Δημοσιεύτηκε ΦΕΚ για τους μαθητές του Γυμνασίου, το οποίο προβλέπει την μεταφορά των γραπτών διαγωνισμάτων από το πρώτο στο δεύτερο τετράμηνο εφόσον δεν είναι δυνατόν να διεξαχθούν.
Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Παιδείας κάνει ένα «βήμα πίσω» στα τηλεδιαγωνίσματα και τη βαθμολογία των μαθητών μέσω αυτών μετά την έντονη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Προφανώς, όπως επισημαίνει ο Xρήστος Κάτσικας, κάτω από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών αλλά και από τη γελοιότητα της υπόδειξης για τηλεδιαγωνίσματα το ΥΠΑΙΘ υποχωρεί στο αυτονόητο.
Και βέβαια, αναφέρει ο Χ. Κάτσικας, οφείλουμε εδώ να κάνουμε δυο παρατηρήσεις:
- Σε γενικές γραμμές πέτυχε το σκοπό του καθώς δυστυχώς σε κάμποσα σχολεία μερικές χιλιάδες καθηγητές είτε έτρεξαν να υλοποιήσουν την Εγκύκλιο του Δεκεμβρίου είτε αναγκάστηκαν από τους διευθυντές των σχολείων να πάρουν μέρος στη γελοιότητα των τηλεδιαγωνισμάτων.
- Κατά τη γνώμη μας, σε καμιά περίπτωση δεν χρειάζεται να "γεμίσουν" οι εκπαιδευτικοί τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδιακασία του β΄τετραμήνου με διπλά διαγωνίσματα ανά μάθημα. Ούτε αναγκαίο ούτε χρήσιμο είναι για κανένα μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Παράλληλα, παράθυρο για να διεξαχθούν με διαφορετικό τρόπο ή ακόμα και να μη γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια-Λύκεια ανάλογα με το πότε θα επιστρέψουν τα παιδιά στη δια ζώσης διδασκαλία, άνοιξε χτες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την παρουσίαση του Νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για τις προαγωγικές εξετάσεις
Ερωτηθείσα για το τι πρόκειται να γίνει τελικά με τις προαγωγικές και τα διαγωνίσματα στο Γυμνάσιο, η κ.Κεραμέως είπε ότι για τις προαγωγικές "θα μελετήσουμε το θέμα όταν επιστρέψουμε στη δια ζώσης διαδικασία, σε συνεργασία με ΙΕΠ και θα εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους" .
Πέρυσι, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών που προέκυψαν κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας αποφασίστηκε να μην διεξαχθούν τον περασμένο Ιούνιο οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Για τα διαγωνίσματα στα Γυμνάσια
Για το δεύτερο εξάμηνο μεταφέρονται τα γραπτά διαγωνίσματα των μαθητών Γυμνασίου, σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε σε ΦΕΚ, εάν λόγω αντικειμενικών συνθηκών δεν καταστεί διεξαγωγή η ωριαία γραπτή δοκιμασία για το πρώτο εξάμηνο του σχολικού έτους.
Πιο αναλυτικά αναφέρεται:
Ειδικά κατά το σχολικό έτος 2020-21, εάν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο ωριαία γραπτή δοκιμασία που προβλέπεται στην περ. Γ’ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016, όπως ισχύει, αυτή μεταφέρεται στο δεύτερο τετράμηνο.
Εγκύκλιος για τη βαθμολογία των μαθητών
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4/2020 εγκύκλιο που υπέγραψε η Υφυπουργός, κα Σ. Ζαχαράκη, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Υπενθυμίζουμε ότι για τα Γυμνάσια προβλεπόταν συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΠΔ 126/2016, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται:
Η συνολική συμμετοχή του/της στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία ο/η εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ., οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τρια στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).
Τράπεζα Θεμάτων στην Α΄Λυκείου
Όσον αφορά τις εξετάσεις στην Α' Λυκείου, η υπουργός Παιδείας, ξεκαθάρισε ότι από φέτος θα εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων.
Ωστόσο ο βαθμός της Α' Λυκείου αυτής της χρονιάς δεν θα μετρήσει στις Πανελλήνιες για την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ, καθώς πρέπει πρώτα να προηγηθεί επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Τι αλλάζει φέτος στις Πανελλήνιες
Από φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις θεσπίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ως ποσοστό επί του μέσου όρου επιδόσεων συνυποψηφίων, ανά επιστημονικό πεδίο το οποίο θα οδηγήσει περίπου 20.000 υποψηφίους εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΤΟ ΥΠΑΙΘ θα δίνει το εύρος το εύρος της διακύμανσης της βάσης, από 80% έως 120% και το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα θα μπορεί να προσδιορίζει ποιο ποσοστό επιθυμεί.
Επιπλέον φέτος οι υποψήφιοι της Γ΄ Λυκείου θα μπορούν να συμπληρώσουν ένα δεύτερο προαιρετικό μηχανογραφικό από το οποίο θα μπορούν να επιλέξουν να εισαχθούν σε δημόσια ΙΕΚ.
Δηλαδή, χωρίς να αλλάξει η σημερινή διαδικασία επιλογής, δίνεται δυνατότητα συμπλήρωσης, πέρα από το μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ, βάσει πανελληνίων, και παράλληλο μηχανογραφικό για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου γενικού λυκείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη