δημοτικό σχολείο, μαθητές
Η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Πάργας ζητά να αποσυρθεί η πρόταση για μετατροπή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καναλακίου σε πειραματικό.

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την απόφαση για επέκταση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων από το ΥΠΑΙΘ, εκπρόσωποι της κυβέρνησης και στελέχη της εκπαίδευσης στο Δήμο Πάργας, βρήκαν ευκαιρία να προβάλλουν τη δήθεν αναβάθμιση της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα με απόφαση του Προϊσταμένου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πρέβεζας , και παρά τη δηλωμένη αντίρρηση του συλλόγου εκπαιδευτικών του 1ου Δημοτικού Καναλακίου όπως αυτή εκφράστηκε με πρακτικό συλλόγου, να οριστεί το εν λόγω σχολείο σε Πειραματικό.

Είναι, πραγματικά να απορεί κανείς.

Το ΥΠΑΙΘ και η Κυβέρνηση, αφού δεν πήραν κανένα μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή (δεν αξιοποίησαν ούτε μία κενή αίθουσα, δεν προσέλαβαν επιπλέον καθαρίστριες, δεν αύξησαν τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων, δεν προγραμμάτισαν μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς, οι εμβολιασμοί μόλις τώρα ξεκινούν κι αυτοί από τα αδιάθετα εμβόλια κ.ά.), με τους  μαθητές του Δήμου μας  κλεισμένους στο σπίτι τους εδώ και μήνες, με τεράστιες επιπτώσεις από όλη αυτή την κατάσταση στους μαθητές μας (εκπαιδευτικές, ψυχοσυναισθηματικές κ.ά.), αποφάσισε να ασχοληθεί με την επέκταση του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

δημοτικό σχολείο

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (αν και ο ρόλος των δεύτερων είναι διαφορετικός) δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική, που εφαρμόζει τόσους μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, και εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις παλαιότερα.

Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών, αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς.

Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για να ενισχυθεί η διαφοροποίηση και η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση,  διαφορετικό πρόγραμμα διαφορετικά μαθήματα.

δημοτικό σχολείο μαθητές

Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στο Νομό Πρέβεζας και στο Δήμο Πάργας στέκεται απέναντι από αυτή την εξέλιξη, δεν επιθυμεί να αιτηθεί την ένταξη των σχολείων τους στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών, παρά τις πιέσεις που δέχεται και την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος, ώστε να δημιουργηθεί κλίμα αποδοχής από την κοινωνία και κυρίως από εκπαιδευτικούς και γονείς.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. 

Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται. Αποτελεί μεγάλη υποκρισία του Υπ. Παιδείας όταν μετά από ένα χρόνο πανδημίας έχει πραγματικά αφήσει χιλιάδες σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μιλά για «αριστεία» των λίγων.

Δημοτικό Σχολείο, μαθητές

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία η χρηματοδότηση των σχολείων θα γίνεται από χορηγούς οι οποίοι θα έχουν λόγο ακόμα και στο τι διδάσκονται τα παιδιά μας, ενώ το κράτος θα απαλλάσσεται από τις ευθύνες χρηματοδότησης των σχολείων.

Γι’ αυτό και απορρίπτουν αυτές τις επιλογές.

Σήμερα, είναι ανάγκη να δυναμώσει ακόμα περισσότερο ο αγώνας των εκπαιδευτικών, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές, για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.

Καναλάκι 2/4/2021

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Πάργας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-edra_0.jpg
Εκπαιδευτικά κενά: Σοβαρές οι ελλείψεις - Πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για σοβαρά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αίτημα άμεσων προσλήψεων - Αναλυτικά τα κενά
Εκπαιδευτικά κενά: Σοβαρές οι ελλείψεις - Πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
olme
Δυναμική κινητοποίηση στη Χαλκίδα για να παρθούν πίσω οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί της περιοχής, που συμμετείχαν στην κινητοποίηση που κάλεσε η ΕΛΜΕ Εύβοιας, κατήγγειλαν τις ενέργειες του διευθυντή Δευτεροβάθμιας...
Δυναμική κινητοποίηση στη Χαλκίδα για να παρθούν πίσω οι συνδικαλιστικές διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών
nosokomeio
Λαμία: Ποινή φυλάκισης 5 ετών σε ψυχιατρείο στον 39χρονο που σκότωσε τον πατέρα του
O πατέρας είχε ξεκινήσει από την Άρτα με προορισμό το νοσοκομείο της Λαμίας προκειμένου να παραλάβει τον γιο του ο οποίος είχε νοσηλευτεί μετά από...
Λαμία: Ποινή φυλάκισης 5 ετών σε ψυχιατρείο στον 39χρονο που σκότωσε τον πατέρα του