Τηλεκπαίδευση: Μειώστε έστω και τώρα τις ώρες μπροστά στην οθόνη!
Οι μαθητές που παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως μαθήματα, εμφανίζουν κόπωση, συμπτώματα κατάθλιψης, διάσπαση προσοχής και πάντως η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πολύ απέχει από αυτό που λέμε κανονικότητα στην εκπαίδευση

Όλο και περισσότεροι ειδικοί έρχονται με τρίμηνη καθυστέρηση να επισημάνουν αυτό που οι εκπαιδευτικοί είχαμε σκεφτεί ή διαπιστώσει από την πρώτη κιόλας εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης. Οι μαθητές που παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως μαθήματα, εμφανίζουν κόπωση, συμπτώματα κατάθλιψης, διάσπαση προσοχής και πάντως η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πολύ απέχει από αυτό που λέμε κανονικότητα στην εκπαίδευση.

Αυτό που θα έπρεπε να είχε γίνει – αλλά ποτέ δεν είναι αργά – είναι η μείωση στο 50-66% των ωρών διδασκαλίας. Αυτό, όσο και αν ακούγεται περίεργο, θα είχε μόνο θετική ανταπόκριση από μαθητές και συναδέλφους. Για τα παιδιά, λιγότερες ώρες μπροστά σε μια οθόνη, άρα περισσότερο χρόνο για δική τους ενασχόληση με τα μαθήματα, που είναι αυτό που πραγματικά λείπει.

Για εμάς, περισσότερο χρόνο για αποτελεσματικότερο σχεδιασμό του μαθήματος: Αυτό που θα χάναμε σε χρόνο «απασχόλησης» της τάξης, θα το κερδίζαμε από την προσεκτικότερη και πιο οργανωμένη παρουσίαση των ενοτήτων με προφανείς θετικές συνέπειες.

Το παραπάνω, το δοκιμάσαμε στην πρώτη περίοδο της πανδημίας, όταν όλα ήταν στον «αέρα» όσον αφορά την εξ αποστάσεως. Οι ώρες διδασκαλίας μέσω υπολογιστή ήταν προγραμματισμένα μειωμένες και η ανταπόκριση των μαθητών μας σε πολύ καλύτερο επίπεδο, παρά τη δική μας – σε κάποιο βαθμό – ανεπάρκεια από την αιφνιδιαστική εφαρμογή του μέτρου. Σήμερα, με την αποκτημένη εμπειρία, θα είχαμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα, χωρίς συνέπειες στην πρόοδο της ύλης, αφού για πολλά μαθήματα είναι πολύ «εύκολο» να προχωρήσεις, αλλά – δυστυχώς – μόνος σου ή με πολύ μικρή παρέα!

Όπως είπα και στην αρχή, ποτέ δεν είναι αργά. Ούτε για το Υπουργείο που ασχολείται με το πώς θα κάνει «αξιολόγηση» (εδώ ο κόσμος χάνεται…) ούτε ακόμα και για τους δικούς μας αγωνιστές που αναλώνονται στο πως θα οργανώσουν την «αντίσταση» στην αξιολόγηση

Όταν βλέπεις πως αυτό που κάνεις , αντί να βοηθήσει τους μαθητές προκαλεί ακόμα και προβλήματα υγείας (σε μαθητές ΚΑΙ εκπαιδευτικούς) , οφείλεις να προσπαθήσεις να διορθώσεις!

Βασίλης Μπακούρος, μαθηματικός στο 2ο ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio amfitheatro
Επιστολή της ΔΑΠ στον Πιερρακάκη: Ζητά δωρεάν πρόσβαση σε νομικές βάσεις δεδομένων για τους φοιτητές Νομικής
Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη για δωρεάν διανομή «πολυκώδικα» σε όλες τις Νομικές σχολές της...
Επιστολή της ΔΑΠ στον Πιερρακάκη: Ζητά δωρεάν πρόσβαση σε νομικές βάσεις δεδομένων για τους φοιτητές Νομικής