γρανάζια, Ίδρυση Μεταγυμνασιακών Σχολών Κατάρτισης, Κατάρτιση από την ηλικία των 16 ετών, τεχνική εκπαίδευση
Σε ένα νέο αναβαθμισμένο πλαίσιο λειτουργίας της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα ήταν δυνατό, προοπτικά, να προέρχονται κατά κύριο λόγο από αυτήν και οι εισακτέοι των Πολυτεχνείων

Και στο Πολυτεχνείο μέσω της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Για 30 και πλέον χρόνια, δυστυχώς, η χώρα μας έχει επενδύσει στη μονοκαλλιέργεια των υπηρεσιών. Ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας της οικονομίας έχουν αφυδατωθεί, κάτι που έπαιξε και παίζει καθοριστικό ρόλο στη χαμηλή ανταγωνιστικότητά της.

Γι’ αυτό είναι κοινά αποδεκτό ότι χρειαζόμαστε ένα καινοτόμο εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, το οποίο θα αναδεικνύει τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, θα προωθεί την πράσινη ανάπτυξη και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Άραγε η «φτωχή» και πληγωμένη από τα χρόνια των μνημονίων Ελλάδα, με τις συνέπειες της κρίσης της πανδημίας COVID-19 στον οικονομικό – παραγωγικό τομέα να προμηνύονται καταστροφικές, μπορεί να εκπονήσει ένα τέτοιο σχέδιο;

Η καλύτερη επένδυση για τους οικονομικά αδύναμους είναι η εκπαίδευση των παιδιών τους. Αυτό πρέπει να κάνει και η Ελλάδα. Να σχεδιάσει και να στηρίξει ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας, το οποίο να συνδέεται με την εκπαίδευση και δη με την Τεχνική - Επαγγελματική.

Ζητούμενο είναι μια Εκπαίδευση που θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους πολίτες, θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη και θα παρέχει άρτια γενική μόρφωση και επαγγελματικές δεξιότητες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.

Ειδικότερα η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προϋποθέτει:

  • Νέα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, που θα συνδυάζουν τη γενική παιδεία με την επαγγελματική καινοτομία
  • Εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής υποδομής
  • Νέες σύγχρονες κτηριολογικές δομές, με πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια
  • Νέα επικαιροποιημένα σχολικά συγγράμματα
  • Σχεδιασμό αποτελεσματικού συστήματος έρευνας και διάγνωσης των τάσεων και των αναγκών της αγοράς εργασίας για επαγγελματικές ειδικότητες
  • Συνεχή και επιδοτούμενη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στον τομέα τους
  • Προσέλκυση των αποφοίτων Γυμνασίου μέσω ισχυρών κινήτρων
  • Σύνδεση με τα Α.Ε.Ι. του Λυκείου της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το οποίο θα είναι ισότιμο με το Γενικό Λύκειο
  • Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα
  • Γενναία χρηματοδότηση

Με ένα τέτοιο πλαίσιο λειτουργίας της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα ήταν δυνατό, προοπτικά, να προέρχονται κατά κύριο λόγο από αυτήν και οι εισακτέοι των Πολυτεχνείων.

Αλεβυζάκης Χ. Γιώργος

Μέλος Γ.Σ. Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Καθηγητής Οικονομολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidikos_4.jpg
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»
«Μόνο ντροπή και αίσχος χαρακτηρίζει την πράξη αυτή! Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο αλλά και ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας...
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»