filis-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
«Μετά τα νέα λοκντάουν, προχώρησαν σε παρατάσεις ως τον Γενάρη του 2021, αλλά έκτοτε η εταιρία έκοψε τις δοκιμαστικές γαλαντομίες και τους υποχρέωσε σε κανονική σύμβαση με ετήσια διάρκεια και κόστος 2 εκατομμυρίων ευρώ. Κι αυτό το μάθαμε μόλις προχτές» δήλωσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμβαση με τη Cisco

«Η υπουργός ισχυριζόταν επί ένα χρόνο ότι η εταιρία είχε δωρίσει στη χώρα μας το σύστημα τηλεκπαίδευσης για τα δημόσια σχολεία, τη στιγμή που παγκοσμίως αποτελεί σημαντικό πόρο της CiscoΌταν όμως ζητούσαμε τη σύμβαση να ενημερωθούμε για τους ακριβείς όρους, να την ελέγξουμε ως αντιπολίτευση, να εκφέρουμε κρίση, αρνιόταν πεισματικά να τη δημοσιοποιήσει, θαρρείς και ήταν ιδιωτικό της συμφωνητικό. Γνωρίζαμε ότι κάποιο λάκκο θα είχε η φάβα, αλλιώς γιατί να αρνείται την ενημέρωση των κομμάτων; Και αποδείχτηκε ότι ήταν έτσι την περασμένη εβδομάδα» δήλωσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο 2020mag.gr, ο Νίκος Φίλης. 

Όπως ανέφερε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ «Πέρυσι την άνοιξη, στην πρώτη καραντίνα, έκαναν τσάτρα-πάτρα μια ολιγόμηνη σύμβαση με την εταιρία για τη χρήση της πλατφόρμας της Cisco, μια δοκιμαστική περίοδο. Ποιοι τεχνικοί περιορισμοί έμπαιναν και κατά πόσο αυτοί εξηγούσαν την ταλαιπωρία όλο αυτό τον καιρό μαθητών και εκπαιδευτικών, με τα γνωστά προβλήματα ποιότητας και τις συχνές “καταρρεύσεις” του συστήματος, δεν μπορούμε σε αυτή τη φάση να το γνωρίζουμε, καθώς εκείνες τις αρχικές συμβάσεις, δυστυχώς, δεν τις έχουν δώσει στη δημοσιότητα. Επίσης δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν υπήρξαν ή όχι ανταλλάγματα, όπως κυρίως η διείσδυση της εταιρίας στο χώρο της εκπαίδευσης και εν γένει στο δημόσιο. Είδαμε πάντως πολλούς δημόσιους φορείς να αλλάζουν την ίδια περίοδο την πλατφόρμα τους σε αυτήν της Cisco. Κάνει επίσης εντύπωση ότι φρόντισαν να βαφτίσουν στα ελληνικά τον όρο “free trial agreement”  σε… “σύμβαση δωρεάν παραχώρησης”, αποσιωπώντας τον όρο “δοκιμαστικός” και μιλώντας εξαρχής για “παραχώρηση”, που δείχνει κάτι μόνιμο. Τίποτα απολύτως δεν ήταν μόνιμο».

Και συνεχίζει: Όλα αυτά γιατί λογάριαζαν ότι από τον Σεπτέμβριο του 2020 τα σχολεία θα ήταν ανοιχτά. Μετά τα νέα λοκντάουν, προχώρησαν σε παρατάσεις ως τον Γενάρη του 2021, αλλά έκτοτε η εταιρία έκοψε τις δοκιμαστικές γαλαντομίες και τους υποχρέωσε σε κανονική σύμβαση με ετήσια διάρκεια και κόστος 2 εκατομμυρίων ευρώ. Κι αυτό το μάθαμε μόλις προχτές».

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι πια δωρεάν δήλωσε: Δεν είναι δωρεάν πλέον για το δημόσιο. Γιατί, και αυτό θέλω να το τονίσω, δεν ήταν από την πρώτη μέρα δωρεάν για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αφού έκαναν σοβαρά έξοδα για τη συμμετοχή τους. Όσο για το δημόσιο, πράγματι θα καταβάλει τα χρήματα αυτά, πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, για δώδεκα μήνες, τους οποίους ήδη διανύουμε.

Κατηγόρησε επίσης την υπουργό Παιδείας ότι «ανάρτησε την τελευταία σύμβαση, στα μουλωχτά, στην ιστοσελίδα του υπουργείου στις 20 Μαρτίου, χωρίς καμιά ανακοίνωση, επειδή σε λίγο θα ξεκινούσαν οι πληρωμές και δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς».

Στην ερώτηση από πού προέρχονται τα χρήματα, ο Νίκος Φίλης είπε πως «προέρχονται από το ΣΥΖΕΥΞΙΣ, ένα πρόγραμμα που είχε τρέξει αποφασιστικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Όπως φαίνεται, αντικατέστησαν την κινεζική Huawei με hardware και software της αμερικανικής Cisco. Μόνο που αυτό που το σύστημα που αντικαθίσταται προοριζόταν για χρήση τηλεδιασκέψεων από δημόσιους φορείς και δήμους, χωρίς να εξηγούν πώς θα ανταποκριθούν αυτοί στα καθήκοντά τους.

Η κυβέρνηση αμέλησε να οργανώσει από την αρχή της πανδημίας ένα σοβαρό δημόσιο δίκτυο τηλεκπαίδευσης, ενισχύοντας και αναβαθμίζοντας το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ακόμα και σε ιδιωτικές εταιρίες μπορούσε να προσφύγει παράλληλα, εφόσον αυτό κρινόταν απαραίτητο για λόγους χωρητικότητας και αυξημένης λειτουργικότητας. Κοιτάξτε, εμείς από την πρώτη στιγμή, πέρσι την άνοιξη, παραδεχτήκαμε ότι όλοι θα αιφνιδιαζόμασταν από την πανδημία. Η διαφορά είναι ότι αντί το υπουργείο να μεριμνήσει από το καλοκαίρι του 2020 και να διαπραγματευτεί ένα ποιοτικό δίκτυο σε συμφέρουσα τιμή, παρέμεινε στο trial agreement ως τον Γενάρη του 2021. Έτσι, με το νέο λοκντάουν έφτασε -απολύτως εν κρυπτώ, χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς διαπραγμάτευση, χωρίς πρόσκληση ενδιαφέροντος, έστω με επείγουσες διαδικασίες, χωρίς διαφάνεια- να αντικαθιστά δίκτυο που προοριζόταν για άλλο σκοπό με αυτό της τηλεκπαίδευσης. Κι αυτό αναδεικνύει ένα γενικό ζήτημα: πώς αντιμετώπισε η κυβέρνηση την πανδημία στο σύνολό της». 

Σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, σχολίασε «Οι ειδικοί επιστήμονες, από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε το τμήμα της συμφωνίας που αφορά τα δεδομένα, εξηγούν ότι επιτρέπει τη συλλογή και επεξεργασία τους και ότι από αυτήν μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα για το προφίλ των χρηστών. Μάλιστα, η εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να τα χρησιμοποιεί για τους δικούς της σκοπούς, για όσο χρόνο θέλει, χωρίς το υπουργείο να μπορεί να προβάλλει αντιρρήσεις, να κάνει ερωτήσεις ή να αξιώνει αποζημίωση.

Πέρα από την αρθρογραφία πολλών ειδικών, του καθενός χωριστά, διάβασα την πολύ διαυγή ανακοίνωση - ανάλυση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος, για τη χρήση και εμπορική αξία των δεδομένων που έχουν πλέον περάσει στην κατοχή της Cisco. Διαπιστώνεται ότι, για παράδειγμα, από τη συλλογή της “υπογραφής” κάθε υπολογιστή (της IP όπως την ονομάζουν), που επιτρέπεται από τη σύμβαση, ακόμα και αν “ανωνυμοποιηθεί” εκ των υστέρων, μπορούν να εξαχθούν στοιχεία υψηλής εμπορικής αξίας αλλά και στοιχεία για τη σύνθεση, την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και άλλα πολλά.

Ποιο είναι το συμπέρασμά τους: ότι η συμφωνία για τα δεδομένα έγινε με προχειρότητα και παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων και των ανήλικων μαθητών. Δυστυχώς όμως, εκπαιδευτικοί και μαθητές έπρεπε υποχρεωτικά να κάνουν αποδεκτούς τους όρους της Cisco για να πάρουν μέρος στην τηλεκπαίδευση. Χωρίς ενημέρωση, χωρίς να γνωρίζουν λεπτομέρειες. Είμαι βέβαιος ότι αυτή η ιστορία θα έχει συνέχεια» είπε. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες