Γράφει η Νικολέττα Στριμπίνου, μαθήτρια της Γ’ Λυκείου του ΓΕΛ Μακροχωρίου Ημαθίας
Αξιότιμη κυρία Κεραμέως,
Ως εκπρόσωπος του Γενικού Λυκείου Μακροχωρίου και μαθήτρια της Γ’ τάξης, αποφάσισα να σας στείλω αυτό το email, για να σας εκφράσω την απογοήτευσή μου, σχετικά με τις αδιάλειπτες αλλαγές των πανελλαδικών εξετάσεων. Πρωτίστως, θα αναφερθώ στα παράπονά μου, για το εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο καλούμαστε να προσαρμοστούμε. Επίσης, θα διατυπώσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο webex, αλλά και ως προς το εύρος της εξεταζόμενης ύλης.
Οι συνθήκες που βιώνουμε, είναι πρωτόγνωρες για όλους μας, πόσο μάλλον για εμάς τους μαθητές. Κάθε μέρα, ανακοινώνεται και μια καινούρια αλλαγή. Πόσο εύκολο θεωρείτε, ότι είναι για εμάς να συναρμοστούμε σε όλες αυτές τις μεταρρυθμίσεις, εν μέσω πανδημίας και μάλιστα, σχεδόν, στη μέση της χρονιάς; Είναι η δεύτερη φορά, λοιπόν, που ερχόμαστε αντιμέτωποι με την τηλεκπαίδευση.
Σαφέστατα, πριν λίγους μήνες, η κατάσταση ήταν πιο ελαστική, εφόσον για την περσινή Γ’ Λυκείου, τα διαδικτυακά μαθήματα δεν ήταν υποχρεωτικά. Φυσικά, δεν έπαιρναν και απουσίες, αν αποφάσιζαν να μην παρακολουθήσουν τα μαθήματα. Έρχομαι, λοιπόν, στο σήμερα για να σας υπενθυμίσω, ότι όχι μόνο τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά, αλλά προσμετρούνται οι απουσίες μας, ακόμη κι αν κάποιο παιδί αντιμετωπίζει πρόβλημα με το internet. Σαν να ευθύνεται ο ίδιος ο μαθητής. Σαν να θέλει να πάρει απουσίες. Βέβαια, δεν είναι στις πρωταρχικές σας σκέψεις το πώς και το αν ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τα μαθήματα.
Όσον αφορά την ροή των μαθημάτων , δηλώνετε πως όλα κυλούν ομαλά και η ύλη προχωρά κανονικά, χωρίς προβλήματα. Δεν νομίζω να έχετε στοιχεία γι’ αυτές σας τις δηλώσεις, διότι πολύ απλά είναι ψευδείς. Εκτός, βέβαια, κι αν στηρίζεστε μόνο στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κατά βάθος γνωρίζετε κι εσείς, οι ίδιοι, ότι τα τηλεμαθήματα, δεν είναι ίδια με τα δια ζώσης. Συχνά, το Webex μας “πετά έξω”. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται μαθήματα. Επίσης, το εύρος της ύλης για εμάς, τους φετινούς απόφοιτους, είναι τεράστιο.
Είναι, λοιπόν, δύσκολο για τους καθηγητές να ολοκληρώσουν όλη αυτή την ύλη. Μπορεί να είμαστε η γενιά της τεχνολογίας, όμως δεν είμαστε ρομπότ, για να μπορέσουμε να συγκρατήσουμε τόσες πληροφορίες. Φέτος, η καραντίνα μας βρήκε σε μια περίοδο που δεν ολοκληρώσαμε το 80% της ύλης, όπως πέρυσι. Αυτό που ζητάμε, είναι να μειώσετε την εξεταστέα ύλη, γιατί όλο αυτό λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά. Είναι πολύ δύσκολο να είμαστε επτά ώρες μπροστά σε μια οθόνη για να παρακολουθήσουμε μαθήματα. Μόνο αυτές όμως, δεν είναι αρκετές.
Καλούμαστε να αφιερώσουμε πολύ περισσότερο χρόνο, για να διαβάσουμε το υλικό που μας στέλνουν οι καθηγητές μας, καθώς δεν έχουμε τα κατάλληλα μέσα για να τα εκτυπώσουμε. Έτσι, λοιπόν, είναι λογικό, να αντιμετωπίζουμε πονοκεφάλους αλλά και προβλήματα όρασης. Ναι κ.Κεραμέως, δεν καταγόμαστε όλοι από εύπορες οικογένειες που να μπορούν να μας παρέχουν τα πάντα. Κυρίως, αν εσείς μας “στερήσετε” τη δυνατότητα να περάσουμε στη σχολή που επιθυμούμε, δεν διαθέτουν όλοι τα κεφάλαια για να μας στείλουν στο εξωτερικό να σπουδάσουμε.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά σας, όλες οι αλλαγές γίνονται με σκοπό να μας βοηθήσετε. Πέρα όμως, από πολλά άλλα ενδεχόμενα που δεν έχετε εξετάσει για να προβείτε σε τέτοιου είδους αλλαγές, έχετε αδιαφορήσει και για την ψυχολογική μας κατάσταση. Αναλογιστείτε πόσο δύσκολο είναι για εμάς, να προσαρμοζόμαστε διαρκώς σε νέα συστήματα, νέες μεταρρυθμίσεις. Όλα αυτά, συμβάλλουν στο να είμαστε ακόμη περισσότερο αγχωμένοι. Δε νομίζετε κι εσείς, ότι κάπου πρέπει να βάλετε ένα όριο με τις αλλαγές; Μας φέρεστε σαν να είμαστε πειραματόζωα, σαν άβουλα όντα. Σαν να μας εκδικείστε για κάτι. Είναι ανυπόφορη αυτή η κατάσταση και κάνετε τα πάντα, για να την χειροτερέψετε. Σκεφτείτε, ότι βρίσκονται τα παιδιά σας σε αυτή την θέση, αλλά τι λέω, τα παιδιά σας μπορούν να σπουδάσουν σε όποιο κολέγιο επιθυμούν. Μετά αναφέρετε ότι υπάρχει ισότητα στην παιδεία...
Θα σας ζητούσα, λοιπόν, να λάβετε υπόψη σας το email μου και να σταματήσετε τις αλλαγές. Αν πραγματικά, μας καταλαβαίνετε και αν θέλετε να μην σας χλευάζουν για τις πράξεις σας, απλά βοηθήστε μας, σαν να βοηθάτε τα παιδιά σας. Το δωμάτιο μας, είναι το σχολείο μας, η αυλή μας, ακόμη και ο χώρος διασκέδασής μας. Ζητάμε να δείξετε λίγη κατανόηση και να αποφασίσετε πρωτίστως για την μείωση της ύλης, αλλά και για ένα σύστημα υπέρ των μαθητών, πάντα βασισμένο στις δυνατότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Με εκτίμηση, μαθήτρια της Γ’ Λυκείου του ΓΕΛ Μακροχωρίου Ημαθίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη