Ακριβώς έναν χρόνο αργότερα από το μήνυμά μου στον Πρωθυπουργό (από τον οποίο πως δεν έλαβα ποτέ απάντηση) και είμαι πλέον φοιτήτρια στο Π.Τ.Δ.Ε του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Μέσα σε ένα χρόνο πολλά μπορούν αλλάξουν και το είδαμε με τα ίδια μας τα μάτια. Γνωρίσαμε μια πανδημία, που συγκλόνισε ολόκληρο τον πλανήτη και θα κάναμε τα πάντα για να γυρίσουμε πίσω και να μην τη γνωρίσουμε ποτέ!
Ή θα θέλαμε να πατήσουμε το fast forward και να ξανασταθούμε στα πόδια μας, σαν να μην τη γνωρίσαμε ποτέ, έχοντας μάθει μόνο τι θα πει κατανόηση, συμπόνια, αλληλοβοήθεια. Εάν όμως ένα πράγμα δεν άλλαξε, αυτό είναι η ελληνική κυβέρνηση, με τις ύπουλες μεταρρυθμίσεις της στην εκπαίδευση (αλλά και σε όλους τους άλλους τομείς: οικονομία, εργασία, υγεία) την ώρα που τα σχολεία είναι κλειστά και τη στιγμή που όποιος βγει για να αντισταθεί και να διεκδικήσει τα δικαιώματά του στη γνώση και προπάντων την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, θα θεωρηθεί ταραξίας αναρχικός που δεν σέβεται τους κανόνες που έχουν καθοριστεί για την καταπολέμηση του Covid-19.
Και το λένε ποιοι αυτοί, που δεν σέβονται κυρίως του πολίτες της χώρας τους, ανοίγοντας και ξανακλείνοντας ανά βδομάδα την αγορά, έχοντας διατηρήσει ανοιχτά τα σύνορα και που τώρα θέλουν να ξανανοίξουν τα σχολεία λες και δεν ξέρουν πως δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και η κατάλληλη οργάνωση, που κανονικά θα εμπόδιζεφην αύξηση των κρουσμάτων. Και παιδάκι δημοτικού να έβαζες να σου λύσει αυτό τόσο μεγάλο μυστήριο, θα σου έλεγε πως αυτό το σύστημα《αρκοντεόν》που αγαπά ιδιαίτερα η κυβέρνηση από την αρχή της εμφάνισης της πανδιμίας στην Ελλάδα, είναι το ίδιο επικίνδυνο με την ιδέα του Μπόρις Τζόνσον να εφαρμόσει την ανοσία της αγέλης.
Έναν χρόνο αργότερα, η ανθρωπότητα έχει δοκιμαστεί και πληγωθεί (ανεπανόρθωτα) και το αυτί της αυτοαποκαλούμενης δημοκρατίας μας δεν έχει ιδρώσει. Αντί να δείξει ενδιαφέρον και να ρίξει τα χρήματα που τόσο εύκολα βρήκε για να πληρώσει τους ένοπλους αστυνομικούς που θα φυλάνε τα πανεπιστήμια, σαν είναι φυλακές, σε υποδομές (π.χ. το κτίριο που στεγάζεται το Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. αλλά και πολλά άλλα θα μας πέσουν στο κεφάλι μας), αναπληρωτές καθηγητές και τεστ κορωνοϊού για διδάσκοντες και διδασκόμενους (σε σχολεία και πανεπιστήμια) θέλει λέει να εξορθολογήσει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, με νέα μέτρα που ουσιαστικά αποκλείουν τα παιδιά των κατώτερων στρωμάτων από την ανώτατη εκπαίδευση και να ψηφίσει το ν+2.
Ας μην είχε τα χρήματα η κ. Κεραμέως και η κάθε Κεραμέως να πληρώσει τα ξένα πανεπιστήμια, ας έμπαινε στη σχολή της μέσω πανελληνίων και θα σου έλεγα εγώ αν θα ήθελε περιορισμό-λαιμητόμο στις σπουδές της. Ένας χρόνος και εδώ (στην Ελλαδίτσα, γιατί την αγάπαμε μόνο έτσι μικρή και φτωχή!) δεν έχει αλλάξει τίποτα! (Παραθέτω την περυσινή επιστολή που είχα στείλει στον πρωθυπουργό, για να θυμηθούμε τι γινόταν σαν σήμερα 28/01, το 2020).
«Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Πώς σας φαίνεται η επικρατούσα κατάσταση (καταλήψεις και αναταραχές) σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως στα λύκεια, μετά τα δικά σας και της υπουργού, που εσείς διορίσατε, νομοσχέδια; Βλέπετε εσείς, γεννηθήκατε ΤΥΧΑΙΑ μέσα σε μία πασίγνωστη πολιτική οικογένεια που ΕΥΤΥΧΩΣ Ή ΔΥΣΤΥΧΩΣ είχε τα (πάρα πολλά) χρήματα, για να αντέξει να σας στείλει να σπουδάσετε στο Harvard, κι έτσι καταλήξατε να έχετε μεταπτυχιακά, bachelor, master, PhD, και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Οφείλετε να ξέρετε όμως, πως δεν είναι κάθε ελληνική οικογένεια απόγονος του Ελευθερίου Βενιζέλου, ούτε έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες τη δυνατότητα να απολαύσουν τα προνόμια, που εσείς θεωρείτε δεδομένα.
Ωστόσο, εγώ είμαι μια απλή μαθήτρια τρίτης λυκείου, τι ακριβώς μπορώ να γνωρίζω, τι εμπειρία μπορεί να έχω; Κι όμως το καλοκαίρι ψήφισα στις δημοτικές, περιφερειακές, βουλευτικές εκλογές αλλά και στις ευροεκλογές. Επίσης ήμουν μικρή και παράλληλα ώριμη για να θυμάμαι (και να έχω άποψη) για το πρώτο δημοψήφισμα που διεξήχθη μετά από εκείνο τηςδικτατορίας των Συνταγματαρχών. Είμαι μια πολιτικοποιημένη (και όχι κομματικοποιημένη) νέα πολίτης, όπως και πολλοί άλλοι της ηλικίας μου. Αξίζουμε και πρέπει να έχουμε λόγο σε αυτήν την κατάσταση, διότι μας επηρεάζει άμεσα.
Είναι αναφαίρετο το δικαίωμά μας στη δημόσια εκπαίδευση, κι αυτή οφείλει να είναι άξια και ικανή να δημιουργήσει σωστούς και καλούς πολίτες με κριτική ικανότητα, γνώσεις και εφόδια για τα επόμενα στάδια της ζωής τους. Αυτό εννοείται πως δεν είναι εφικτό όταν υπάρχουν περικοπές των προϋπολόγισμών των σχολείων ή των μισθών των καθηγητών, υψηλή ηλικία συνταξιοδότησης και όχι νέες προσλήψεις καινούριου εκπαιδευτικού προσωπικού, οι οποίοι να είναι απόφοιτοι δημόσιων ιδρυμάτων. Ή όταν συνεχίζει να υφίσταται ακάθεκτος ο θεσμός των πανελληνίων με ακόμα πιο αυστηρούς περιορισμούς και δεσμεύσεις.
Και να που φτάσαμε στο πλέον επίκαιρο και φλέγον ζήτημα, το οποίο είναι η υπερψήφιση, από τους βουλευτές σας, του νέου νομοσχεδίου που προβλέπει εκτός των άλλων την καθιέρωση της βάσης του 10, την εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων καθώς και την εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ. Όπως καταλαβαίνετε τα μισά από αυτά δεν με αφορούν καν αφού εγώ φέτος τελειώνω τη μαθητική μου θητεία, παρ' όλα αυτά ενδιαφέρομαι, όλοι μας ενδιαφερόμαστε. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις συνεχείς επιφανειακές και υποβαθμιστικές μεταρρυθμίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αντί της εκ θεμελίων αλλάγης της, δεν οδηγούν πουθενά.
Πηγαίνω τρίτη λυκείου και καθημερινά αισθάνομαι σαν να πηγαίνω στο εκτελεστικό απόσπασμα. Αγαπάω τη γνώση από όπου και αν προέρχεται και ποτέ δεν είχα πρόβλημα με το σχολείο (πάντα ήμουν άριστη, και το τονίζω επειδή είμαι ενήμερη για το πόσο υψηλά βρίσκεται για εσάς η αριστεία αλλά και για να καταλάβετε ότι δεν είναι μόνο οι《κακοί》μαθητές που φέρνουν τα πάνω κάτω) όμως σίγουρα δεν μπορώ να ζήσω με τους βραδινούς μου εφιάλτες. Γεμίζω το κεφάλι μου με έναν όγκο αφενός σπουδαίων και σημαντικών πληροφοριών και αφετέρου πληροφοριών που πρέπει να παπαγαλίσω. Έλατε όμως, που είμαι άνθρωπος και όχι παπαγάλος. Έχω δική μου φωνή και δεν είμαι φερέφωνο αντιλήψεων άλλων. Όλοι λένε: 《 Αν δεν ξέρεις απ' έξω και ανακατωτά το βιβλίο, ακόμη και τα κόμματα δεν θα περάσεις πουθενά》, και έχουν δίκιο. Ίσως για αυτό να είναι έτσι το σύστημα, ώστε να μας ωθεί στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Εσείς από μόνοι σας, οι κυβερνήτες αυτής της χώρας που κατευθύνετε το εθνικό πεπρωμένο, υποβαθμίζετε την δημόσια εκπαίδευση, γιατί όταν την εξισώνετε με την ιδιωτική, δείχνετε την αδυναμία σας, τη μη εμπιστοσύνη στον ίδιο σας τον εαυτό, ότι το δημόσιο, που εσείς διοικείτε, θα πετύχει. Χρησιμοποιείτε και κρύβεστε πίσω από το πρόσχημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν οι όροι λένε ρητά πως δεν είναι είναι υποχρεωτική αυτή η εξίσωση. Πού πάτε τη χώρα κύριε Πρωθυπουργέ, πώς αντέχετε να κοιτάτε στα μάτια αυτούς τους εκατομμύρια πολίτες που σας ψήφισαν, πώς κοιμάστε το βράδυ; Σήμερα έχετε συνεδριάσεις για το θέματα της παιδειάς, πιστεύετε πράγματι ότι θα σας βγάλουν κάπου;
Αυτή η επιστολή ενδεχομένως να είναι εκτενής και να μην την προσέξετε καθόλου. Βέβαια, έτσι κι αλλιώς δεν θα τη διαβάσετε καν εσείς. Όμως, εγώ σε εσάς απευθύνομαι και θα ήθελα κι εσείς να δείξετε κάποιο ενδιαφέρον. Γνωρίζετε τη σημασία της επικοινωνίας με τους πολίτες σε ένα δημοκρατικό καθεστώς. Αυτή η επιστολή απαρτίζεται μόνο από δικές μου λέξεις, από λόγια μιας μαθήτριας που σε 4 μήνες δίνει πανελλαδικές εξετάσεις και φοβάται την αποτυχία. Άραγε, έχετε βρεθεί ποτέ σε αυτήν τη θέση, έχετε αναρωτηθεί πως ζει μια πενταμελής οικογένεια χωρίς βουλευτικούς μισθούς; Να πληρώνει μεταβίας τα φροντιστήρια, ώστε να μην χρειάζεται μετά να πεθάνει της πείνας για να πληρώσει 《αμερικανόφερτα》 κολλέγια και ΙΕΚ;》
Πλέον φοιτήτρια που νιώθει ακριβώς το ίδιο αγανακτισμένη με τον περυσινό μαθητικό εαυτό της».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη