Νίκη Κεραμέως
«Τα μέχρι σήμερα στοιχεία από την εξέλιξη της πανδημίας ειδικά όσον αφορά στα σχολεία δεν εγείρουν ανησυχίες», επισημαίνει η υπουργός Παιδείας για τα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία

«Με βάση τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα, αυτά μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από μαθητή σε μαθητή». Αντιθέτως, «τα κρούσματα που έχουμε στα σχολεία προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, από την κοινωνία». Αυτό σημειώνει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στο TheToc, προσθέτοντας ότι «τα μέχρι σήμερα στοιχεία από την εξέλιξη της πανδημίας ειδικά όσον αφορά στα σχολεία δεν εγείρουν ανησυχίες».

Η ίδια επισημαίνει ότι από την αρχή της χρονιάς αθροιστικά τα κρούσματα αντιστοιχούν στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμού και στο 0,05% των εκπαιδευτικών. Έτσι τα κλειστά σχολείασε ολόκληρη την Ελλάδα ανέρχονται σε 31.

Η Νίκη Κεραμέως υποστήριξε για μία ακόμη φορά τη θέση της για την πειθαρχική ποινή όσων μετέχουν στις μαθητικές καταλήψεις, να μην έχουν το δικαίωμα να μετέχουν και στην τηλεκπαίδευση, ενώ ζήτησε για μία ακόμα φορά να ανοίξουν τα σχολεία.

Τέλος, αναφερόμενη στο επερχόμενο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση, η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «μέσω του νομοσχεδίου επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης».

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη της Νίκης Κεραμέως:

Ερ. Κυρία Κεραμέως ποια είναι η κατάσταση στα σχολεία με τον κορονοϊό; Πόσα σχολεία είναι κλειστά, πόσα τμήματα είναι κλειστά;

Απ: Κλείσαμε μόλις ένα μήνα λειτουργίας των σχολείων μας και η κατάσταση έχει ως εξής. Είμαστε περίπου σε κρούσματα – αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς – στο 0,02% του μαθητικού πληθυσμού και στο 0,05% των εκπαιδευτικών. Κλειστά σχολεία έχουμε αυτή τη στιγμή 31 σε πάνω από 14.000 σχολεία συνολικά. Και κλειστά τμήματα 224 σε πάνω από 80.000 τμήματα πανελλαδικώς.

Ερ. Μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι κερδίζετε τη μάχη του κορονοϊου στα σχολεία; Τα ποσοστά είναι καλύτερα και από αυτά τα οποία ονειρευόσασταν υποθέτω. Η από αυτά που εκτιμούσαν οι λοιμωξιολόγοι.

Απ: Κύριε Καψή, από την αρχή αυτής της μεγάλης δοκιμασίας πηγαίνουμε βήμα-βήμα. Και το θεωρούμε πολύ σημαντικό, είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί η πανδημία εξελίσσεται δυναμικά. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα, αυτά μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από μαθητή σε μαθητή. Τα κρούσματα που έχουμε στα σχολεία προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, από την κοινωνία. Άρα αυτό μας δείχνει ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται είναι αποτελεσματικά και επιβεβαιώνονται οι επιστήμονες, με βάση τα σημερινά δεδομένα το τονίζω, οι οποίοι έλεγαν ότι ο ιός προσβάλλει λιγότερο τα παιδιά και ότι τα παιδιά μεταφέρουν λιγότερο τον ιό. Αλλά όσο αυξάνονται τα κρούσματα στην κοινωνία – και αυξάνονται – θα αυξάνονται και τα κρούσματα στα σχολεία.

Ερ. Είναι σωστό αυτό που σας είπα, ότι οι λοιμωξιολόγοι θεωρούσαν ότι θα είναι περισσότερα τα κρούσματα στα σχολεία;

Απ: Ακούγοντας και την τελευταία ενημέρωση του κ. Χαρδαλιά και του κ. Μαγιορκίνη, γενικώς τα μέχρι σήμερα στοιχεία από την εξέλιξη της πανδημίας ειδικά όσον αφορά στα σχολεία δεν εγείρουν ανησυχίες. Το τονίζω, όμως, ότι πηγαίνουμε βήμα-βήμα, και δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τα μέτρα σε τυχόν νέα δεδομένα, επί το αυστηρότερο ή το επιεικέστερο.

Ερ: Σε κάθε περίπτωση δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι βάζετε σε αχρείαστο κίνδυνο τους μαθητές, ότι το επιτελικό κράτος πήγε διακοπές, ότι παίρνετε ένα τεράστιο ρίσκο κτλπ.

Απ: Από την αρχή αυτής της κρίσης ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Ολα αυτά είχαν συζητηθεί εκτενώς με τους επιστήμονες, και ήταν προτεραιότητα για μας και να διασφαλίσουμε την υγεία, αλλά και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι αυτό και ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να επανέλθουν σε μία κανονικότητα στα σχολεία. Μία κανονικότητα με νέες συνήθειες, ασφαλώς, με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Να ξαναβρεθούν στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο.

Ερ: Σε κάθε περίπτωση είναι νωρίς να πανηγυρίσετε, δεν έχουμε δει ακόμη το δεύτερο κύμα στην πλήρη εξέλιξη του και είναι πολύ νωρίς ακόμα να πούμε ότι έληξε ο συναγερμός.

Απ: Μακριά από μένα κάθε πανηγυρισμός ή επανάπαυση. Είμαστε πάρα πολύ φειδωλοί, είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, γιατί η πανδημία είναι μια δυναμική διαδικασία. Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να αναλύουμε τα δεδομένα κάθε μέρα. Πώς ακριβώς εξελίσσεται η πανδημία. Τα μέχρι σήμερα δεδομένα είναι ενθαρρυντικά για τη λειτουργία των σχολείων, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει.

Ερ Στα σχολεία που είναι κλειστά, όσα σχολεία είναι κλειστά η στα τμήματα, δουλεύει η τηλεκπαίδευση; Εγώ σας ομολογώ δεν μπορώ να το πιστέψω...Είχαμε ακούσει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κομπιούτερ, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία, ότι παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα…

Απ: Κύριε Καψή, η εκπαιδευτική κοινότητα έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και έχει αποδείξει ότι σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, μπορεί να ανταπεξέλθει εξαιρετικά σε μία πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση. Και αυτό φάνηκε ήδη από την Άνοιξη, όταν έγινε το πρώτο σημαντικό άλμα μπροστά ως προς τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η απάντηση λοιπόν είναι ναι. Το Υπουργείο Παιδείας είχε φροντίσει ούτως ώστε από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να έχουν εκδοθεί όλες οι οδηγίες, όλο το πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να έκλεινε ένα σχολικό τμήμα ή ένα σχολείο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο είχαν σταλεί από νωρίς οι οδηγίες, προκειμένου ακριβώς κάθε σχολείο να είναι σε ετοιμότητα. Τι συμβαίνει λοιπόν εάν κλείσει ένα τμήμα ή ένα σχολείο; Αμέσως με ευθύνη του διευθυντή, εκδίδεται το πρόγραμμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχουν ήδη κωδικούς οι εκπαιδευτικοί.

Ερ: Οι αντιδράσεις για την τηλεκπαίδευση είναι πλέον παρελθόν;

Απ: Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλους και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές. Φυσικά δεν μπορεί να υποκαταστήσει ποτέ τη δια ζώσης διδασκαλία, θέλω να το τονίσω αυτό, αλλά είναι ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο όταν αντικειμενικές δυσκολίες μας εμποδίζουν από το να γίνει η διδασκαλία δια ζώσης. Άρα ναι, η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται, και να σας πω ότι έχουμε φροντίσει ούτως ώστε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου να μπορούν να μένουν σπίτι και να συμμετέχουν και αυτοί μέσω της τηλεκπαίδευσης στα μαθήματα. Αυτό για μας ήταν πολύ σημαντικό. Και να τους προστατεύσουμε αλλά χωρίς αυτό να αποβεί εις βάρος της συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ερ: Στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν και άλλες κατηγορίες. Οτι δεν έχετε φροντίσει στις τάξεις να έχετε λιγότερους από 25 μαθητές και ότι δεν έχει προσληφθεί ικανοποιητικός αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Απ: Να απαντήσω και στα δύο. Στο πρώτο. Είχε καλλιεργηθεί μία εντύπωση, ότι στα περισσότερα σχολικά τμήματα στη χώρα υπάρχουν 25-26-27 μαθητές. Ποια είναι η πραγματικότητα;

Ερ: Μη μου πείτε πάλι για τον μέσο όρο γιατί…

Απ: Με πάνω από 25 μαθητές είναι μόλις το 3% των σχολικών τμημάτων της χώρας. Επειδή ήταν σημαντικό και για εμάς και για τους επιστήμονες να επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα στα σχολεία, , έχουμε προβλέψει αυξημένα μέτρα προστασίας. Επιπλέον, το κάθε μέτρο δεν εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση. Εμείς οι ενήλικες μπορεί να τηρούμε πολύ καλά την απόσταση, πλην όμως, όταν θα πας να επιβάλεις την απόσταση σε μαθητές για παράδειγμα του Δημοτικού, και πέντε και δέκα μαθητές να βάλεις σε μία τάξη, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο για αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες; Η μάσκα. Και όπως φαίνεται από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, αυτή πραγματικά αποδίδει.

Ερ: Ηταν τόσο δύσκολο να σπάσουν αυτές οι μεγάλες αίθουσες σε δύο;

Απ. Να είστε βέβαιος ότι αν υπήρχε ένας τρόπος, μαγικός, ξαφνικά να διπλασιάσουμε τις αίθουσες στη χώρα, θα το κάναμε. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Οταν η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε και σωστά, να επιβάλει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη, να προσθέσει δηλαδή μία τάξη-για τις ηλικίες 4 με 5- μία τάξη από τις 14 του σχολείου, δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες, για αυτή τη μία τάξη σε πάνω από 50 δήμους της χώρας. Για τη μία το ξαναλέω, όχι για 14 τάξεις και για εκατοντάδες δήμους της χώρας. Δεν μπορούμε κ. Καψή να λύσουμε το πρόβλημα της σχολικής στέγης, το οποίο είναι μεγάλο, μέσα σε λίγους μήνες. Όμως να τονίσω και το εξής. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση να μεταφέρεται ο ιός από τον έναν μαθητή σε άλλον.

Ερ: Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι δεν προσλάβατε αρκετούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς..

Απ: Θα σας απαντήσω με νούμερα για να είμαι ακριβής. Αυτή τη στιγμή έχουμε προχωρήσει σε προσλήψεις νεοδιόριστων και αναπληρωτών που φτάνουν τις 49.214. Σε σχέση με- για παράδειγμα- το 2016 επί της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήμασταν περίπου στις 22.000. Το 2017 είχαν γίνει γύρω στις 26.000 προσλήψεις, το 2018 περίπου 34.000. Τώρα είμαστε πάνω από τις 49.000. Οι τελευταίες προσλήψεις που κάναμε ήταν για να προστατεύσουμε και να αντικαταστήσουμε εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Ευθύνη της Πολιτείας λοιπόν είναι να τους προστατεύσει. Και προβλέψαμε τρίμηνες συμβάσεις. Και θέλω να το υπογραμμίσω αυτό, παρότι είχε κάποιες αντιδράσεις.

Γιατί το υπογραμμίζω; Γιατί αφενός είναι σημαντικό να προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας που ανήκουν σε αυτές τις ευάλωτες ομάδες, από την άλλη όμως είναι σημαντικό να σεβαστούμε και τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Και άρα να κάνουμε τις προσλήψεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- όσο υπάρχει ανάγκη- και αν χρειαστεί θα τις ανανεώσουμε, αλλά δεν θα προσλάβουμε από τώρα για ένα χρόνο, για να έχουμε να πληρώνει ο φορολογούμενος δύο εκπαιδευτικούς για μία θέση, ενώ δεν ξέρουμε αν σε 4-5 μήνες θα υπάρχει αυτή η ανάγκη.

Ερ: Προχθές βγήκε η απόφαση για την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τις συνδικαλιστικές εκλογές των εκπαιδευτικών. Ακούγεται μικρό θέμα, αλλά υποθέτω για τα συνδικαλιστικά μας ήθη είναι μία μικρή επανάσταση.

Απ: Είχα δεσμευτεί για αυτό κ. Καψή. Είναι θέμα και ουσίας και συμβολισμού. Δεν είναι δυνατόν να μη λειτουργούν τα σχολεία σε όλη τη χώρα προκειμένου να γίνει η ανάδειξη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια. Πολύ σημαντική η εκπροσώπηση. Αλλά γιατί πρέπει να σταματάει η δημόσια υπηρεσία; Γιατί να σταματούν τα σχολεία; Γιατί οι γονείς να πρέπει να παίρνουν άδεια από τη δουλειά τους προκειμένου να γίνουν αυτές οι εκλογές; Εμείς λοιπόν, με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, προβλέψαμε με νόμο δύο πράγματα. Εκλογές όχι εργάσιμη μέρα, αλλά το Σάββατο. Και δη με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Θα μου πείτε γιατί με ηλεκτρονική ψηφοφορία;

Θα σας δώσω δύο απαντήσεις. Η πρώτη είναι ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία συνάδει με την τάση, τη διεθνή τάση, για ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Και το δεύτερο, πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας... Με ρωτήσατε πριν για τους μαθητές ανά τμήμα. Και συζητάμε για 26-27 μαθητές που είναι σε λίγα τμήματα στη χώρα, και δεν μας απασχολεί ότι 170.000 εκπαιδευτικοί θα πήγαιναν διαφορετικά να ψηφίσουν δια ζώσης;

Ερ: Κάμφθηκαν οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών;

Απ: Υπήρχαν αντιδράσεις και υπάρχουν, αλλά βλέπω και υποστηρικτικές ανακοινώσεις συνδικαλιστών. Κάναμε ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να δείξουν το δρόμο μπροστά. Είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμοστεί ηλεκτρονική ψηφοφορία στο δημόσιο σε τέτοια κλίμακα, σε τόσο μεγάλο εκλογικό σώμα και νομίζω ότι είναι μία χρυσή ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να δείξουν ακριβώς στο δρόμο μπροστά.

Ερ: Σχετικά με τις καταλήψεις, γιατί επιλέξατε το μέτρο της τηλεκπαίδευσης και της καταγραφής απουσιών για τους καταληψίες;

Απ: Ήταν σημαντικό να εφαρμόσουμε παιδαγωγικά μέτρα απέναντι σε αυτό το διαχρονικό φαινόμενο της χώρας μας, σε αυτή τη διαχρονική παθογένεια. Δεν είναι δυνατόν μία ισχνή μειοψηφία να στερεί από την πλειοψηφία το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Δώσαμε λοιπόν πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης. Και βεβαίως με χαρά συνομιλούμε με τους μαθητές, σήμερα μάλιστα είχα μία συνάντηση με εκπροσώπους μαθητών για να συζητήσουμε.

Ερ: Ποιος τους έχει εκλέξει; Ποιον εκπροσωπούν;

Απ: Είναι οι μαθητές που μου έχει καταθέσει και αιτήματα.

Ερ: Εκπροσωπούν κάποιον άλλο εκτός από τις νεολαίες των κομμάτων;

Απ: Δεν το ξέρω αυτό, αλλά δεν θα ήθελα να σταθώ σε αυτό, παρά το εύλογο της ερώτησής σας. Είναι σημαντικό για μένα να μιλάω με τους μαθητές, θέλω να τους ακούσω, θέλω να ακούω τους προβληματισμούς τους, τις ανησυχίες τους, και τις προτάσεις τους.

Ερ: Ακούσατε πολλά για την πειθαρχική ποινή όσων μετέχουν στις καταλήψεις, να μην έχουν το δικαίωμα να μετέχουν και στην τηλεκπαίδευση. Ακούστηκε λίγο πολύ αυστηρό…

Απ: Η απόφαση που πήραμε αφορούσε στην αυτονόητη κάλυψη μιας εκπαιδευτικης ανάγκης, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τηλεκπαίδευση μπορει να εξισωθεί με τη δια ζωσης διδασκαλία. Τι προβλέψαμε; Προβλέψαμε τηλεκπαίδευση, για να δώσουμε πρόσβαση στην εκπαίδευση. Τι είχαμε; Είχαμε μειοψηφίες οι οποίες παρεμπόδιζαν τους συμμαθητες τους (και συχνά τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών) από το να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ποιοι πλήττονται από αυτό; Οταν γίνονται καταλήψεις, τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν κανονικά, τα εξωσχολικά μαθήματα επίσης. Πλήττονται, λοιπόν, αυτοί που δεν μπορούν προσφύγουν σε τέτοιες υπηρεσίες, δηλαδή πρωτίστως οι οικονομικά ασθενέστεροι μαθητές. Οποίος παρεμποδίζει τη φυσική λειτουργία του σχολείου, την εκπαιδευτική διαδικασία εν γενει, δεν μπορεί την ίδια στιγμή να θεωρει αυτονόητο ότι θα πάει απλώς παραδίπλα (στην ψηφιακή τάξη, εν προκειμένω), για την ίδια αυτή υπηρεσία που στερεί από τους συμμαθητές του. Υπάρχει κάτι εγγενώς αντιφατικό σε μία τέτοια στάση.

Ερ: Σίγουρα υπάρχει κάτι το αντιφατικό. Εγώ λέω απλά ότι ενίσχυσε την εικόνα μάλλον μιας πολύ αυστηρής υπουργού...Γι αυτό και δέχεστε πολλές επιθέσεις.

Απ: Είναι παραπλανητική αυτή η εικόνα, και σας διαβεβαιώ ότι, στην υπεύθυνη θέση που έχω την τιμή να βρίσκομαι, επιδιώκω να συνομιλώ με όλους - μαθητές γονείς, εκπαιδευτικούς. Είναι χρέος μου να αφουγκράζομαι αγωνίες, να ανιχνεύω προβλήματα και να προσπαθώ να δίνουμε λύσεις. Προσαρμοζόμενοι πάντοτε στις οδηγίες των ειδικών με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα. Όπως έχω ξαναπεί, πολλά μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας για να ανταποκρίνονται στις μεγάλες δυνατότητες των μαθητών και στις προσδοκίες όλων μας, για να γίνονται καλύτερα. Αλλά καλύτερο σχολείο, με κλειστές αίθουσες, δεν γίνεται.

Ερ: Φέτος, παρά την πανδημία, έχετε και ορισμένες καινοτομίες, όπως για παράδειγμα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τις Θεματικές Ενότητες...

Απ: Τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εισήχθησαν πιλοτικά σε 218 σχολεία από φέτος με στόχο την επέκτασή τους από του χρόνου σε όλα τα σχολεία της χώρας, αποτελούνται από 4 βασικούς θεματικούς κύκλους και τις επιμέρους θεματικές τους: α) το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης.

Ερ: Αναμένεται άμεσα η κατάθεση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση. Πού αποσκοπεί και ποιοι είναι οι βασικοί του άξονες;

Απ: Κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής. Μέσω του νομοσχεδίου επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης. Δύο από τα σημαντικότερα σημεία του νομοσχεδίου είναι 1) η σύνδεση όλων των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο, και 2) η δημιουργία πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, αντίστοιχα με τα Πρότυπα σχολεία στη γενική εκπαίδευση.

ΠΗΓΗ: thetoc.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
«Τα παιδιά εκείνα τα οποία εκδηλώνουν μη ομαλή συμπεριφορά είναι εκείνα τα οποία πρέπει να λαμβάνουν ακόμη περισσότερη προσοχή και ασχολία και όχι...
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
Χρήστος Μπούρας
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
Ο Χρήστος Μπούρας συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για τις εξελίξεις στα ΑΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πατρών: Ετοιμάζεται παράρτημα του Πανεπιστημίου στην...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
PAIDI
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
Είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, που δίνουν καθημερινά τη μάχη για να έχουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή φροντίδα και...
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης
ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τις εικόνες ντροπής στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής και την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που...
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης