Τσούχλος: Όροι και προϋποθέσεις για την επιστροφή στα σχολεία
Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επιστροφή στις σχολικές αίθουσες με ασφάλεια επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος

Προβλήματα αναμένεται να προκύψουν από τη μίξη της «δια ζώσης» και «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης με την επιστροφή των μαθητών στα Λύκεια, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, Θεόδωρο Τσούχλο, επισημαίνοντας τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Μάλιστα, προτείνει οι Πανελλαδικές εξετάσεις να διεξαχθούν με το προηγούμενο σύστημα και χωρίς την επιβολή της κλιμακωτής βάσης, ενώ ζητά να μη γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις.

Αναφερόμενος στα self-test, ο Θεόδωρος Τσούχλος προτείνει συγκεκριμένα βήματα για την αποδοτικότερη λειτουργία του μέτρου αυτού.

Τέλος, υποστηρίζει ότι το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει στον άμεσο μαζικό εμβολιασμό του συνόλου των εκπαιδευτικών. Ο όλος σχεδιασμός οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως και τις 10 Μαΐου, πρόσθέτει.

Επιστροφή στις σχολικές αίθουσες: Όροι και προϋποθέσεις

Αναλυτικά, η παρέμβαση του προέδρου της ΟΛΜΕ για τους όρους και τις προϋποθέσεις στην επιστροφή στις σχολικές αίθουσες:

Μετά από παρέλευση πέντε μηνών πλησιάζει ο χρόνος της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Γυμνασίων και των Γενικών- Επαγγελματικών Λυκείων. Ως προτεραιότητα από το ΥΠΑΙΘ τίθεται η έναρξη των μαθημάτων στα Λύκεια, εξαιτίας των Πανελλαδικών εξετάσεων. Μια διαδικασία που θα δημιουργήσει  προβλήματα με τη μίξη «δια ζώσης» και «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης. Οφείλουμε να μη λησμονούμε ότι εξαιτίας της μνημονιακής λαίλαπας σημαντικός αριθμός καθηγητών- καθηγητριών διδάσκει σε περισσότερα των δύο σχολείων, ακόμη και σε πέντε. Εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, η κ. Κεραμέως οφείλει να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες εκφράζουν πλήρως και τις προτάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. που έγκαιρα της έχει υποβάλει:

Α) διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων με το προηγούμενο σύστημα και χωρίς την επιβολή της κλιμακωτής βάσης. Είναι βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα οδηγήσουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές εκτός Α.Ε.Ι. Η Υπουργός έχει τη δυνατότητα από τον Μάιο να ξεκινήσει ένα ανοικτό και ουσιαστικό διάλογο, στον οποίο θα συνεισφέρουμε ως Ομοσπονδία. Αφού συνδιαλεχθεί με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχει τη δυνατότητα να νομοθετήσει τυχόν αλλαγές για το επόμενο ή καλύτερα το μεθεπόμενο έτος.

Β) μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων. Μέτρο λογικό και παιδαγωγικά ορθό. Η απουσία από τις τάξεις είναι τουλάχιστον διπλάσια από το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020 και αυτό πρέπει να επαναληφθεί και τον ερχόμενο Ιούνιο. Το χρονικό αυτό διάστημα των εξετάσεων να αξιοποιηθεί με τη συνέχιση των μαθημάτων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν από τη «χωλαίνουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία».

  Τίθεται παράλληλα και η ύπαρξη προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Εκτός από την αραίωση των τμημάτων, την πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού και τη γενναία οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα, τα λεγόμενα «ατομικά- οικιακά» τεστ και οι εμβολιασμοί.

Η Ο.Λ.Μ.Ε. από τις 20 Αυγούστου είχε καταθέσει την πρόταση για τη διεξαγωγή συνεχόμενων περιοδικών τεστ και στη βάση των ανωτέρω αναμένουμε την έναρξη της διαδικασίας- «αυτοεξέτασης» μαθητών- μαθητριών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού. Το επικουρικό αυτό μέτρο είναι θετικό αλλά και μεγαλεπήβολο, έχει δε πολλές παραμέτρους για την επίτευξή του.

