Νίκη Κεραμέως
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης στα σκαριά, με τη Νίκη Κεραμέως να περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιείται

Πρόσω ολοταχώς για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας, καθώς, σύμφωνα με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως, το σύστημα που θα εφαρμοστεί βρίσκεται ήδη υπό συζήτηση.

Όπως σημειώνει η ίδια, σε συνέντευξή της στο «Βήμα της Κυριακής», κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, ενώ θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, όπως και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.

Επιπλέον, προβλέπεται συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας ανάφερε:

- Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πότε ξεκινάει, ποια κριτήρια σκέφτεστε; Θα πρωταγωνιστούν σ' αυτήν οι διευθυντές σχολείων και ενδεχομένως οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι;

«Το σύστημα αξιολόγησης που εξετάζουμε στοχεύει στη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι όποιος αξιολογεί αξιολογείται, στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.

Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίστα τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.

Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και διαμορφωτική formative αξιολόγηση για τους εκπαιδεyτικούς με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα καταχωρίζονται ανάμεσα σε άλλα στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.

Στόχος του συστήματος αξιολόγησης η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών».

Υπενθυμίζεται ότι στην ίδια συνέντευξη η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στις αλλαγές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις πανελλήνιες εξετάσεις και στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, με αναβάθμιση του ρόλου των ιδρυμάτων στην εισαγωγή φοιτητών, καθώς και θέσπιση παράλληλου βιογραφικού.

Στα σκαριά το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

programmatismos nomosxedia

Όπως έχει γίνει γνωστό έως τώρα, το υπουργείο Παιδείας φέρνει στη Βουλή προς ψήφιση τρία νομοσχέδια, ανάμεσά τους και αυτό για τις ΔΥΕΠ και την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών.

Έως σήμερα, λίγα έχουν γίνει γνωστά για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ατομική αξιολόγηση θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο.

Την ίδια ώρα οι αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία).

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία.

Οι δε σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

giannis_meliopoylos
Και πάλι για την τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι του μπακάλη τις ώρες του σχολείου που πρόκειται να χαθούν όταν χιονίσει, αλλά ...αρνούνται να βάλουν στο ίδιο ζύγι τις μέρες των χαμένων μαθημάτων λόγω των κενών
Δεν είναι έγκλημα μαθητές και μαθήτριες να γευτούν τη χαρά και την απόλαυση του παιχνιδιού με το χιόνι , ακριβώς όπως το βίωσαν τόσες και τόσες...
Και πάλι για την τηλεκπαίδευση: Μετράνε με το ζύγι του μπακάλη τις ώρες του σχολείου που πρόκειται να χαθούν όταν χιονίσει, αλλά ...αρνούνται να βάλουν στο ίδιο ζύγι τις μέρες των χαμένων μαθημάτων λόγω των κενών
σαδφγ
Χανιά: Σοκαριστική σύγκρουση με δύο αυτοκίνητα να εκσφενδονίζονται σε αντίθετες κατευθύνσεις
Η σκηνή της σύγκρουσης είναι τόσο έντονη, που αφήνει μια αίσθηση σοκ στους θεατές.
Χανιά: Σοκαριστική σύγκρουση με δύο αυτοκίνητα να εκσφενδονίζονται σε αντίθετες κατευθύνσεις
ralleios2.jpg
Αναγκαιότητα η δημιουργία πειραματικού λυκείου στον Πειραιά. Ποια χαρακτηριστικά των σχολείων αυτών;
Χριστόδουλος Μικούσης Πρόεδρος ΣΓΚ  Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Πειραιά   Βασίλης Κρίκης Πρόεδρος ΣΓΚ 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Πειραιά 
Αναγκαιότητα η δημιουργία πειραματικού λυκείου στον Πειραιά. Ποια χαρακτηριστικά των σχολείων αυτών;