Σκέψεις περί γνώσεων-δεξιοτήτων, αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης
«Η αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση δεν πρέπει να περιορίζει την κριτική σκέψη και ελευθερία»

Βασική αρχή του Αριστοτέλη ήταν ότι «Δεν γνωρίζουμε την αλήθεια εάν δεν έχουμε γνώση της αιτίας».

Κατά συνέπεια: προσωπικά πιστεύω και μπορώ να υπηρετήσω ευχάριστα σαν δάσκαλος ένα εκπαιδευτικό σύστημα που η γνώση θα προηγείται της δεξιότητας οδηγώντας στην αλήθεια (α-λήθη δηλ. δεν ξεχνώ - θυμάμαι πάντα τα θεμελιώδη αίτια). Mε βοηθό τη δεξιότητα η οποία θα υπηρετεί την αληθινή και βαθιά γνώση των πραγμάτων δίνοντας στο μαθητή τη δυνατότητα να νιώσει Άνθρωπος έχοντας κριτική σκέψη και ελευθερία... Αλήθεια, γιατί ο Αριστοτέλης ενδιαφέρεται τόσο για τη γνώση των αιτίων και όχι απλά για το αποτέλεσμα ακόμα κι αν είναι καλό;

Πώς βιώνεται η αγάπη στο χώρο της γνώσης και πως στο χώρο της δεξιότητας; Είμαστε αυτό που παράγουμε ή παράγουμε επειδή είμαστε; Είναι πραγματική ελευθερία και πραγματική κριτική σκέψη να μπορείς να επιλέξεις από μικρά κομμάτια της πραγματικότητας αγνοώντας σημαντικά κομμάτια που συγκροτούν τη συνολική πραγματικότητα; Είναι η οικονομία η αρχή και το τέλος της ζωής του πολιτισμού και της παιδείας; Κι αν η απάντηση είναι περιορισμός της κριτικής σκέψης και ελευθερίας με αντάλλαγμα τη σύνδεση παιδείας και αγοράς, τότε επιτελεί παιδαγωγικό έργο η αξιολόγηση;

Στα ερωτήματα αυτά θα πρέπει να απαντά η αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση χωρίς να περιορίζει την κριτική σκέψη και ελευθερία, λαμβάνοντας υπ΄ όψη ότι η ζωή, η σκέψη, ο πολιτισμός, η επιστήμη δε μπορούν να χωρέσουν σε κουτάκια, και portfolia. Επίσης να απαντά στην ανάγκη των εκπαιδευτικών - όπως και όλων των εργαζομένων-να νιώθουν ότι εργάζονται κι όχι ότι δουλεύουν, δηλ. είναι δούλοι κι όχι ελεύθεροι.

Για να μην παρεξηγηθώ: όταν λέμε εργασία εννοούμε εργασία με αγάπη, μεράκι, υπευθυνότητα και προσωποκεντρική παιδαγωγική. Τίποτα λιγότερο.

Τέλος, αλήθεια, το φιλότιμο σε ποιο κουτάκι αξιολόγησης χωράει;

*Διευθυντής 9ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών «Γεώργιος Γλαράκης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mixanografiko-2016_1.jpg
Μηχανογραφικό 2024 και μετεγγραφές φοιτητών: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ - 317 αντίστοιχα και 104 «ανάδελφα»
Μειώθηκαν κατά 10 τα αντίστοιχα Τμήματα και αυξήθηκαν κατά 11 τα μη αντίστοιχα, κάτι που προφανώς περιορίζει ελαφρά τις δυνατότητες μετεγγραφών
Μηχανογραφικό 2024 και μετεγγραφές φοιτητών: Οι νέες αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ - 317 αντίστοιχα και 104 «ανάδελφα»