Η εκπαίδευση είναι συνταγματικό δικαίωμα και δεν μπαίνει σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες - Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση
Αναλυτικά η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών σωματείων των Κυκλάδων:
«Η τηλεκπαίδευση καταντά μια βασανιστική , ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία ,που μόνο εκπαίδευση δεν είναι» τονίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση εκπαιδευτικά σωματεία των Κυκλάδων.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί εξηγούν πως η τηλεκπαίδευση σε πολλές περιπτώσεις λειτουργεί ως «καταλύτης» για εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες.
Την ανακοίνωση υπογράφουν τα σωματεία:
A΄ ΕΛΜΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
ΣΕΠΕ Άνδρου, Κέας, Κύθνου και Σερίφου “Θεόφιλος Καϊρης”
ΣΕΠΕ Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
ΣΕΠΕ Πάρου – Αντιπάρου “Π. Καλλιέρος”
ΣΕΠΕ Σύρου Τήνου Μυκόνου
Αναλυτικά:
Η εκπαίδευση είναι συνταγματικό δικαίωμα! Δε μπαίνει σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες!
Τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών δε μπαίνουν σε καραντίνα!
Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία τώρα!
«Στο σχολείο μου έκρυψαν την αλήθεια τη μισή και μου έλεγαν: «Εσένα τι σε νοιάζει; Σώπα! […]
… θα έρθει η στιγμή, που δε θ’ αντέξω και θα ξεσπάσω και δε θα φοβηθώ και θα ελπίζω και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω μ’ έναν φθόγγο, μ’ ένα τραύλισμα, με μια κραυγή που θα μου λέει: ΜΙΛΑ!».
ΑζίζΝεσίν, «Σώπα, μη μιλάς»
Από το πρωί της 7ης Νοεμβρίου η χώρα μπήκε για δεύτερη φορά σε καθεστώς γενικευμένου lockdown, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη παραδοχή παταγώδους αποτυχίας του πλάνου αντιμετώπισης της πανδημίας από πλευράς της κυβέρνησης. Όποια πολιτική ηγεσία και αν ακολουθούσε εξάλλου το δόγμα της σωτηρίας των συμφερόντων των κατόχων του πλούτου και της «επένδυσης» στην ιδιωτική πρωτοβουλία, σε βάρος του δημοσιονομικού κόστους θωράκισης του δημόσιου συστήματος υγείας, παιδείας, μεταφορών κ.ο.κ., θα είχε τα ίδια τραγικά αποτελέσματα...
Από το πρωί της 10ης Νοεμβρίου η δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας και μόλις μια εβδομάδα μετά η πρωτοβάθμια καλούνται να συνεχίσουν το εκπαιδευτικό έργο τους , χρησιμοποιώντας υποχρεωτικά εργαλεία τηλεκπαίδευσης. Η «επένδυση» του υπουργείου στις υπηρεσίες ιδιώτη παρόχου της πλατφόρμας για την τηλεκπαίδευση (Ciscο) και η πολιτική επιλογή του υπουργείου να μην επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό (μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών που έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητες για την κάλυψη δεκάδων χιλιάδων κενών), σε μαζικά tests ώστε να περιοριστεί η διασπορά του ιού, σε κτιριακές υποδομές ώστε να οργανωθούν ολιγομελή τμήματα που θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μετά την πανδημία, αποδείχθηκαν τραγέλαφος!
Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από την πρώτη μέρα βασανίζονται πάνω από πληκτρολόγια και οθόνες για να επιτευχθεί σύνδεση, να ακούσουν/ ακουστούν χωρίς διακοπές, να κρατήσουν σημειώσεις, να ανεβάσουν αρχεία, να κατεβάσουν αρχεία, να διορθώσουν ασκήσεις, να βρουν εξοπλισμό, να επιδιορθώσουν εξοπλισμό, οι μαθητές/τριες να συνδέονται με βιντεοκλήση με άλλους συμμαθητές τους, ξοδεύοντας δεδομένα για να παρακολουθούν μία οθόνη μέσα από μία άλλη οθόνη όταν έχει πέσει το ρεύμα (πολύ συχνό φαινόμενο στις Κυκλάδες) και ο κατάλογος μπορεί να μακρύνει επικίνδυνα…
Τα νήπια κι οι μαθητές/τριες των νηπιαγωγείων και δημοτικών ,μάλιστα, υποχρεούνται να εφαρμόσουν ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» , βασισμένο στο κατά πόσο δεν είναι φορτωμένη η πλατφόρμα και όχι ανάλογα με τις παιδαγωγικές και βιολογικές ανάγκες τους. Επιπλέον οι μαθητές/τριες του δημοτικού υποχρεούνται σ’ ένα άνευ προηγουμένου κι εξουθενωτικό «τηλεκπαιδευτικό» ωράριο , που θα ξεκινά απ’ τις 9 με την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και θα τελειώνει αργά το απόγευμα ή και το βράδυ με τα φροντιστήρια και τις άλλες τηλεδραστηριότητες. Παιδικές ζωές συνδεδεμένες όλη την ώρα με μια οθόνη , αποξενωμένες απ’ την παιδική κι ανθρώπινη φύση τους.
Οι εκπαιδευτικοί ιδιαίτερα καλούνται να ελέγξουν αν πίσω από τα γκρι πλαίσια της οθόνης βρίσκονται μαθητές/τριες ή οποιοσδηποτε κακόβουλος χρήστης ,να προστατέψουν με όποιον τρόπο μπορούν τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των μαθητών τους, αλλά και των ίδιων,να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών, να στηρίξουν συναισθηματικά και ψυχολογικά το μαθητικό πληθυσμό και τον εαυτό τους από τις συναισθηματικές επιπτώσεις του εγκλεισμού, να μοιραστούν τον περιορισμένο εξοπλισμό τους και τις δυνατότητες του δικτύου τους με τα παιδιά τους που είναι «τηλεκπαιδευόμενα» και πιθανόν με άλλα τηλεργαζόμενα μέλη των οικογενειών τους.
Την ίδια στιγμή ,οι γονείς, πιθανόν τηλεργαζόμενοι και οι ίδιοι ,καλούνται να αναμετρηθούν με τα έξοδα που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να μην αισθανθούν αποκλεισμένα και να τους παρέχουν όλα όσα απαιτεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Αυτά , όταν αμφότεροι εκπαιδευτικοί (και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές) και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας (για κάποιους γονείς η ανεργία είναι ήδη πραγματικότητα), την καταστρατήγηση των ωραρίων και της βίαιης εισβολής της κάμερας στον ιδιωτικό τους χώρο μέσω της τηλεργασίας.
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση καταντά μια βασανιστική , ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία ,που μόνο εκπαίδευση δεν είναι! Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον εξωθούνται στην ενσωμάτωση της σχολικής αποτυχίας και στον σχολικό αποκλεισμό!
Η υπουργός της κάμερας, του παγουρίνου και της καταστολής δεν ντράπηκε να νομοθετήσει , ως παροχή δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης , την παρακολούθηση του τηλεμαθήματος από σταθερό τηλέφωνο(η οποία χρεώνεται βέβαια αν κάποια τηλεφωνική σύνδεση δε διαθέτει απεριόριστες κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα!) , χλευάζοντας μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαίδευση ως λειτούργημα! Εξάλλου, δεν περιόρισε την αναλγησία της βγάζοντας από τη φαρέτρα της το όπλο της υποχρεωτικότητας της συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση , υπό την απειλή της καταμέτρησης απουσιών σε μαθητές/τριες που δε θα συνδεθούν και υπό την σκέπη του φόβου της περεταίρω φτωχοποίησης μέσω της περικοπής μισθού και του πειθαρχικού παραπτώματος σε όσους εκπαιδευτικούς τολμήσουν να υψώσουν το ανάστημά τους, αρνούμενοι να συμμετάσχουν στη χλεύη των μαθητών/τριών και του λειτουργήματος του δασκάλου! Ιδιαίτερα οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί απειλούνται άμεσα από την εδραίωση της τηλεργασίας, κάθε φορά που το υπουργείο θα βαφτίζει καταστάσεις ως έκτακτες (όπως κατά τη διάρκεια των μαθητικών καταλήψεων)! Από το Σεπτέμβρη του 2019, πριν την πανδημία, το υπουργείο είχε προσπαθήσει να αξιοποιήσει την τηλεκπαίδευση προκειμένου να μην προσλάβει εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένα και ολιγοπληθή χωριά/νησιά, με τις δυνατότητες που του έδινε το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την εκπαίδευση, από το 2016 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Στις Κυκλάδες, γενικά στη νησιωτική Ελλάδα και σε κάθε απομακρυσμένη περιοχή της χώρας μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, αν εδραιωθεί η ψευδής εξομοίωση της τηλεκπαίδευσης με τη δια ζώσης εκπαίδευση, καταλαβαίνουμε πως σήμερα κλέβουμε τη δουλειά μας από τον εαυτό μας για τα επόμενα χρόνια!
Ως Δ. Σ. των Συλλόγων Εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων που προσυπογράφουμε το παρόν κείμενο , καλούμε τα μέλη μας να μην αποδεχτούν άκριτα και χωρίς συλλογικές αντιδράσεις και διεκδικήσεις τις απαράδεκτες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας περί δήθεν συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τη χρήση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» υπό τους ανύπαρκτους όρους που επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση να υλοποιηθεί.
Καλούμε επίσης τους γονείς να συστρατευθούν μαζί μας , στον αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου. αγνοώντας τα ψεύδη του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης.
Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας…
Επειδή η τηλεκπαίδευση διασύρει την εκπαιδευτική διαδικασία, βαθαίνει τις κοινωνικές ανισότητες και καταδικάζει μια ολόκληρη γενιά στην αμορφωσιά και τη συναισθηματική ανασφάλεια…
Δεν πρόκειται να σωπάσουμε! Θα βροντοφωνάξουμε, ώστε να γίνει σαφές μια και καλή στο υπουργείο και σε κάθε επίδοξο εκφραστή των ίδιων πολιτικών:
Η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη!
Θα υπερασπιστούμε τους/τις μαθητές/τριές μας μην καταχωρώντας απουσίες! Απουσία παίρνουν το υπουργείο, οι πλατφόρμες, το δίκτυο, το ρεύμα, αλλά όχι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας
Απαιτούμε να εργαζόμαστε στο φυσικό εργασιακό μας χώρο!Στα σχολεία μας, εντός του ωραρίου μας, με εξοπλισμό που το υπουργείο οφείλει να παρέχει ανεξάρτητα από την πανδημία.
Άμεση μείωση –ανακατονομή της διδακτικής ύλης.
Διεκδίκηση και άλλων μέσων παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» , με κατάργηση της υποχρεωτικότητας της χρήσης της webex – cisco, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών κάθε τμήματος,
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»
Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα, απαιτώντας :
το πολύ 15 παιδιά ανά τμήμα!
επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς!
προσλήψεις εκπαιδευτικών, υγειονομικών και προσωπικού καθαριότητας!
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να πάρουν αποφάσεις και αγωνιστικές πρωτοβουλίες. Να κηρύξει απεργία – αποχή από την τηλεκπαίδευση, απαιτώντας ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με ασφαλείς όρους για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη