Σχολεία-Ειδική Αγωγή: «Καμπανάκι» για τη λειτουργία εν μέσω κορονοϊού
Σχολεία: Τον κώδωνα του κινδύνου για τη λειτουργία εν μέσω κορονοϊού κρούει το εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης με ανοιχτή επιστολή του

Για υγειονομικό κίνδυνο κάνει λόγο το εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων της Ειδικής Αγωγής εν μέσω κορονοϊού.

Όπως τονίζεται, «δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα σχολεία καθώς λειτουργούν σε περιορισμένους ακατάλληλους κτιριακά χώρους και επικίνδυνους προς χρήση».

Παράλληλα, «οι μαθητές αδυνατούν να φορέσουν μάσκα και να τηρούν τους κανόνες υγειονομικής αυτοπροστασίας και προστασίας του περιβάλλοντος όπως ορίζονται από τον ΕΟΔΥ», ενώ «δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας λόγω των ειδικών αναγκών των μαθητών που χρήζουν άμεσης επαφής, καθοδήγησης και υποστήριξης».

Την ίδια ώρα, «δεν υπάρχει υγειονομικό υλικό προστασίας του προσωπικού (μάσκες, γάντια, ρόμπες κλπ)», ενώ «σε κάποια σχολεία δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να καλύπτει τις συστηματικές ανάγκες καθαρισμού και απολύμανσης των χώρων».

Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης προτείνει σειρά μέτρων σε επιστολή του προς τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τον ΕΟΔΥ, καθώς και την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Αναλυτικά η επιστολή:

Από:

Ειδικά σχολεία Θες/νίκης

Προς

Τον Περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας

Τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης

Τον ΕΟΔΥ

Την Υπουργό Παιδείας

ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση για θέματα επισφάλειας και υγειονομικού κινδύνου στην λειτουργία ειδικών σχολείων λόγω COVID-19».

Αξιότιμοι Κύριοι,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για μια φορά ακόμη για τα θέματα επισφάλειας και υγειονομικού κινδύνου που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία. Έχουμε ξαναστείλει διάφορα έγγραφα προς την υπουργό παιδείας και υπεύθυνους φορείς τονίζοντας τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην λειτουργία των σχολείων μας, χωρίς να έχουμε λάβει καμία απάντηση ή έστω την σύσταση κάποιων μέτρων που θα αφορούν για την προστασία όλων μας. Θεωρούμε καθήκον μας να σας τονίσουμε για μια φορά ακόμη την έκθεση και τις συνθήκες επικινδυνότητας που βιώνουμε όλοι στην εργασία μας καθημερινά, δεδομένων των συνθηκών που υπάρχουν, τον φόβο και την αγωνία που αισθανόμαστε για την πιθανότητα να νοσήσει κάποιος και να κινδυνέψει η ζωή του καθώς όπως είναι γνωστό ανευρίσκονται συνέχεια κρούσματα στα σχολεία (https://www.minedu.gov.gr/covid19-schools.html) με συχνά δύσκολη έκβαση και σοβαρές συνέπειες.

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι συνθήκες στα σχολεία μας είναι ιδιαίτερα επισφαλείς και επικίνδυνες λόγω της ακαταλληλότητας των περισσότερων δομών που στεγάζονται και δεν είναι δυνατό να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας σε σχέση με τον μαθητικό και εκπαιδευτικό δυναμικό που υπάρχει. Oι μαθητές δεν μπορούν να τηρήσουν κανόνες υγιεινής και αυτοπροστασίας και αρκετοί από αυτούς έχουν ευπάθεια λόγω πολυσύνθετων προβλημάτων υγείας. Συγκεκριμένα:

  • Δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα σχολεία καθώς λειτουργούν σε περιορισμένους ακατάλληλους κτιριακά χώρους και επικίνδυνους προς χρήση.

  • Οι μαθητές αδυνατούν να φορέσουν μάσκα και να τηρούν τους κανόνες υγειονομικής αυτοπροστασίας και προστασίας του περιβάλλοντος όπως ορίζονται από τον ΕΟΔΥ (χέρια στο στόμα, βήχουν χωρίς προφυλάξεις, κλπ).

  • Δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας λόγω των ειδικών αναγκών των μαθητών που χρήζουν άμεσης επαφής, καθοδήγησης και υποστήριξης. Καθημερινά ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τους μαθητές και με βιολογικά υγρά τους. Να υπενθυμίσουμε ότι οι μαθητές δεν κάνουν καθόλου τεστ σε ελέγχους που γίνονται κατά καιρούς από τον ΕΟΔΥ στα σχολεία, γιατί πολλοί λίγοι γονείς συναινούν για να ελεγχθούν τα παιδιά τους.

  • Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι προσέρχονται στο σχολείο με σύνθετα νευρολογικά και μεταβολικά νοσήματα και επιβαρυμένη αναπνευστική λειτουργία. Είναι πολύ επισφαλές τα παιδιά αυτά να νοσήσουν από Covid-19 γιατί μπορεί να αποβεί μοιραίο για τη ζωή τους.

  • Η μεταφορά όλων των μαθητών των ειδικών σχολείων γίνεται σε πούλμαν με 100% πληρότητα από διάφορες γεωγραφικές περιοχές της πόλης και σε διαφορετικά σχολεία (το κάθε λεωφορείο), χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων και ασφαλείας με εμφανή κίνδυνο μεταφοράς και εξάπλωσης επιδημιολογικού φορτίου.

  • Δεν γίνονται συστηματικά τεστ από φορείς είτε του υπουργείου παιδείας, είτε τον ΕΟΔΥ, ώστε να ελέγχεται η υγειονομική κατάσταση των σχολείων. Τα περισσότερα σχολεία έχουν ελεγχθεί μια ή δύο φορές μετά από συνεχείς εκκλήσεις των ίδιων των σχολείων.

  • Δεν υπάρχει υγειονομικό υλικό προστασίας του προσωπικού (μάσκες, γάντια, ρόμπες κλπ)

  • Σε κάποια σχολεία δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να καλύπτει τις συστηματικές ανάγκες καθαρισμού και απολύμανσης των χώρων.

Θεωρούμε, ότι η εκπαίδευση είναι ενιαία καθώς και η προστασία και διασφάλιση της υγείας και της ζωής όλων των μαθητών, είτε ανήκουν στην γενική είτε στην ειδική εκπαίδευση και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται, χωρίς διαχωρισμούς. Με βάση όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι αναμενόμενο και θέμα χρόνου να συμβούν τραγικά περιστατικά που θα θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή κάποιων μαθητών και προσωπικού, όπως έχει γίνει ήδη και έχουμε βιώσει δύσκολες και τραγικές καταστάσεις.

Ζητούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας ως θεσμικοί φορείς ώστε όταν το επιδημιολογικό φορτίο πόλεων είναι αυξημένο να λαμβάνονται μέτρα που να προστατεύουν και τα ειδικά σχολεία, μαθητές, προσωπικό και οικογένειές τους όπως και στα γενικά σχολεία και να παραμένουν κλειστά μέχρι να επέλθει ασφάλεια για την επαναλειτουργία τους. Σε αντίθετη περίπτωση λειτουργίας των ειδικών σχολείων, όπως γίνεται τώρα, θα πρέπει να θεσπιστούν μέτρα προστασίας που να εξασφαλίζουν την ασφαλή φοίτηση των μαθητών, των οικογενειών τους και των εργαζομένων. Ήτοι:

  • Λειτουργία εκ περιτροπής των μαθητών για την μείωση του συνωστισμού και την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας,

  • Διαμόρφωση ωραρίου προσωπικού με απόφαση και κρίση συλλόγου διδασκόντων ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, αποφεύγεται η ταυτόχρονη συνύπαρξη και ο συνωστισμός στους χώρους του σχολείου.

  • Αύξηση των δρομολογίων των μαθητών ώστε να μην συνωστίζονται και να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων.

  • Συστηματικά τεστ σε προσωπικό και μαθητές.

  • Έλεγχος της υγειονομικής ασφάλειας του χώρου από υπεύθυνους φορείς πχ ΕΟΔΥ.

  • Ιατρικός έλεγχος και αξιολόγηση της ευπάθειας μαθητών και συστάσεις.

  • Προμήθεια υγειονομικού υλικού προστασίας του προσωπικού (μάσκες, γάντια, προσωπίδες, ρόμπες) καθώς όλοι συχνά ερχόμαστε σε επαφή με βιολογικά υγρά των μαθητών.

Αναμένουμε τις αποφάσεις και θέσεις σας και δηλώνουμε ξεκάθαρα οτιδήποτε και συμβεί είναι ευθύνη όλων σας: ο διαχωρισμός της εκπαίδευσης, η έκθεση σε κίνδυνο νόσησης με ολέθριες συνέπειες για την υγεία μαθητών ειδικής αγωγής και εργαζόμενων χωρίς την θέσπιση κατάλληλων μέτρων προστασίας στα ειδικά σχολεία με βάση τις ανάγκες τους. Η δημόσια κατακραυγή και συνέπειες θα βαραίνουν τον κάθε υπεύθυνο ξεχωριστά και σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα θα καταγγείλει.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό,

Των ειδικών σχολείων

Θεσσαλονίκης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!