Όταν στα μέσα Σεπτεμβρίου είχαμε την έναρξη του σχολικού έτους, το Υπουργείο Παιδείας είχε αρνηθεί πεισματικά τη θέση της Ο.Λ.Μ.Ε. για αραίωση των υπερμεγεθών τμημάτων με στόχο τους 15 μαθητές. Ως Ομοσπονδία προτείναμε σειρά μέτρων που θα οδηγούσαν στην ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είχε αφεθεί στα όσα είχαν γίνει έως τον Μάιο. Δεν είχε υπάρξει καμία μέριμνα για την αναβάθμιση του δικτύου, τη βελτίωση των σχολικών υποδομών, την αγορά υπολογιστών- τάμπλετ στις μαθήτριες και τους μαθητές που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα, ενώ υπήρχε σημαντικός αριθμός οικογενειών που δεν είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Με βάση την εξέλιξη της πανδημίας και τα αλλεπάλληλα κύματα, η κ. Κεραμέως όφειλε να ασχοληθεί αποκλειστικά με την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και όταν αυτό δεν ήταν δυνατόν η προσπάθεια να επικεντρωνόταν στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της λεγόμενης «τηλεκπαίδευσης». Δυστυχώς η στόχευση ήταν διαφορετική και ξεκίνησε από τους μήνες Ιούνιο- Ιούλιο με την ατυχή αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων που δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση, ισχυρές αντιδράσεις και σημαντικές αδικίες. Οι επιλογές αυτές αποδείχθηκαν λανθασμένες, καθώς δεν έχει λειτουργήσει ακόμη το σύστημα διδασκαλίας μετά τη λήξη του ωραρίου των μαθημάτων που δεν υπάρχουν στο πρόγραμμα διδασκαλίας (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική). Στη συνέχεια από τις αρχές Οκτωβρίου η Υπουργός ασχολήθηκε, ως μη όφειλε, με τις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Ενώ από τις αρχές του αιώνα οι εκάστοτε Υπουργοί τις προκήρυσσαν και στη συνέχεια αποσύρονταν, η κ. Κεραμέως ανέλαβε ρόλο ποδηγέτησης των διαδικασιών. Έφθασε στο σημείο να καταστήσει το δικαίωμα του εκλέγεσθαι υποχρεωτικό και να μην αποδεχθεί την απόσυρση της συντριπτικής πλειοψηφίας των υποψήφιων και οδήγησε τον κλάδο σε εκλογές απόλυτης παρωδίας στις 7 Νοεμβρίου. Ενώ είχε θέσει με απόλυτη βεβαιότητα νίκης το ερώτημα «τώρα θα δούμε ποιον θα ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί» δεν αποδέχθηκε το 93% της αποχής, δηλώνοντας πως όλα βαίνουν καλώς και αυτές οι εκλογές ανέδειξαν νέους «αιρετούς». Μετά από το εκλογικό αποτέλεσμα που αποδοκίμασε πλήρως την εμπλοκή της, όφειλε να ενεργοποιήσει την παράταση της θητείας των υπαρχόντων αιρετών επί οκτώ μήνες. Δεν το έπραξε, αντίθετα με τροπολογία στα τέλη του Δεκεμβρίου αφαίρεσε τη δυνατότητα από τις ΕΛΜΕ να ορίζουν τους αιρετούς, εάν αυτοί εκλείψουν ή παραιτηθούν. Αυτή η διαδικασία αποδεικνύει την πρόθεση του νομοθέτη να αναγνωρίσει τη σημαντική θέση που είχε η Ομοσπονδία στις εκλογές αυτές και την υποχρέωση να συλλειτουργεί το Υπουργείο με αυτήν.
Παρότι η πανδημία κάλπαζε η πολιτική ηγεσία προχώρησε και σε άλλες δράσεις. Κατά πρώτον αναγνώρισε επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των λεγόμενων «κολλεγίων», πράξη που πυροδότησε σειρά διαμαρτυριών και δίκαιων έντονων αντιδράσεων από το Τεχνικό και το Οικονομικό Επιμελητήριο. Στη συνέχεια δε εμφάνισε το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, το οποίο ψήφισε χωρίς να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος που θα οδηγούσε πιθανόν σε κάποιες θετικές αλλαγές ή και βελτιώσεις.
Και ενώ η χώρα βρισκόταν σε πολύ δύσκολη κατάσταση και ένας μεγάλος αριθμός σχολείων έκαναν μάθημα με τηλεκπαίδευση ή και έκλειναν μερικά ή ολικά εξαιτίας κρουσμάτων, η κ. Κεραμέως κατέθεσε ένα πάρα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο που περιελάμβανε διατάξεις που αφορούσαν την εισαγωγή των μαθητών μας στα Α.Ε.Ι. Εν μέσω πανδημίας, πλήρους απαγορευτικού, ψήφισε έναν πολύ αρνητικό νόμο χωρίς να υπάρξει ο παραμικρός διάλογος με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον καθορισμό ελάχιστης βάσης εισαγωγής μειώνει δραστικά τον αριθμό των εισακτέων στα Α.Ε.Ι. και οδηγεί στη συρρίκνωση δεκάδες περιφερειακά τμήματα, τα οποία κινδυνεύουν άμεσα να κλείσουν. Παράλληλα επιφυλάσσει περισσότερα εμπόδια για τους μαθητές της σημερινής Β’ Λυκείου με την κατάθεση διπλού μηχανογραφικού. Με αυτή τη διαδικασία θα υπάρχει αποκλεισμός καθώς μειώνεται σε σημαντικό βαθμό και ο αριθμός των επιλεγόμενων τμημάτων.
Καθίσταται απόλυτα απαραίτητο να μην εφαρμοστεί εφέτος το νέο αυτό σύστημα. Αντίθετα επιβάλλεται να ξεκινήσει ένας ευρύς διάλογος που θα επιφέρει σειρά θετικών αλλαγών. Όσον αφορά την Α’ Λυκείου το ΥΠΑΙΘ οφείλει να αποδεχθεί άμεσα το πάνδημο αίτημα μη ενεργοποίησης τον Ιούνιο της τράπεζας θεμάτων.
Η πρόσφατη ενέργεια της κ. Κεραμέως να προχωρήσει στην εσωτερική- εξωτερική αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, εν μέσω πανδημίας με χιλιάδες σχολεία κλειστά αναδεικνύει τις προθέσεις της. Δυστυχώς δεν επιθυμεί το διάλογο και τη συλλειτουργία με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αναμένουμε και άλλα νομοσχέδια εντός ολίγων εβδομάδων, τα οποία θα πυροδοτήσουν νέες αντιδράσεις που δεν ωφελούν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Κοινός στόχος θα έπρεπε να είναι η διασφάλιση του δημοσίου αυτού αγαθού που καθορίζει έναν πολύ σημαντικό πυλώνα του κοινωνικού κράτους.
Επιμένουμε να υπάρξει επιτέλους πραγματικός διάλογος με την Υπουργό. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην αντιμετώπιση πολλών και σημαντικών προβλημάτων. Εάν αυτό δεν καταστεί δυνατό, οι όποιες αλλαγές που επιχειρούνται θα αντιμετωπίσουν την καθολική άρνηση εκπαιδευτικών- γονέων- μαθητών. Η κ. Κεραμέως καλείται να επιλέξει, η Ο.Λ.Μ.Ε. αναμένει και είναι έτοιμη για μια ακόμη φορά να πράξει το καθήκον της.
Άρθρο του Προέδρου της ΟΛΜΕ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρόν της Κυριακής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη