Πρόσω ολοταχώς για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας, καθώς, σύμφωνα με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως, το σύστημα που θα εφαρμοστεί βρίσκεται ήδη υπό συζήτηση.
Όπως σημειώνει η ίδια, σε συνέντευξή της στο «Βήμα της Κυριακής», κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, ενώ θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, όπως και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.
Επιπλέον, προβλέπεται συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας ανάφερε:
- Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πότε ξεκινάει, ποια κριτήρια σκέφτεστε; Θα πρωταγωνιστούν σ' αυτήν οι διευθυντές σχολείων και ενδεχομένως οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι;
«Το σύστημα αξιολόγησης που εξετάζουμε στοχεύει στη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι όποιος αξιολογεί αξιολογείται, στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.
Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίστα τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.
Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και διαμορφωτική formative αξιολόγηση για τους εκπαιδεyτικούς με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.
Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα καταχωρίζονται ανάμεσα σε άλλα στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.
Στόχος του συστήματος αξιολόγησης η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών».
Υπενθυμίζεται ότι στην ίδια συνέντευξη η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στις αλλαγές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις πανελλήνιες εξετάσεις και στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, με αναβάθμιση του ρόλου των ιδρυμάτων στην εισαγωγή φοιτητών, καθώς και θέσπιση παράλληλου βιογραφικού.
Στα σκαριά το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Όπως έχει γίνει γνωστό έως τώρα, το υπουργείο Παιδείας φέρνει στη Βουλή προς ψήφιση τρία νομοσχέδια, ανάμεσά τους και αυτό για τις ΔΥΕΠ και την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών.
Έως σήμερα, λίγα έχουν γίνει γνωστά για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ατομική αξιολόγηση θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο.
Την ίδια ώρα οι αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία).
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία.
Οι δε σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη