑΠΔΠΧ για διαρροή δεδομένων χιλιάδων φοιτητών του ΕΑΠ: «Πρέπει να ενημερωθούν προσωπικά»
«Η ανακοίνωση στα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να γίνει με τον πλέον πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο, με τη μορφή προσωποποιημένης πληροφόρησης και...
ΑΠΔΠΧ για διαρροή δεδομένων χιλιάδων φοιτητών του ΕΑΠ: «Πρέπει να ενημερωθούν προσωπικά»