Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικών: Τμήμα με 33 μαθητές στο ελληνικό Λύκειο του Βούπερταλ!
Καταγγελία της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας: Υπάρχει και 34ος μαθητής που διώχθηκε από αυτό μετά την έγκριση δημιουργίας τμήματος με 33 μαθητές ...

Η επιστολή της ΕΛΜΕ:

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Αξιότιμη Κυρία Υφυπουργέ,

Έχοντας  συμπληρώσει περίπου δύο μήνες μαθημάτων στα σχολεία της περιοχής μας (Β.Ρ.Β.), σας εφιστούμε την προσοχή στα παρακάτω ζητήματα λειτουργίας των σχολείων μας.

Α) Υπεράριθμο τμήμα στο Λύκειο Βούπερταλ.

Με απόφασή σας, στο Γυμνάσιο - Λύκειο Βούπερταλ λειτουργεί υπεράριθμο τμήμα με 33 μαθητές (η Α’ Λυκείου). Ζητάμε να χωριστεί το τμήμα αυτό σε δύο τμήματα και να δοθεί η άδεια να στεγαστεί το επιπλέον τμήμα, που θα προκύψει, στην αίθουσα που χρησιμοποιείται ως γραφείο διδασκόντων. Να σημειώσουμε ότι α) οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συντάσσονται με αυτήν την πρόταση, β) υπάρχει στο σχολείο βοηθητικός χώρος ο οποίος μπορεί να εξυπηρετήσει τoυς συναδέλφους για την ώρα του κενού τους και γ) στο σχολείο του Βούπερταλ και τις προηγούμενες χρονιές είχε υιοθετηθεί αυτή η λύση για να καλυφθούν αντίστοιχες ανάγκες των μαθητών χωρίς κανένα πρόβλημα. Η υιοθέτηση της πρότασης αυτής θα επιτρέψει την επιστροφή στο σχολείο του 34ου μαθητή που διώχθηκε από αυτό μετά την έγκριση δημιουργίας τμήματος με 33 μαθητές και θα μπορούν να εγγραφούν επιπλέον, στα δύο πλέον τμήματα αυτής της τάξης και επιπλέον μαθητές που το επιθυμούν και τώρα αποκλείονται. Επιπλέον, ζητάμε να μας κοινοποιήσετε την πρόταση του Συντονιστή Βερολίνου για τη δημιουργία αυτού του τμήματος, στην οποία βασίστηκε η απόφασή σας, ώστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό της.

Β) Υπολειτουργία των σχολείων εξαιτίας άστοχων χειρισμών.

Β.1.) Συστηματική καθυστέρηση στη στελέχωση των σχολείων.

Κάθε χρόνο το διδακτικό έτος ξεκινά με ελλείψεις σε προσωπικό. Αναρωτιόμαστε ποιο είναι το σκεπτικό που βρίσκεται πίσω από την πάγια αυτή τακτική του Υ.ΠΑΙ.Θ. και ποιον εξυπηρετεί αυτή η καθυστέρηση. Γιατί, ενώ στο εσωτερικό γίνεται προσπάθεια να είναι ακόμα και οι αναπληρωτές στη θέση τους στην αρχή του σχολικού έτους, δεν συμβαίνει το ίδιο και για τις σχολικές μονάδες του εξωτερικού; Ζητάμε έγκαιρες και επαρκείς αποσπάσεις και λήψη πρωτοβουλιών για να διορθωθεί αυτό το, μόνιμο πλέον, πρόβλημα που στερεί από τους μαθητές του εξωτερικού πολύτιμες διδακτικές ώρες, όπως ήδη σας έχουμε ζητήσει από τον Απρίλιο με έγγραφο που σας αποστείλαμε.

Β.2.) Καθυστερημένη απόσπαση εκπαιδευτικών που βρίσκονται ήδη στους οριστικούς πίνακες.

Χωρίς να γνωρίζουμε αν η ευθύνη βαραίνει το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή το Συντονιστικό Βερολίνου, θα αναφερθούμε στο γεγονός ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν μαθητές της Γ’ Λυκείου στα σχολεία του Βούπερταλ και της Κολωνίας που δεν διδάσκονται πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα όπως η Κοινωνιολογία και η Οικονομία. Αυτό είναι απαράδεκτο τη στιγμή που στους οριστικούς πίνακες υπάρχουν 4 οικονομολόγοι οι οποίοι δήλωσαν ως πρώτη προτίμηση την περιοχή του Βερολίνου. Ζητάμε να αποσπαστούν άμεσα οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί από τους πίνακες διότι τα κενά υπάρχουν εδώ και δύο μήνες.

Β.3.) Μερική ανακοίνωση κενών από το Συντονιστικό Γραφείο Βερολίνου.

Στο έγγραφο 1337/07.09.2020 του Συντονιστικού Βερολίνου δεν περιλαμβάνονταν ορισμένα υπαρκτά κενά. Θα αναφερθούμε ενδεικτικά στην ακατανόητη απόκρυψη του κενού μαθηματικού που υπήρχε στο Βούπερταλ. Τέτοιες ενέργειες στερούν την απαραίτητη διαφάνεια από τις πράξεις της διοίκησης. Ζητάμε να αντιμετωπιστούν τα σχολεία της ομογένειας με τον αρμόζοντα σεβασμό και όλες οι πράξεις του Συντονιστικού Γραφείου Βερολίνου να γίνονται με διαφάνεια και να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του προς ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών.

Γ) Έλλειψη κινήτρων για απόσπαση και για παραμονή στο εξωτερικό.

Επειδή εδώ και αρκετά χρόνια το ενδιαφέρον για απόσπαση στα σχολεία του εξωτερικού είναι μειωμένο, ειδικά για κάποιες ειδικότητες όπως μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι κ.α., το Υπουργείο αναγκάζεται να προχωρά σε επόμενες προκηρύξεις για να βρει νέους ενδιαφερόμενους. Για να εκλείψει αυτό το φαινόμενο ζητάμε να ενισχυθούν τα κίνητρα που συνοδεύουν την απόσπαση στο εξωτερικό, με πρώτο την αύξηση της περιόδου καταβολής του επιμισθίου από 4 σε 5 χρόνια, κάτι για το οποίο έχετε και εσείς δεσμευτεί δημόσια. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι αν είχαν συμπεριληφθεί ανάλογες ρυθμίσεις στον πρόσφατο Νόμο, σήμερα τα σχολεία μας θα ήταν  επαρκέστερα στελεχωμένα, διότι αφ’ ενός δεν θα είχαν αποχωρήσει οι εκπαιδευτικοί που συμπλήρωσαν το 4ο έτος απόσπασης και αφ’ ετέρου θα υπήρχε αυξημένο ενδιαφέρον νέων συναδέλφων για απόσπαση.

Κλείνοντας να σας υπενθυμίσουμε πως το αίτημά μας για διάλογο και συνεργασία παραμένει, καθώς και η επιθυμία μας για μια πρώτη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου. Θεωρούμε ότι κι εμείς από την πλευρά μας μπορούμε να συνεισφέρουμε στην επίλυση των προβλημάτων των σχολείων του εξωτερικού μιας που τα βιώνουμε καθημερινά.

Με το παρόν επιθυμούμε να αναδείξουμε την ανάγκη για εγρήγορση της Υπηρεσίας και να θυμίσουμε πως οι εκπαιδευτικοί  και οι Έλληνες του Εξωτερικού είναι κοντά στα σχολεία στηρίζοντάς τα στο μέτρο που τους αναλογεί και παρακολουθούν με προσοχή τις ενέργειες του Υπουργείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δημοτικο
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου
Συνεδρίαση της επιτροπής καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου Δήμου Μινώα Πεδιάδας
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου
eksetasi.jpg_b2_1.jpg
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού
Πρόγραμμα εξετάσεων για τις Πανελλήνιες 2024, υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας των Ελλήνων του εξωτερικού
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα υποψηφίων της Ειδικής κατηγορίας Ελλήνων Εξωτερικού