Αθηνά Λινού
Στις χώρες που λήφθηκαν μέτρα για τα σχολεία, όπως η συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων και η αραίωση του μαθητικού πληθυσμού στις αίθουσες, μειώθηκε η διασπορά του κορονοϊού, σημειώνει η Αθηνά Λινού

Να ληφθούν αυξημένα μέτρα προστασίας για όλες τις οικονομικές και κοινωνικές δραστηριότητες ζητά η καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας Αθηνά Λινού.

«Υπάρχουν ακόμα μέτρα που μπορούν και πρέπει να ληφθούν πριν κλείνουμε τόσο δραματικά τις δραστηριότητες. Θα κόστιζε πολύ λιγότερο αν παίρναμε αυτά τα μέτρα από ότι κοστίζει το γενικό lockdown», δήλωσε χαρακτηριστικά στον ΑΝΤ1.

Ειδικά για τα σχολεία, σημείωσε ότι οι τελευταίες έρευνες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά και νοσούν και μεταδίδουν τον κορονοϊό. Αναφέρθηκε, μάλιστα, σε εσφαλμένες αρχικές εκτιμήσεις για την μεταδοτικότητα των παιδιών, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί η συμβολή των σχολικών μονάδων στη διασπορά του κορονοϊού.
 
Επεσήμανε, μάλιστα, πως επικαιροποιημένες μελέτες αποδεικνύουν πως όπου λήφθηκαν μέτρα αποστασιοποίησης στα σχολεία, περιορίστηκε η διασπορά του ιού στην κοινότητα. Αντιθέτως, σε περιπτώσεις που δεν υπήρξαν παρεμβάσεις στις σχολικές μονάδες, αυξήθηκε το επιδημιολογικό φορτίο στον γενικό πληθσμό.

Τέλος, πρότεινε πως ο μαθητικός πληθυσμός στις αίθουσες θα πρέπει να αραιώσει, με συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων, για την οποία θα απαιτηθούν προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Μέτρα για εμπόριο, εργασιακούς χώρους

Παράλληλα, η καθηγήτρια πρότεινε μια σειρά από μέτρα για επιχειρήσεις, εργασιακούς χώρους, μέσα μεταφοράς.

Ειδικότερα:

- Να αυξηθούν οι διαδρομές στα μέσα μεταφοράς, ακόμα και με χρήση ιδιωτικών λεωφορείων ή ταξί

- Να επιδοτηθούν μάσκες υψηλού βαθμού προστασίας για τους χώρους εργασίας

- Άμεση ενεργοποίηση των ιατρών εργασίας και καθορισμός «προφίλ επικινδυνότητας» σε κάθε εργαζόμενο

- Ασφαλείς μάσκες προστασίας για τους εργαζόμενους στο λιανεμπόριο και διεύρυνση του ωραρίου των πολυκαταστημάτων, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού
 

Δεν προκαλεί έκπληξη η αύξηση των κρουσμάτων

Σχετικά με την αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων κορονοϊού, η Α. Λινού σημείωσε πως δεν προκάλεσε έκπληξη στους ειδικούς.

Η καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1, εξήγησε ότι «το λογικό είναι να κοιτάμε στο πηλίκο των θετικών, σε σχέση με το σύνολο των τεστ και αυτό είναι σταθερό γύρω στο 3,5% με 4%».

Επεσήμανε πως «πρέπει πάντα αντί να κοιτάμε τον απόλυτο αριθμό των θετικών, να κοιτάμε το πηλίκο, είναι μια απλή διαίρεση. Αν αυτό μεταβάλλεται έχουμε έξαρση. Αν μειώνεται έχουμε πτώση».

Σημείωσε, μάλιστα, πως «δεν τηρούνται μέτρα μαζικά και αυτό είναι ευθύνη της Πολιτείας». «Δεν έχουν βελτιωθεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι συνθήκες στους χώρους εργασίας και δεν έχει γίνει σωστή ενημέρωση για την απομόνωση των θετικών» συμπλήρωσε.

<script src="https://player.glomex.com/integration/1/glomex-player.js"></script><glomex-player data-integration-id="40599z13jz16q3xa" data-playlist-id="v-c9ifd7e3pj8x-se" data-width="588" data-height="330"></glomex-player>

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θρανία
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
«Δυστυχώς, ήδη άρχισαν να επαληθεύονται οι προβλέψεις όσων αντιλήφθηκαν την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μέσω των "Ωνάσειων Σχολείων»
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
ekpaideutikoi
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση
Καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι στην προσχολική εκπαίδευση – Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας σε πρόγραμμα Erasmus+
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση
tempi
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει την ασυνεννοησία στο Κέντρο Επιχειρήσεων
Nέο ηχητικό ντοκουμέντο με μητέρα επιζώντα να καλεί στο «112»
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο αποκαλύπτει την ασυνεννοησία στο Κέντρο Επιχειρήσεων