Η Κεραμέως εναντίον όλων και ... το καταστροφικό τάβλι
Η αδιέξοδη επιλογή της υπουργού Παιδείας για σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα

Του Νίκου Μάστορα

Ανοιχτά μέτωπα στο σύνολο της εκπαίδευσης έχει συγκεντρώσει τελευταία η Νίκη Κεραμέως.

Είναι μια πολιτική επιλογή μεν, που θυμίζει δε το...καταστροφικό τάβλι: όταν χάνεις την παρτίδα, συνεχίζεις το παιχνίδι ανοίγοντας όλα τα μέτωπα και ελπίζοντας ότι κάποιο από αυτά θα λειτουργήσει σαν παγίδα για τον αντίπαλο.

Γιατί η αίσθηση που δίνει η υπουργός Παιδείας είναι ακριβώς ότι βλέπει τον κόσμο της εκπαίδευσης -τουλάχιστον όσους δεν τη στηρίζουν ανοικτά, κάτι που ούτε η ΔΑΚΕ δεν κάνει- σαν αντίπαλο. Κι επειδή ο τρόπος του "παιχνιδιού" της κ.Κεραμέως δε θυμίζει σκακιέρα, αλλά τάβλι.

Στα πανεπιστήμια, χτες ανακοίνωσε με τυμπανοκρουσίες νέα διαδικασία αξιολόγησης, με την οποία "διασφαλίζεται η διαφάνεια αλλά και η ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση."

 Δυνάμει του νόμου, φέτος το 100% και από το επόμενο έτος το 80% της τακτικής επιχορήγησης στα ΑΕΙ θα κατανέμεται βάσει αντικειμενικών, μετρήσιμων κριτηρίων, όπως ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή για κάθε πρόγραμμα σπουδών, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, το μέγεθος και η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, το μόνιμο και έκτακτο προσωπικό και άλλα. Το υπόλοιπο 20% της επιχορήγησης θα κατανέμεται με ποιοτικά κριτήρια, στη βάση αξόνων που τα ίδια τα Ιδρύματα επιλέγουν, π.χ. η ερευνητική δραστηριότητα, η εξωστρέφεια και η διεθνοποίηση, και η επίδοση των οποίων, στους άξονες αυτούς, θα αξιολογείται από την ΕΘΑΑΕ

Πίσω από τις διακηρύξεις και τα ωραία λόγια περί διαφάνειας αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τη σκοπιμότητα: από του χρόνου, το 20% της ήδη κουτσουρεμένης τα τελευταία χρόνια δημόσιας επιχορήγησης, θα δούμε πώς (και αν και ποιά) θα τη λαμβάνουν τα ΑΕΙ που καλούνται, εν μέσω κορονοϊού, να επιτύχουν ποιοτικά κριτήρια.

Αλλά πώς να τα επιτύχουν όταν το αρχαιότερο ίδρυμα της χώρας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, μιλάει ήδη για κίνδυνο στην ποιότητα σπουδών με απόφαση της Συγκλήτου του που περιέχει 13 «χαστούκια» για τη διοικηση Κεραμέως και αποδομεί τα  ωραία λόγια περί διαφάνειας και αξιοκρατίας;

Τι απαντάει η κ.Κεραμέως στον Πρύτανη του Πολυτεχνείου που λέει παρόμοια πράγματα η στην Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) που ζητάει έκτακτα κονδύλια για επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοπλισμού λόγω των αυξημένων αναγκών της διδασκαλίας σε ολιγομελή τμήματα εξαιτίας του κορονοϊού; Η ΟΝΝΕΔ πάντως είναι μαζί της.

Με τους εκπαιδευτικούς πάλι, η κ.Κεραμέως έχει επιδοθεί σε ένα διαρκές "μπρα ντε φερ", με τελευταίο επεισόδιο το θέμα των εκλογών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια που θα γίνουν με ηλεκτρονική ψηφοφορία. «Η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα γίνει και τότε θα μετρήσουμε ποιοι θα πάνε με την ΟΛΜΕ και ποιοι με το Υπουργείο» είπε μάλιστα στην τελευταία συνάντηση με την ΟΛΜΕ.

Πράγματι, αυτό θα το μετρήσουμε. Ως τότε πάντως, η μια παράταξη μετά την άλλη ακολουθούν τις προτάσεις των Ομσοσπονδιών και αποσύρουν τα ψηφοδέλτιά τους από τη διαδικασία, που όπως λένε δεν εγγυάται ούτε καν τη μυστικότητα της ψήφου, ενώ κάποιοι μιλούν και για επικείμενη νοθεία. Προσθέστε σε αυτά τους τριμηνίτες αναπληρωτές, αλλά και την περικοπή αδειών στους νεοδιόριστους. Την επαφή  με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς επίσης η κ.Κεραμέως την διέκοψε όταν κατέθεσε το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά σχολεία και το νέο τρόπο απολύσεων κλπ, καθώς προτίμησε να υποστηρίξει τους ιδιοκτήτες των σχολείων -που είναι από τους ελάχιστους ένθερμους υποστηρικτές της.

Με τους μαθητές, η κ.Κεραμέως επιλέγοντας την τιμωρητική τακτική της τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία με απουσία στους καταληψίες, εκτός ότι έφερε ξανά απέναντί της την πλειονότητα των εκπαιδευτικών που καλούνται να γίνουν καταδότες των καταληψιών μαθητών τους, κατάφερε τον βασικό της σκοπό: να σπάσει τις περισσότερες καταλήψεις. Ως εδώ καλά, ομως ο εκβιαστικός τρόπος που το πέτυχε, την φέρνει σε αντιπαράθεση και με το μεγάλο πλήθος των μαθητών και όχι με τις μειοψηφίες που κατηγορεί ως υποκινητές των καταλήψεων. Ενδεικτικό είναι ότι αφού οι μαθητές εφαγαν δακρυγόνα από τα ΜΑΤ στην  πρόσφατη διαδήλωση τους στο υπουργείο Παιδείας, τότε η κ.Κεραμέως δέχθηκε να συναντηθεί με εκπροσώπους του Συντονιστικού τους.

Η εικόνα της κ.Κεραμέως για αυτά τα παιδιά, δεν απέχει από την εικόνα μιας αυστηρής και αδιάλλακτης επαρχιακής γυμνασιάρχισας παλαιών εποχών. Ειδικά όταν αυτή τη φορά οι καταλήψεις γίνονταν για συγκεκριμένους λόγους δημόσιας υγείας (αραίωμα τάξεων) κι όχι για να μην αγοράσει η Ελλάδα Ραφάλ, όπως φώναζαν ορισμένα «παπαγαλάκια».

Οι γονείς από την πλευρά τους, μετά το φιάσκο με τις μάσκες (για το οποίο η κ.Κεραμέως δε μιλάει ποτέ αφού το θεωρεί θέμα Θεοδωρικάκου κι όχι δικό της) αλλά και κατόπιν της επιμονής της να μη χωρίζει τις τάξεις ούτε εκεί που υπάρχουν εναλλακτικές, την έχουν επίσης στο στόχαστρο. Προσθέστε ότι στα περισσότερα σχολεία οι οικογένειες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα γιατί δεν γίνονται τεστ με ευθύνη της πολιτείας στα σχολεία όπου εντοπίζονται κρούσματα και  είναι πολλά τα παραδείγματα κατά τα οποία εκπαιδευτικοί και γονείς τα πλήρωσαν από την τσέπη τους και όπου έγιναν δωρεάν τεστ ήταν αποτέλεσμα πιέσεων και παρεμβάσεων από το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών. Αυτό δημιουργεί δεύτερο πρόβλημα, εκτός απο ζήτημα της δημόσιας υγείας, με τις απουσίες των μαθητών (που αν δεν έχουν χρήματα να κάνουν τέστ αλλά λείψουν 10 μέρες απο το σχολείο λόγω πυρετού θα υπάρξει ζήτημα) και στις τσέπες των οικογενειών. Φταίει δεν φταίει εδώ η κ.Κεραμέως, μαντέψτε ποιός το χρεώνεται.

Η κ.Κεραμέως έχει επιλέξει να ανοίξει ολα τα μέτωπα. Δεν είναι τυχαίο ότι ακολουθεί νέο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ και νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ  με χαρακτηριστικό ότι θα μπορούν να οργανώνονται Τμήματα με πρόγραμμα σπουδών που θα περιέχει μαθήματα και από άλλα τμήματα και προγράμματα, είτε του ιδίου πανεπιστημίου, είτε και διατμηματικά, ένα είδος πτυχίου "αλα κάρτ" δηλαδή  όπου ο φοιτητής θα μπορεί να επιλέγει μαθήματα που τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Εκτός αυτού, αναμένεται και η θέσπιση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, ενώ εξετάζεται ακόμα να έχουν λόγο τα ΑΕΙ και στον αριθμό εισακτέων τους και αλλαγές στη διοίκησή τους, με ενδεχόμενη επαναφορά κάποιας μορφής Συμβουλιων Διοίκησης όπως είχε γίνει με το νόμο της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία σίγουρα όχι τυχαία, προορίζεται τώρα για τον ΟΟΣΑ.

Θα της βγεί η σύγκρουση; Αυτό είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει πολλούς,  εκτός της ίδιας και του στενού πυρήνα των χειροκροτητών της. Αυτό που ενδιαφέρει όλους μας όμως, είναι αν θα μείνει κάτι όρθιο μετά.

Γιατί η εμπειρία λέει ότι στο τάβλι το ασσόδυο έρχεται συχνότερα από τις εξάρες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
ΣΧΟΛΕΙΟ
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές
Ο μισθός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού είναι συνάρτηση της προϋπηρεσίας του, των ακαδημαϊκών του προσόντων (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) και ανάλογα με...
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Οι ημερομηνίες πληρωμής για μόνιμους και αναπληρωτές