Η δήλωση της Υφ. Υγείας Ζ. Ράπτη ότι «καλώς εχόντων των πραγμάτων τα τεστ θα έχουν παραληφθεί στις 15 Απριλίου» δημιουργεί την πρώτη ανάσχεση για την ομαλή επαναλειτουργία στις 12/4. Επίσης θα πρέπει  να υπάρξουν συγκεκριμένα βήματα για την αποδοτικότερη λειτουργία του μέτρου αυτού.

μαθητές, σχολείο

Όπως:

1. καταγραφή των υπαρχόντων κρουσμάτων

2. ιχνηλάτηση κάθε περίπτωσης

3. διενέργεια μοριακών εξετάσεων

4. άμεση παρέμβαση του ΕΟΔΥ και διενέργεια τεστ στο σύνολο της σχολικής μονάδας που θα εμφανίζει σημαντικό αριθμό κρουσμάτων.

5. πλήρης τήρηση του πρωτοκόλλου στα ανωτέρω σχολεία

Όσον αφορά τους εμβολιασμούς από τα τέλη Νοεμβρίου, η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής κ. Μ. Θεοδωρίδου είχε δηλώσει πως «οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν στις ομάδες που θα συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού, καθώς επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο». Με αυτή τη θέση συμφώνησαν οι ειδικοί επιστήμονες, αλλά και η Υπουργός Παιδείας.

Δυστυχώς, η διαδικασία αυτή δεν προχώρησε και στις αρχές Απριλίου η προτεραιοποίησή μας επιτεύχθηκε μόνο στα Ειδικά Σχολεία μετά από σειρά κινητοποιήσεων. Οι υπόλοιποι ακολουθούμε τις γενικές ομάδες (ηλικία 60-67 ετών, ευπαθείς ομάδες, μικρά νησιά). Η μεγάλη όμως πλειοψηφία από την ηλικία των 59 ετών και κάτω παραμένει ανεμβολίαστη. Από τις αρχές του μηνός δόθηκε η δυνατότητα να εγγραφούμε σε μια ειδική πλατφόρμα, έτσι ώστε στα «αδιάθετα» εμβόλια να έχουμε πρόσβαση. Από το θετικό αυτό μέτρο αναμένεται να προταχθεί ένας μικρός αριθμός συναδέλφων. Απαιτείται το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει στον άμεσο μαζικό εμβολιασμό του συνόλου των εκπαιδευτικών. Ο όλος σχεδιασμός οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως και τις 10 Μαΐου. Διαφορετικά η απαιτούμενη γενική ανοσία δεν θα έχει επιτευχθεί κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων και θα μεταφερθεί χρονικά για το επόμενο σχολικό έτος.

  Ευελπιστούμε ότι όταν επιστρέψουμε στις σχολικές αίθουσες να έχουμε τη δυνατότητα διενέργειας των «ατομικών» τεστ. Η Υπουργός Παιδείας οφείλει έμπρακτα να στηρίζει το όλο εγχείρημα, να επιμένει στην άμεση προτεραιοποίηση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ- ΔΟΕ- ΟΙΕΛΕ) και να αναστείλει τις επώδυνες αλλαγές που αφορούν την πρόσβαση των φετινών υποψηφίων στα Α.Ε.Ι. Παράλληλα ας κατανοήσει ότι η αναβολή της τράπεζας θεμάτων για την Α’ Λυκείου είναι απόλυτα επιβεβλημένη, όπως και η μη διενέργεια των προαγωγικών εξετάσεων στα Γυμνάσια- Λύκεια.

  Αναμένουμε…

Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
Αρνήθηκε τον διαχωρισμό της τάξης 24 μαθητών σε δύο μικρότερα τμήματα – Είπε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης Παράλληλης Στήριξης αλλά όχι...
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
giannena_5.jpg
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποτελούμενη από 12 προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες, απέσπασε το χρυσό μετάλλιο, ενώ...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Καμάλα Χάρις - Τραμπ
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
Οι δημοσκοπήσεις έως τώρα έδειχναν ότι οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται σε απόλυτη ισοπαλία
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας
Έγκριση, κατ΄ εξαίρεση για την περίοδο 2024-2025, της λειτουργίας τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. με μικρότερο αριθμό...
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας