Με αφορμή όσων γράφονται και ακούγονται το τελευταίο χρονικό διάστημα από συναδέλφους εκπαιδευτικούς, σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών και την άρνηση κατάθεσης βαθμολογίας Ά τετραμήνου, θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου άποψη.
Έχοντας ως βάση αυτά που διδάσκονται στο παιδαγωγικό τμήμα της ΣΕΛΕΤΕ αλλά και από τη συμμετοχή μου στις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ ο εκπαιδευτικός για κάθε διδακτική ώρα ακολουθεί το σχέδιο μαθήματος.
Σύμφωνα με το σχέδιο μαθήματος, που θα πρέπει να έχει νωρίτερα οργανώσει, για κάθε διδακτική ώρα θα πρέπει να ακολουθηθούν τα εξής στάδια:
εισαγωγή, παρουσίαση του θέματος, εφαρμογή των γνώσεων που διδάχθηκαν μέσω του φύλλου εφαρμογής, έλεγχος των γνώσεων που αποκτήθηκαν μέσω του φύλλου ελέγχου (σε ολιγόλεπτο χρονικό διάστημα), το οποίο ο εκπαιδευτικός στη συνέχεια μπορεί να το αξιολογήσει και τέλος ανακεφαλαίωση του μαθήματος.
Ομολογώ ότι κατά την πρώτη συμμετοχή μου στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, σε εξεταζόμενο θέμα διδακτικής, όπου ζητούσε να οργανώσουμε διδακτικά 3ωρο συνεχόμενο μάθημα του αντικειμένου μου, επέλεξα να αξιολογήσω τις γνώσεις των μαθητών μόνο την 3η ώρα και όχι και στις υπόλοιπες δύο και αυτός ήταν ο λόγος που δεν πέτυχα στις τότε εξετάσεις.
Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς δια ζώσης και εξ αποστάσεως είχαν την δυνατότητα να έχουν αξιολογήσει τους μαθητές τόσες φορές όσες και οι ώρες διδασκαλίας τους εάν και εφόσον είχαν οργανώσει σωστά το μάθημά τους και δεν είχαν παραλείψει το στάδιο του ελέγχου.
Όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο θεωρώ ότι το κάνουν από άγνοια ή υποκρισία ή εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες και προσπαθούν να αλιεύσουν ψήφους φροντίζοντας πρώτα να δημιουργήσουν ζήτημα.
Αν προηγουμένως είχαν φροντίσει να είναι συνεπείς στο εκπαιδευτικό τους έργο από παιδαγωγικής και διδακτικής άποψης δεν θα υπήρχε ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση παραπλανούν και δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις στους συναδέλφους, τους γονείς, τους μαθητές και την κοινή γνώμη.
Με σεβασμό και εκτίμηση
Προς όλους τους συναδέλφους που βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες δια ζώσης ή εξ αποστάσεως, που σμιλεύουν ανθρώπινες παιδικές ψυχές και παλεύουν για μια καλύτερη εκπαίδευση.
Προς όλους τους συναδέλφους που είναι άμεμπτοι και έχουν κερδίσει τον μέγιστο σεβασμό των μαθητών, των γονέων, των συναδέλφων τους, της πολιτείας αλλά και της κοινωνίας.
Νικόλαος Γ. Σταφύλης, Msc
Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη