Πάνω από 200 σχολεία σε όλη την Ελλάδα τελούν υπό κατάληψη, την ώρα που μαθητικά συλλαλητήρια πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Πέμπτης σε Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Αλγεινή πάντως εντύπωση προκαλεί ο μάλλον ειρωνικός τίτλος δημοσιεύματος της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», στον οποίο αναφέρεται ότι οι μαθητές κάνουν καταλήψεις για τα... αεροσκάφη Rafale.
Ένας τίτλος και ένας τρόπος παρουσίασης των μαθητικών κινητοποιήσεων που χρησιμοποιεί μόνο ένα κομμάτι μόνο της ανακοίνωσης της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, όπου μεταξύ άλλων, αναλύεται η σημερινή κατάσταση και οι ελλείψεις στα σχολεία υπό το πρίσμα της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία την ίδια ακριβώς ώρα που εξαγγέλλει ένα πανάκριβο εξοπλιστικό πρόγραμμα για 16 μαχητικά αεροσκάφη Rafale από τη Γαλλία, αναγγέλλει ότι δεν υπάρχουν χρήματα για προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, ούτε και μπορούν να βρεθούν περισσότερες αίθουσες για 15 μαθητές ανά τάξη.
Ναι, το δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος», παραδέχεται κάποια από τα αιτήματα των μαθητών, όπως προσλήψεις καθηγητών, και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, όμως όλα αυτά κάπου περνούν στα «ψιλά», μπροστά στον πηχυαίο τίτλο...
Τι γράφουν όμως οι μαθητές στην ανακοίνωσή τους;
Συγκεκριμένα, η Συντονιστική Επιτροπή αναφέρει στην ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων:
«Τα αιτήματα που ενώνουν εμάς τους μαθητές σε όλη τη χώρα είναι ΔΙΚΑΙΑ! Δεν κινητοποιούμαστε, όπως μας κατηγορούν, έτσι- χωρίς λόγο και αιτία. Δεν κλείσαμε τα σχολεία μας για να χάσουμε μάθημα. Δεν είμαστε ανεύθυνοι, ούτε γενικά δε θέλουμε να φοράμε μάσκα.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΣΩΣΤΑ
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ
Σε αντίθεση με αυτό, κάνουμε μάθημα με ελλείψεις καθηγητών σε αίθουσες κλουβιά, 25 και 30 μαθητές στις τάξεις. Μπαινοβγαίνουμε στα ΜΜΜ ο ένας πάνω στον άλλον για να πάμε σχολείο. Το μόνο μέτρο που έχει πάρει η κυβέρνηση είναι η συνεχόμενη πολύωρη υποχρεωτική χρήση μάσκας (που μας την έδωσε και σε λάθος διαστάσεις) σε δίωρα μαθήματα και με λιγότερη ώρα διαλείμματος. Εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης η κυβέρνηση μας επέβαλε να δώσουμε φέτος εξετάσεις με τον κόφτη της Τράπεζας Θεμάτων.
Δε δεχόμαστε πως ότι διεκδικούμε δεν μπορεί να γίνει. Ξέρουμε να κάνουμε μαθηματικούς υπολογισμούς. Η κυβέρνηση της ΝΔ λέει πως θα αγοράσει ΦΕΤΟΣ από τη Γαλλία 16 μαχητικά αεροσκάφη Rafale με κόστος που προσεγγίζει τα 4 δισ. Ευρώ… Σε εμάς λένε πως δεν έχουν χρήματα για να προσλάβουν όσους καθηγητές λείπουν ή χρειάζονται για να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη. Τους πληροφορούμε πως αυτά τα χρήματα αρκούν για να προσληφθούν πάνω από 300.000 καθηγητές για έναν χρόνο!»
Επαναλαμβάνουμε: Το συγκεκριμένο κομμάτι εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής ανάλυσης της ανακοίνωσης που περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία και κατ' επέκταση σε επίπεδο πολιτικής και κοινωνίας και, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, χαράσσεται και η αντίστοιχη κυβερνητική πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης...
Άλλωστε, λίγες μόλις σειρές πιο κάτω διατυπώνονται τα εννέα αιτήματα των μαθητών, για τα οποία κάνουν άλλωστε και τις καταλήψεις.
Αντιγράφουμε, συγκεκριμένα:
- Να λυθεί το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα.
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη.
- Προσλήψεις καθηγητών- να καλυφθούν όλα τα κενά.
- Επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
- Με ευθύνη Υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και Δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτηριακά προβλήματα.
- Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές.
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες.
- Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκδρομές ή έστω άλλες ψυχαγωγικές- εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες.
Όχι οι μαθητές δεν κάνουν κατάληψη για τα Rafale. Κάνουν κατάληψη για να λυθούν ζωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι ίδιοι, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, οι εργαζόμενοι της χώρας, προβλήματα που ανάγονται -και σωστά- στην ίδια ακριβώς πολιτική που έχει να δώσει λεφτά για μαχητικά αεροσκάφη και όχι για προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ούτε για περισσότερες αίθουσες και για ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές. Ούτε καν για περισσότερες κλίνες ΜΕΘ και ιατρικό προσωπικό.
Πρέπει όλοι να κατανοήσουμε καλά ότι οι μαθητές δεν είναι άβουλα όντα, αποκομμένα από το κοινωνικό γίγνεσθαι, μόνο «για να διαβάζουν» και για να «σμιλευτούν» ανάλογα με τις επιταγές της εκάστοτε πολιτικής που ακολουθείται, τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, στην εκπαίδευση και -εσχάτως- της αγοράς.
Αντιθέτως, είναι πολίτες που μετέχουν στα κοινά, στην ευρύτερη δράση του κοινωνικού συνόλου, με ανησυχίες, προβληματισμούς και προβλήματα που αντιμετωπίζουν από κοινού με όλους μας. Είναι οι εργαζόμενοι, οι γονείς, ενδεχομένως οι εκπαιδευτικοί του «αύριο», η νέα γενιά που καλείται να λάβει τα ηνία αυτού που αποκαλούμε «κοινωνία».
Τα αιτήματά τους και δίκαια είναι και πρέπει να ικανοποιηθούν εδώ και τώρα. Και δεν είναι οι μαθητές -ή οι φοιτητές, αναλόγως σε βάρος ποιου στρέφονται τα βέλη της εκάστοτε στείρας, αποπροσανατολιστικής και τελικά κενής περιεχομένου κριτικής- «μόνο για να κοιτάζουν τα βιβλία και το σχολείο τους».
Και ναι! Η νεολαία, μαθητική-φοιτητική-εργαζόμενη, έχει κάθε δικαίωμα, αν όχι υποχρέωση, να αγωνίζεται ενάντια στα Rafale, στις περικοπές σε υγεία και παιδεία, στην περιστολή των δικαιωμάτων (εργασιακά, δημοκρατικά) και σε οποιαδήποτε πολιτική τούς βάζει στο στόχαστρο...
Γιώργος Βασιλείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη