Φέτος οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ξεπερνούν τις 40.000. Ο αριθμός κλιμακώνεται τα τελευταία χρόνια καθώς δεν γίνονται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ενώ συνταξιοδοτούνται χιλιάδες κάθε χρόνο. Η ανάγκη μόνιμων διορισμών είναι αυταπόδεικτη, όχι μόνο φέτος αλλα εδώ και χρόνια και γίνεται πρακτικά αντιληπτή κάθε φορά από γονείς και μαθητές που ξέρουν πόσοι δάσκαλοι και καθηγητές όλων των ειδικοτήτων λείπουν από τα σχολεία τους, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα περιοχές.
Η υποστελέχωση των σχολείων από την ειδικότητα των Βιολόγων αναδεικνύεται και σε πρόσφατη παρέμβαση του επιστημονικού φορέα των Βιολόγων (ΠΕΒ):
Χωρίς να έχουμε, πέρα από εξαγγελίες, επίσημη ενημέρωση για το αν θα γίνουν οι διορισμοί και πότε, διαβάζουμε και ακούμε τους τελευταίους μήνες φήμες για την κατανομή των θέσεων διορισμού σε ειδικότητες. Πρώτον ότι η κατανομή θα δημοσιοποιηθεί στα τέλη του Οκτώβρη και δεύτερον ότι δεν θα ανταποκρίνεται στα οργανικά κενά κάθε ειδικότητας, αλλά θα είναι αποτέλεσμα πιέσεων. Μάλιστα σύλλογος αναπληρωτών "διέρρευσε" την πληροφορία ότι θα γίνουν περισσότεροι διορισμοί από τα οργανικά κενά κάποιων ειδικοτήτων, πλην της ειδικότητας μας, των Βιολόγων. Κάτι τέτοιο δεν είναι νόμιμο. Είναι κατοχυρωμένο ότι οι διορισμοί στο δημόσιο γίνονται πάνω σε σύννομα υπολογισμένα οργανικά κενά. Μια κατανομή σαν την παραπάνω που δεν στηρίζεται στα οργανικά κενά, πέραν του θέματος της νομιμότητας, διαιωνίζει τη χρόνια άνιση μεταχείριση στους διορισμούς εις βάρος των βιολόγων και επιβραβεύει τις αυθαιρεσίες απέναντι στη ειδικότητα τις οποίες έχουμε αναδείξει, κι οι οποίες είχαν αθροιστικά ως αποτέλεσμα την υποστελέχωση των σχολείων σε βιολόγους. Δεν μπορούμε να γίνουμε συμμέτοχοι σε κάτι τέτοιο. Ελπίζουμε να επικρατήσει η νομιμότητα, διαφορετικά η υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας θα είναι μονόδρομος.
Δεν υπάρχουν βασικές και μη βασικές ειδικότητες, σημαντικά και ασήμαντα οργανικά κενά. Τέτοιες λογικές οδηγούν σε σημαντικά και ασήμαντα μαθήματα, σε σημαντικά και ασήμαντα σχολεία, σε σημαντικές και ασήμαντες περιοχές και τελικά σε σημαντικούς και ασήμαντους μαθητές. Πρέπει να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά όλων των ειδικοτήτων στο ίδιο ποσοστό.
Τα οργανικά κενά αντιστοιχούν στις ώρες Α' ανάθεσης κάθε ειδικότητας. Οι Βιολόγοι έχουν 685 οργανικά κενά (Απρίλιος 2020). Στην πραγματικότητα τα νόμιμα υπολογισμένα οργανικά κενά Βιολογίας ήταν 700, διότι σε 3 περιοχές οι Διευθυντές εκπαίδευσης (είτε περιφερειακοί είτε ΔΔΕ) έκοψαν αυθαίρετα μερικά οργανικά κενά Βιολογίας όπως στη μεγαλύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας όπου “κόπηκαν” 12 οργανικά κενά.
Το νόημα του υπολογισμού των οργανικών κενών με βάση τις ώρες Α΄ ανάθεσης, είναι να διατηρήσει τις οργανικές θέσεις που αντιστοιχούν στην κάθε ειδικότητα και να αποκαταστήσει τις τυχόν αυθαιρεσίες που έχουν γίνει στο παρελθόν. Αυτό δεν αφορά μόνο εμάς τους Βιολόγους. Παρόμοια περιστατικά γίνονται και σε άλλες ειδικότητες αλλά σίγουρα σε μικρότερο βαθμό. Το αποτέλεσμα το βλέπουν και οι μαθητές με την Βιολογία να εξακολουθεί να διδάσκεται σε Β΄ ανάθεση περισσότερο από κάθε άλλο μάθημα, σε μια εποχή που η αναγκαιότητα του ορθού βιολογικού εγγραμματισμού των μαθητών αναδεικνύεται ιδιαίτερα.
Τονίζουμε λοιπόν προς πάσα κατεύθυνση ότι η πάγια θέση μας είναι να γίνουν διορισμοί σε όλα τα νόμιμα υπολογισμένα οργανικά κενά όλων των ειδικοτήτων, ανεξαρτήτως κλάδου, ειδικότητας και περιοχής, αφού πρώτα επικαιροποιηθούν, δημοσιευθούν και ελεγχθούν.
Blog:https://blogs.sch.gr/anaplirotesbio/
E-mail: [email protected]
Facebook:https://www.facebook.com/groups/anaplirotesbio/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη