boylh
"Σφήνα" στη συζήτηση για το νομοσχέδιο περί επαγγελματικής Εκπαίδευσης μπήκε ένα μη σχετικό άρθρο που πολλοί ζήτησαν να αποσυρθεί, καθώς άπτεται του ζητήματος των γερμανικών αποζημιώσεων και της ίδρυσης Ελληνογερμανικού ιδρύματος νεολαίας.

Στο ζήτημα της πρόωρης κατάρτισης των νέων, αλλά και στα άρθρα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, όπως το άρθρο που προβλέπει σύσταση Υπηρεσιακών Συμβουλίων χωρίς αιρετούς και στο άρθρο που δίνει το δικαίωμα σε διευθυντές εκαπίδευσης να προσλαμβάνουν τοπικά ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, επικεντρώθηκε η αρνητική κριτική ορισμένων φορέων, κατά τη σημερινή συζήτηση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση που συζητείται στη Βουλή.

Ωστόσο ένα θέμα που δεν είχε αρχικά συζητηθεί, προκάλεσε σήμερα αντιδράσεις. Πρόκειται για το άρθρο που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο και αφορά στην κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας, το οποίο ο εκπρόσωπος του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης Οφειλων της Γερμανιας προς την Ελλάδα κ.Α.Συγγελάκης ζήτησε να αποσυρθεί, υποστηρίζοντας ότι  είναι μία εσφαλμένη και επιζήμια ενέργεια, την ώρα, μάλιστα, που η ΟΔΓ συνεχίζει προκλητικά και αφοριστικά να απορρίπτει τις δίκαιες και απαράγραπτες ελληνικές αξιώσεις για αποζημιώσεις κι επανορθώσεις.

Πρόφαση για αποφυγή γερμανικών αποζημιώσεων;

"Με την υπό κύρωση συμφωνία δημιουργείται ένας διακρατικός οργανισμός με σκοπό, μέσω της διείσδυσης της Γερμανίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να στρεβλώσει την ιστορική μνήμη της Εθνικής Αντίστασης και να ξεπλύνει τα εγκλήματα που διέπραξε η ναζιστική Γερμανία κατά του ελληνικού λαού. Γι’ αυτό χρησιμοποιεί δήθεν ανώδυνα εκπαιδευτικά προγράμματα (όπως το πρόγραμμα «MOG / Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα», που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ο.Δ. της Γερμανίας και έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων), τα οποία όμως παραχαράσσουν άλλοτε ανοιχτά κι άλλοτε κεκαλυμμένα την Ιστορία της Κατοχής. Στο ίδιο πλαίσιο, αναθεώρησης και διαχείρισης της Ιστορίας της Κατοχής, κινούνται και άλλες γερμανικές κρατικές πρωτοβουλίες και ιδρύματα, όπως το «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον» ή το υπό σύσταση «Ελληνογερμανικό ίδρυμα Νεολαίας», ανέφερε ο κ.Συγγελάκης και πρόσθεσε ότι παρά τα όσα αναφέρονται στο προς κύρωση κείμενο, σκοπός επίσης, των πρωτοβουλιών αυτών είναι να δείξουν ότι η Ο.Δ.Γ. εργάζεται, δήθεν, για τη «συμφιλίωση» με την Ελλάδα, την ώρα που παραμένει προκλητικά αδιάλλακτη απέναντι στις νόμιμες, απαράγραπτες και ισχυρά τεκμηριωμένες ελληνικές αξιώσεις, όπως αυτές εκφράστηκαν με την από 17/4/2019 απόφαση της Βουλής και την από 4/6/2019 Ρηματική Διακοίνωση της Ελληνικής προς τη Γερμανική Κυβέρνηση. 

Πάντως ο εισηγητής της πλειοψηφίας κ.Ιάσωνας Φωτήλας, απάντησε ότι η σχετική σύμβαση υπογράφηκε στο Βερολίνο το 2017 και ψηφίστηκε απο όλα τα κόμματα πλην Χ,Α  και ΚΚΕ , που ψηφισε παρον. "Η σύμβαση ουδόλως σχετίζεται με οποιαδήποτε απαίτηση για επανορθώσεις", είπε ο κ.Φωτήλας. Ωστόσο ο βουλευτής του ΚΚΕ κ Δελής είπε οτι το ΚΚΕ είχε ψηφίσει παρόν σε ένα προσύμφωνο και είχε ενστάσεις και προβληματισμούς και κατήγγειλε τη συμφωνία η οποία όπως είπε, πρέπει να αποσυρθεί.

Σχετικά με το υπολοιπο νομοσχέδιο, οι περισσότεροι φορείς εκτός της ΟΛΜΕ, εκφράστηκαν κατ' αρχήν θετικά, σημειώνοντας ωστόσο πλήθος ενστάσεων. 

Κεραμέως: Εγκρίθηκαν 104 εκ.ευρώ για τη μαθητεία

Επειδή πολύς λόγος έγινε περί απλήρωτης πρακτικής άσκησης τη συζήτηση, η υπουργός Παιδείας μετα τις τοποθετήσεις των φορέων πήρε το λόγο και ανακοίνωσε ότι το νομοσχέδιο, όπως είπε, όχι μόνο σ δίνει δυνατότητα για αμοιβόμενη πρακτική άσκηση, αλλά ενημέρωσε ότι εγκρίθηκε και κονδύλι 104 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ για αμοιβή πρακτικής άσκησης. Δεν υπαρχει ανασφάλιστη και απλήρωτη πρακτική άσκηση, τόνισε.

Οι τοποθετήσεις των φορέων

Εκ μέρους της ΕΣΑΜΕΑ, ο κ.Βαρδακαστάνης, τόνισε ότι δεν εχει πολυτέλεια η χώρα να αφήνει το εργατικό δυναμικο στην τύχη του. Δε μπορεί να έχουμε αδιαβάθμητες σχολές. Εχουμε ζητήσει να ενταχθεί η αρχή καθολικού σχεδιασμού. και ζήτησε να συμμετέχει εκπρόσωπος Ομοσπονδίας ατόμων με ειδικές ανάγκες στα περιφερειακά συμβούλια, ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβασή τους στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Εκ μέρους της ΚΕΔΕ, ο κ.Δημήτρης Κάρναβος, δημαρχος Καλλιθέας είπε μεταξύ άλλων ότι η συμμετοχή εκπροσώπων αυτοδιοίκησης στα συμβούλια είναι θετική και ενδιαφέροντες οι θεσμοί για πειραματικά ΕΠΑΛ και ΙΕΚ και των γραφείων επαγγελματικής ανάπτυξης. Ζήτησε τη θεσμική αναγνώριση της συμμετοχής των Δήμων στην επαγγελματική εκπαίδευση , να χρηματοδοτηθούν απο ευρωπαϊκούς πόρους τα προγράμματα ελληνομάθειας και να παραμείνει η κατοχύρωση του ρόλου των περιφερειών και των δήμων στο σχεδιασμό προγραμμάτων δια βίου μάθησης. "Η τοπική αυτοδιοίκηση γνωρίζει και τις τοπικές επιχειρηματικές ανάγκες και η εμπειρία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί. Να ιδρύονται σχολές μαθητείας που να ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής", είπε και ζήτησε να περιληφθεί η ΚΕΔΕ στους φορείς σχεδιασμού δράσεων

Υποβαθμίζονται οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ

Ο εκτελεστικός διευθυντής του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ κ.Πάρις Λιτζέρης αναφέρθηκε σε 4 θετικά και 4 αρνητικά ζητήματα του νομοσχεδίου. Τα θετικά: Ότι καθιερώνεται σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης με κεντρική δομή, ότι η αρχική επαγγελματικη κατάρτιση των ΙΕΚ κατατάσσεται στην τυπική εκπαίδευση, ότι γίνεται απόπειρα να αντιμετωπιστούν προβλήματα των κεντρων δια βιου μάθησης και  ότι σε επιπεδο αρχικης πρόβλεψης υπάρχει ενισχυμένος ρόλος κοινωνικών εταίρων. Στα αρνητικά, ότι η δημιουργία των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης, είναι πρόωρη και θα υπονομεύσει τα ΕΠΑΛ, ότι υποβαθμίζονται οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, ότι δεν θεσπίζονται επαρκή κίνητρα για ενίσχυση του έτους μαθητείας ΕΠΑΛ και πρόνοια για ποιοτική μαθητεία. Τόνισε επίσης ότι οι ρυθμίσεις για πιστοποίηση προσόντων έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αγορά παροχής πιστοποιητικών που δημιουργεί αντί να λύνει προβλήματα.

Ο Σύνδεσμος Τουριστικων Επιχειρήσεων δια του εκπροσώπου του κ. Ηλία Κικίλια είπε οτι το νομοσχέδιο κινείται σε θετική κατεύθυνση καθώς αντιμετωπίζει ενιαία την επαγγελματική εκπαίδευση και είναι θετική η ενίσχυση των συστημάτων μαθητείας και  η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων. Ομως απουσιάζει η διασύνδεση. Τα συμβούλια σύνδεσης με την αγορά εργασίας θα μπορούσαν να αποτελέσουν ουσιαστικό εργαλείο, αλλα για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά πρέπει να υπάρχει ένα εθνικό πρόγραμμα για επαγγελματική κατάρτιση ώστε να έχουν αρμοδιότητα εξειδίκευσης και προσαρμογής σ τοπικό επίπεδο.επιφύλαξη για τις επασ μαθητείας οαεδ. Ηδη μεγαλο μερος σπουδαστων ειναι απόφοιτοι Λυκείου και λογω ψηφιακής επαναστασης οι τεχνίτες στην εποχή μας είναι απαραίοτξτο να διαθετουν αρκετή γενικπη παιδεία περαν της εξειδίκευσης. Σημαντικο τα πρότυπα επαλ και ιεκ. Για εκπαιδευση εξ αποστασεως πρέπει να ειναι περιορισμένη στα ιεκ λογω εργαστηρίων. Για μαθητεία μεταλυκειακου ετους απαιτουνται ρυθμισεις για τα τουριστικά που ειναι εποχιακά κι ετσι δε μπορουν καθολη διαρκεια εοτυς.εξετασεις εκτός τουριστικης σεζον.

Ο κ.Χρηστος Γούλας, δντης ΙΝΕ και ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ, είπε ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται απο αποσπασματικότητα και αδυναμία να αντιμετωπίσει τις ανάγκες κόσμου εργασίας καθώς επικεντρώνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση, με μικρές παρεμβάσεις για τα ΕΠΑΛ. Η εισαγωγή  προτύπων ΕΠΑΛ ειναι σημαντικό στοιχείο αλλά πρέπει να μετονομαστούν σε πειραματικά και να αξιολογηθούν. Αντίφαση οτι προστίθεται ενας ακομα μηχανισμός επιλογής μαθητών με βαση βαθμό απολυτηρίου γυμνασίου, με οποίον δε συμφωνούμε. Για την αρχική επαγγελματική κατάρτιση το ΚΑΝΕΠ έχει καταδείξει οτι εχει δυναμισμό και αξιολογείται θετικά απο απόφοιτους. Στα ΙΕΚ δίνεται δυνατοτητα πρόσβασης στο επιπεδο 6 κι αυτό είναι θετικό, όμως για να επιτύχει χρειάζεται αναβάθμιση της φοιτησης στα ΙΕΚ. Επίσης το νομοσχέδιο υποβαθμίζει  τις ΕΠΑΣ μαθητείας του ΟΑΕΔ. Και πρέπει να ενισχυθούν. Η καθιερωση και αναπτυξη του επιπέδου 3 δε διαφαίνεται να έχει αντίκτυπο στο εκπαιδευτικο σύστημα. Επίσης η επεκταση της μαθητείας σε ανηλικους μαθητές εγκυμονεί κινδύνους για καταχρηστικές πρακτικές που έχουν ξαναπροκύψει. Η συνεχιζόμενη επαγγελματική καταρτιση, είναι ενα πεδίο απορρυθμισμένο απο 2012. Ενω χρηματοδοτείται συστηματικά είναι υποβαθμισμένο. Για την πιστοποίηση είπε ότι πρεπει να διεξάγεται υπο δημόσιο έλεγχο. Διαφώνησε στην καθιερωση πρακτικής άσκησης ως μια μορφή απλήρωτης εργασίας. 

Για την Ελληνική Συνομοσπονδία εμπορίου και επιχειρηματικοτητας, ο κ.Πρίφτης  είπε ότι το νομοσχέδιο κινείται προς την κατεύθυνση πιστοποίησης που ειναι σημαντικό στοιχείο αλλά και ευρωπαιϊκη υποχρεώση. Για σχολές μαθητείας ΟΑΕΔ ναι μεν τις βγάζει από μια κατάσταση ομηρίας που βρίσκονταν, αλλα τις κατατάσει στο επιπεδο 3 του πλαισίου προσόντων, κάτι που αποτελεί υποβάθμιση γιατί υπήρχε παλιότερη προταση να καταταγούν στο επιπεδο 4. Πρόετεινε να αναβαθμιστούν σε ουσιαστικό επίπεδο, πχ διάρκεια σπουδων 3 έτη, κατι που θα επιτρέψει να αποτελέσουν τυπική εκπαίδευση και ενταχθούν σε ανώτερο επιπεδο. Για τη μαθητεία ΕΠΑΛ είπε ότι η αμοιβή εξιωσώνεται με το κατωτατο ημερομισθιο ανειδίκευτου εργάτη, και αυτο θα τη δυσχεράνει. 

ΟΛΜΕ: Πάρτε πίσω τις διατάξεις αποκλεισμού αιρετών και τοπικών προσλήψεων

Ο εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ κ.Μπουντουλούλης, ήταν κυρίως απορριπτικός για το νομοσχέδιο. Τόνισε ότι το υπουργέιο δεν δέχθηκε να συναντηθεί με την ΟΛΜΕ και ζήτησε να αποσυρθούν άμεσα τα δύο επίμαχα για τους εκπαιδευτικούςν άρθρα, το 123 που προβλέπει σύσταση υπηρεσιακών συμβουλίων χωρίς αιρετούς και τεκείνο που δίνει δικαίωμα για τοπικές προσλήψεις ωρομισθίων, Επίσης είπε στο νομοσχέδιο είναι  διάχυτη η αντιληψη για μια εκπαίδευση υποταγμένη στη χρησιμοθηρία, μια εκπαίδευση που τμήμα της μετατρεπεται σε αγοραίο προιόν, βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα με μειωμένες δημοσιες δαπάνες και μεταφορά τους στις πλάτες της οικογένειας. Το απορρίπτουμε εξ αρχής και ζηταμε διαλογο. Ανοιγει ο δρόμος για να προσαρμόζεται η επαγγελματικη εκπαίδευση στις ανάγκες των επιχειρηματικών συμφερόντων και οριοθετείται απο ανάγκες σε τοπικο επιπεδο. Μίλησε για ταξικη επιλογή με κλειστές τις πόρτες της κινητικότητας και είπε ότι σε φτηνα προγραμματα καταρτισης σε μικρές ηλικιες, καθώς "η  καταρτιση δεν είναι σχολείο, δεν ειναι εκπαιδευση" Τόνισε ακόμα ότι  'προσπαθούν να εισαγουν την εννοια του εκπαιδευτη αντι εκπαιδευτικου χωρις δικαιωματα με ανηλικη μαθητεία σε ειδικευσεις που απαιτεί η αγορά,. Με πειραματικα σχολεία συμφωνούμε, οχι προτύπα τα απορρίπτουμε, αλλα εσείς προχωρατε στα προτυπα για να δοκιμασετε σκληρες αξιολογήσεις, τα επαλ θα τρεχουν πισω απο αγορά και υπάρχει δυνατότητα για 6ωρη μη αμοιβόμενη μαθητεία, παροχή τυπικής εκοαίδευσης σε χωρους εργασίας, απώλεια οργανικών θέσεων. Θα προκύψει κύμα μαθητών απο τα ΕΠΑΛ προς στις ιδιωτικές δομές, εκτίμησε, και πρόσθεσε ότι "οι σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ θα θησαυρίσουν πουλώντας τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το 60% των δημοσίων ΙΕΚ θα κλείσει και θα πανε οι σπουδαστές στα ιδιωτικα. Τέλος, χαρακτήρισε σημαντικό οτι προβλέπεται αμοιβή στην πρακτική ασκηση ΙΕΚ, αλλά ζήτησε να έχει και χαρακτηριστικά μαθητείας. Για τη μαθητεία είπε ότι υπάρχουν κάποιες θετικες διαταξεις

Εκ μέρους της Πανλλήνιας Ένωσης  διευθυντών ΔΙΕΚ, ο κ.Γ.Διαμαντόπουλος είπε ότι η επαγγελματική στην Ελλάδα ειναι απαξιωμένη καθώς μονο 1 στους 3 την επιλέγει ενώ στην Ευρώπη η κατάσταση είναι αντιστροφη. Η στροφή στην τριτοβάθμια μπορεί να αποσταθεροποιήσει. Η επαγγελματική εκπαίδευση στα ΕΠΑΛ ζήτησε να είναι γενική και να μην εξειδικευεται περαιτέρω. Τη εξειδίκευση θα την πάρει ο εκπαιδευόμενος στην καταρτιση. Απαιτείται η δημιουργία ευρύτερων επαγγελματκων τομέων λογω των εξελίξεων. Να μπορούν τα ΕΠΑΛ να ανταπεξέλθουν με ευελιξία αντι να εξειδικευτούν νωρίς σε κάτι που θα ξεπεραστεί από εξελίξεις. Το ρόλο εξειδίκευσης πρέπει να τον έχουν τα ΙΕΚ. Η δια βίου εκπαίδευση και η επιμόρφωση να αποτελούν προτεραιοτητα για καθε εργαζόμενο. Θετική η προσπάθεια σύνδεσης με αγορά και τα προτυπα ΕΠΑΛ και τα πειραματικά ΙΕΚ. Σημαντικα τα γραφεία καριέρας στα ΙΕΚ. Η εξ αποστασεως καταρτιση δε μπορεί να λειτουργήσει απόλυτα αλλα καλό είναι να υπάρχει δυνατότητα.Το πιο σημαντικο το παντρεμα παιδείας με αγορά. Δημοιυργεί τεχνικά και ιδεολογικά ζητήματα. Στα τεχνικα η επιτυχία εξαρτται απο αγορά η οποία ομως δεν έχει κουλτούρα επαγγελματικής καταρτισης. Στη δια βιου ειμαστε απο τελευταίους ευρώπη, οι ίδιοι οι επιχειρηματιες δεν ενδιαφερονται και δεν προωθούν την καταρτιση ως χρήσιμο εργαλείο.

Ο κ.Σαββας Φωτιάδης εκ μέρους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑΙΘ, είπε ότι είναι αρνητικό το άρθρο για τη Σιβιτανίδειο όπου φεύγει ο εκπρόσωπος εργαζομένων από συμβούλιοκαι ζήτησε να αποσυρθεί Χαρακτήρισε πάντως το νομοσχέδιο γενικά θετικό, όπως και τα θεματικα ΙΕΚ και τα ξενόγλωσσα, την  αξιολογηση που δεν είχε γίνει ποτέ, τις υποτροφίες για καταρτιζόμενους και την  αμοιβή στην πρακτική άσκηση. Συνολικά το κρίνουμε θετικό, είπε.

Τέλος, ο εκπρόσωπος και επιστημονικός διευθυντής του ΣΕΒ κ. Ιωάννου, είπε πως η επαγγελματική εκπαίδευση είναι μεγάλη πρόκληση για ολόκληρη την Ευρώπη και ψηλά στην ατζέντα το θέμα των μεταρρυθμίσεων. Ειναι πολύ θετικό ότι υπάρχει πρωτοβουλία και εδώ, τόνισε, καθώς είναι μεγάλη η ανάγκη επειδή έχουμε υψηλό ποσοστό νέων που μπαίνουν στα ΑΕΙ αλλά δεν αποφοιτούν όλοι ούτε μπαίνουν εύκολα στην αγορά εργασίας. Ποσοστό 25% αποφοίτων ΑΕΙ =, αφού αποφοιτήσουν, γίνονται μαθητευόμενοι σπουδαστές στα ΙΕΚ για να καταφέρουν να ενταχθούν στην αγορά. Επίσης πολλοί μαθητές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ είναι απόφοιτοι Λυκείου ενώ προορίζεται για μαθητές Γυμνασίου. Υπάρχει ένας ανορθολογισμός στο σύστημα. Το συγκεκριμένο ν/σ είναι ακόμα μια προσπάθεια μεταρρύθμισης και πρέπει να αξιοποιηθεί  ώστε η επαγγελματική εκπαίδευση να γίνει ευκαιρία. Να αξιοποιηθούν αρχές οπως η διαπερατότητα και να μην αποκλείονται οι νέοι από τα πανεπιστήμια. Να συνδεθεί το σύστημα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τα πορογραμματα σπουδών να συνδέονται με τις παραγωγικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Να ρωταει το σύστημα τις επιχειρήσεις ποιές τεχνολογίες χρησιμοποιούν. Χρειάζεται παραγωγικό μετασχηματισμό η χώρα και μέρος της είναι αυτή η μεταρρύθμιση. Υπαρχει υστέρηση στα συστήματα ανταποόκρισης. Χρειζονται συμβούλια δεξιοτήτων με συμμετοχή των επιχειρήσεων και εργαζομένων, να δείχνουν ποιές είναι οι νεες δεξιότητες. Η μαθητεία είναι διεθνής πρακτική. 

Η συζήτηση συνεχίζεται αύριο το πρωί

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pinakas_kimolia_163.jpg
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο
«Εκβιασμούς και απαράδεκτες συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς στο Διαπολιτισμικό Σχολείο Θεσσαλονίκης», καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο
taksi
Συγχωνεύσεις σχολείων στο Αιγάλεω: Μήνυμα για casus belli στο Υπουργείο Παιδείας
«Η εκπαιδευτική κοινότητα σε συντονισμό και κοινή δράση με τις συλλογικότητες των γονέων, τους Δήμους, κάθε φορέα της κοινωνίας των πολιτών και κάθε...
Συγχωνεύσεις σχολείων στο Αιγάλεω: Μήνυμα για casus belli στο Υπουργείο Παιδείας